סגור
תומר מור מנכ"ל איגוד מסעדנים חזקים ביחד
מור. התראיין לתוכנית רדיו ומסר כי הרווחיות במסעדות נשחקה ו"צריך לעדכן מחירים" (צילום: גיל קרמר)

מנכ"ל "מסעדנים חזקים ביחד" הורשע בעבירה על חוק התחרות

בית המשפט הרשיע את תומר מור, מנכ"ל העמותה, בכך שהמליץ למסעדות להעלות מחירים. לפי כתב האישום אמר בין היתר: "כשחומרי הגלם עולים, צריכים להעלות מחירים"

תומר מור, מנכ"ל עמותת "מסעדנים חזקים ביחד" הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירה על חוק התחרות: המלצה על קו פעולה לחברי העמותה. על פי כתב האישום שבו הודה, מור קרא למסעדנים להעלות את מחירי המנות במסעדותיהם.
על פי כתב האישום, מור הפיץ למסעדנים הודעה שבה כתב: "פועלים להכין את דעת הקהל לקבל העלאות המחירים ולתת זווית לסיבות להעלאות המחירים שכבר קרו או שיקרו בעתיד הקרוב. עסק צריך לשמור על רווחיות ולאור העלאות המחירים המשמעותיות מצד הספקים יש והנושא מצריך פעולה מצד המסעדות למען שמירה על רווחיות".
בהמשך הוא התראיין לתוכנית רדיו ומסר כי הרווחיות במסעדות נשחקה ו"צריך לעדכן מחירים" וכן כי "כשחומרי הגלם עולים, צריכים להעלות מחירים" ו"בשביל לשמור על הרווחיות של עסקים... בהחלט צריך להבין שבהקשר הזה נדרשת העלאת מחירים". מור העריך בראיון כי עליית המחירים תהיה בשיעור של "בין 5% ל-10% במחירי התפריטים".
מרשות התחרות נמסר כי "העבירה שבה הורשע מור, עבירה של המלצה על קו פעולה, היא עבירה על חוק התחרות המיוחדת לאיגודים עסקיים. "איגוד עסקי, מטבעו, מקשר בין חברות מתחרות ובשל כך המלצות וקריאות של האיגוד לחבריו להעלות מחירים, כפי שנעשה כאן, עלולות לפגוע בתחרות. חששות אלה אף התממשו פעמים רבות בעבר כאשר נמצא כי איגודים עסקיים היו מעורבים בעבירות על חוק התחרות". טיעונים לעונש בתיק יישמעו בדיון שיתקיים בנובמבר. את הרשות מייצגות עורכות הדין אסנת שלזינגר ושיר יוגב.
בא כוחו של תומר מור, עו"ד צחי יגור ממשרד פרל כהן מסר: "העבירה שבה הורשע מרשי היא הקלה ביותר במדרג העבירות של המלצה על 'קו פעולה' של איגוד עסקי. היא נעברה ללא ידיעה, ללא כוונה, ללא הכנה, ובמענה ספונטני לשאלות של מראיין ברדיו. מרשי כראש ארגון לקח אחריות מלאה על מעשיו, על כל המשמעויות, והודה במעשיו הנ"ל במסגרת הסדר טיעון, זאת בתקופה שבה הסטנדרט, לצערנו, הוא בריחה מאחריות או הטלתה על אחרים. בכוונתנו לעתור לביהמ"ש לביטול הרשעה מכוח סעיף 192א' לחוק סדר דין פלילי (חסד"פ) לאחר שיתקבל תסקיר קצין מבחן בעניינו".