סגור
מלחמת עזה ה פעילות ה קרקעית של צה"ל ב רצועת עזה 1.11.23
הפעילות הקרקעית של צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)

חוסל ראש מערך הנ"ט של חמאס; ארה"ב: הרצועה לא יכולה להיכבש ע"י ישראל

צה"ל חיסל את מחמד עצאר באמצעות מטוס קרב; הרמטכ"ל: "הפעולה הקרקעית תתעצם"; שר הביטחון קרא לשר האוצר להעביר כספים לרשות הפלסטינית: "לישראל תמיד יש עניין ביציבות ביו"ש, ובעיקר בעת הזאת"; צה"ל תקף עמדת שיגור נ"ט בדרום לבנון; הנשיא הרצוג: "השבת החטופים היא חלק בלתי נפרד מהניצחון במלחמה"

היום ה-26 למלחמה: כוחות צה"ל ממשיכים להתקדם ברצועה, בעוד הגזרה הצפונית ממשיכה להתחמם. כלכליסט מעדכן
22:00- צה"ל תקף עמדת שיגור נ"ט ותשתית טרור של חיזבאללה בדרום לבנון
חיל האוויר תקף בדקות האחרונות עמדת שיגור נ"ט, תשתית טרור של חיזבאללה וכן יעדים נוספים בדרום לבנון. מדובר צה"ל נמסר בנוסף כי כוחות צה"ל תקפו מוקדם יותר חוליית מחבלים שתכננה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר ישראל במרחב מיס אל ג'בל. באותו מרחב חוסלה חוליית מחבלים חמושה נוספת. בנוסף, בהמשך לירי שבוצע מוקדם יותר היום לעבר מרחב יפתח, צה"ל השמיד את המשגרים מהם ירו המחבלים. (יואב זיתון, ליאור בן ארי)
21:30- הרצוג: "חמאס לחוץ. השבת החטופים היא חלק בלתי נפרד מהניצחון במלחמה"
נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר בנאומו לאומה כי "באופן חד משמעי, החטופים הם בראש מעייננו, והשבתם מהווה חלק בלתי נפרד מהניצחון במלחמה". הרצוג התייחס גם לחילוצה של אורי מגידיש: "אני יכול להעיד מקרוב שהתגובה של חמאס כאילו אורי לא הוחזקה על ידם היא שקר מוחלט, ומשקפת היטב את הלחץ שלהם". הנשיא קרא לציבור שלא ליפול ללוחמה הפסיכולוגית של חמאס, ש"מנהל מולנו מלחמה פסיכולוגית בכלים הנבזיים ביותר. אסור להאמין למפלצות האדם". (ynet)
21:15 - ראש מועצה בעוטף מתפטר מהליכוד: "קורא לחברי לנקוט בצעד דומה לנוכח המחדל האדיר"
ראש המועצה האזורית שדות נגב, עו"ד תמיר עידאן, הודיע כי הוא מתפטר ממפלגת הליכוד עקב התנהלות הממשלה מאז פרוץ המלחמה. עידאן כתב במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו: "לאור התנהלות ממשלת ישראל במלחמה האחרונה שנכפתה עלינו במתן כלים ומענים לשמירה על ביטחון וחוסן תושבינו, אני מודיע בזאת על התפטרותי ממפלגת הליכוד. אני מטיל את כל האחריות על ממשלת ישראל וקורא לכל חבריי במרכז הליכוד לנקוט בצעד דומה לנוכח המחדל האדיר". (מתן צורי)
20:40 - ארה"ב: חמאס לא יכול להמשיך לשלוט בעזה, אך הרצועה לא יכולה להיכבש ע"י ישראל
דובר מחלקת המדינה האמריקנית, מת'יו מילר, התייחס ליום שאחרי המלחמה מול חמאס, ואמר כי הבית הלבן "מאוד ברור לגבי שני דברים: אחד, חמאס לא יכול להמשיך לשלוט בעזה ולהשתמש בה כשטח שיגור לתקיפות טרור נגד ישראל. שתיים, עזה לא יכולה להיכבש על ידי ישראל. מה האלטרנטיבה בתווך שבין שני האלה? זה עניין שנדון בו בבית הלבן עם הפלסטינים ועם שותפים באזור". (דניאל אדלסון, ניו יורק)
19:40 - חוסל ראש מערך הנ"ט של חמאס
צה"ל, בהכוונת מודיעין של אמ"ן ושב"כ, חיסל את מחמד עצאר, ראש מערך הנ"ט של חמאס. עצאר חוסל באמצעות מטוס קרב. במסגרת תפקידו, עצאר היה אחראי על כלל מערכי הנ"ט בחטיבות השונות של ארגון הטרור ברצועת עזה, ניהל את הכוח בשגרה וסייע בהפעלתו בחירום. במהלך פיקודו על מערך הנ"ט יצאו לפועל כמה פיגועי נ"ט נגד אזרחי ישראל וכוחות צה"ל. כך נמסר מצה"ל ושב"כ בהודעה משותפת. (יואב זיתון)
19:30 - גלנט: "להעביר במיידי את הכספים לרשות הפלסטינית"
ברקע סירובו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להעביר לרשות הפלסטינית את כספי המיסים, שר הביטחון יואב גלנט קרא לו "להעביר את הכספים במיידי". הוא ציין כי "לישראל תמיד יש עניין ביציבות ביהודה ושומרון, ובעיקר בעת הזאת". (קורין אלבז-אלוש)
19:00- הרמטכ"ל ללוחמים: "הפעולה הקרקעית תתעצם. המחיר כבד, אך הכרחי"
הרמטכ"ל הרצי הלוי שלח למפקדי וחיילי צה"ל דף מפקד שבו כתב כי "אנחנו מתקדמים בשלבי המלחמה, ופועלים קרקעית בשטח האויב. הפעילות תימשך ותתעצם". הלוי הדגיש כי "המחיר של המלחמה כבד, אך הכרחי". (יואב זיתון)
18:30 - הותר לפרסום: רס"ל במיל' שלו ציון שרעבי נהרג מפגיעת פצמ"ר בבארי
הותר לפרסום כי רס"ל במיל' שלו ציון שרעבי נהרג מפגיעת פצמ"ר בבארי. שרעבי בן ה-22, תושב טנא עומרים, היה חובש קרבי בגדוד 749 בחטיבת ביסל"ח. (יואב זיתון)
17:40 - שר החוץ הבריטי: "איך ייתכן שלום כאשר חמאס מחויב לחיסול ישראל?"
שר החוץ הבריטי ג'יימס קלברלי מתח ביקורת על חמאס, ותהה כיצד ייתכן שלום כאשר ארגון הטרור מחויב לחיסולה של מדינת ישראל. קלברלי כתב את הדברים בפוסט ב-X (טוויטר לשעבר), שבו שיתף סרטון של בכיר חמאס ראזי חאמד מצהיר כי ארגון הטרור יחזור שוב ושוב על טבח ה-7 באוקטובר. (איתמר אייכנר)
17:05 - הערכה: כ-3,000 מחבלים חדרו לישראל ב-7 באוקטובר
בצל התמרון הקרקעי בעומק רצועת עזה, הערכה חדשה בצה"ל גורסת כי מספר החמושים של חמאס שפלשו לישראל גבוה בהרבה מהערכות הראשוניות: כ-3000 מחבלי חמאס פלשו לנגב המערבי מעשרות מוקדי חדירה בבוקר ה-7 באוקטובר ולא כ-1500 עד 2000 כפי שסברו תחילה. מדובר בחמושים נושאי נשק ולא באספסוף הנוסף שפלש בגל השני של ההסתערות ההמונית לישראל, סביב 11:00 לפני הצהריים. בקרבות הבלימה של היומיים הראשונים צה"ל הרג כאלף מהם ושבה כ-200. עשרות עד מאות מגופות המחבלים עדיין פזורות בשטח סביב הגבול, כמעט חודש מאז פרוץ המלחמה, ובצה"ל מקווים להשלים את פינויין בימים הקרובים ללא סיכון החיילים. (יואב זיתון)
16:50 - פצמ"רים נורו מלבנון לעבר היישוב שומרה שבגליל המערבי, צה"ל תוקף בתגובה
פצצות מרגמה נורו משטח לבנון לעבר היישוב שומרה שבגליל המערבי, וצה"ל השיב באש לעבר מקורות הירי. מוקדם יותר צה"ל תקף את החוליה ששיגרה מרגמות לעבר היישוב שתולה, וטנק של צה"ל תקף חוליות מחבלים שניסו לשגר טילי נ"ט לעבר היישוב. (יואב זיתון)
16:35- רקטה נפלה בשטח פתוח בראשל"צ באזור הסופרלנד
רקטה נפלה בשטח פתוח באזור הסופרלנד שבראשון לציון. אין נפגעים. (מאיר תורג'מן)
16:20- ירדן מחזירה את השגריר מישראל
ברקע המלחמה מול חמאס, ירדן הודיעה על כי תחזיר להתעייצויות את שגרירה בישראל, רסאן אל-מג'אלי. (איתמר אייכנר)
16:05 - אזעקות בגוש דן ובמרחב לכיש
אזעקות נשמעו ברחבי גוש דן ובמרחב לכיש, בין היתר בתל אביב, ראשון לציון, בת ים ואשדוד.
16:00 - הותר לפרסום: איתי יהודה ושי ארוס נהרגו בתקרית הנמ"ר
הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל, סמ"ר איתי יהודה (20), מראשון לציון וסמ"ר שי ארוס (20) מחולון, שנפלו בתקרית הנמ"ר בצפון רצועת עזה. (יואב זיתון)
15:50 - אזעקות בגליל המערבי ובעוטף עזה
אזעקות נשמעו בשתולה שבגליל המערבי ובנתיב העשרה שבעוטף עזה.
15:25 - רצועת עזה: צה"ל חיסל מחבלים והשמיד מטרות של חמאס
כוחות היבשה של צה"ל ממשיכים בלחימה ברצועת עזה, תוך מאמץ רב-זרועי עם כוחות האוויר והים, כדי לנטרל איומים קרקעיים ולפגוע בחמאס. בתקיפות שביצע צה"ל ברצועה הושמדו עשרות מטרות של ארגון הטרור, ובהן עמדות תצפית, חוליות ומשגרי נ"ט, כלי שיט ומוצבים צבאיים. כמו כן, חוסלו מחבלים, נמנעו חדירות לשטח ישראל וסוכלו אירועי טרור.
14:41 - מטוסים, כטב"מים, כלי שיט ותותחנים: תיעוד המאמץ הרב-זרועי בכניסה הקרקעית
דובר צה"ל עדכן כי כוחות היבשה ממשיכים בלחימה ברצועת עזה, תוך מאמץ רב-זרועי. לפי ההודעה, במקביל להרחבת הפעילות הקרקעית של כוחות היבשה, מתקיים מאמץ משולב יחד עם זרוע הים וחיל האוויר כדי לנטרל איומים קרקעיים ולפגוע משמעותית בארגון הטרור חמאס.
במהלך הפעילויות, מטוסי ומסוקי קרב לצד כלי טיס מאוישים מרחוק, כלי שיט ותותחנים מסייעים לכוחות היבשה בהכוונה ובתקיפות אוויריות בהתאם לצורך המבצעי מהאוויר. כמו כן, המידע שנאסף בזמן אמת מועבר באופן מיידי לכוחות האוויר ולכוחות זרוע הים, ועל בסיסו מתבצעות תקיפות משולבות של צה"ל. בתקיפות אלו הושמדו עשרות מטרות של חמאס, בהן עמדות תצפית, חוליות ומשגרי נ"ט, כלי שיט ומוצבים צבאיים. כמו כן חוסלו מחבלים, נמענו חדירות לשטח ישראל וסוכלו אירועי טרור. (יואב זיתון)
14:31 - ראש ממשלת לבנון: "ההחלטה לצאת למלחמה נמצאת בידי ישראל"
ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, אמר היום בפתח ישיבת הממשלה: "הספיקו לנו המלחמות בלבנון, אנחנו בוחרים בשלום. ההחלטה לצאת למלחמה היום נמצאת בידיה של ישראל". מיקאתי ציין כי לבנון נוכחת בכל המגעים הדיפלומטיים, ושהוא ביקר בקטאר וצפוי לסיים בקרוב את שאר הביקורים. הוא הוסיף כי יש ניסיון להגיע להפסקת אש: "הפסקת אש הומניטרית לחמישה ימים היא דבר הכרחי ואנושי. במהלך הימים האלה יתקיימו מגעים בינלאומיים כדי לדון בחילופי השבויים ולהביא להפסקת אש קבועה ולרגיעה באזור".
14:24 - צבע אדום באזור אשקלון ועוטף עזה
אזעקות צבע אדום הופעלו בזיקים, כרמיה ונתיב העשרה שבעוטף עזה, וכן באזור התעשייה באשקלון.
14:16 - צבע אדום בעוטף עזה
אזעקות צבע אדום הופעלו בקיבוץ נירים שבעוטף עזה.
14:10 - חילופי אש בגבול לבנון: טיל נ"ט שוגר למוצב בגליל העליון - צה"ל השיב בירי
טיל נ"ט שוגר מלבנון לעבר מוצב שושן שליד קיבוץ יפתח. אין נפגעים, וצה"ל משיב בירי. בנוסף, מדובר צה"ל נמסר כי טנק תקף חוליית מחבלים בלבנון שניסתה לשגר טילי נ"ט לאזור מושב זרעית שבגליל העליון.
בתוך כך, גורם בצבא לבנון מסר לעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד כי "המצב בגבול הפכפך". לדבריו, "הסיורים יחד עם יוניפי"ל נמשכים והצבא עושה את משימותיו, שחלק מהן זה גילוי משטחי שיגור טילים משטח לבנון". הוא ציין כי "הבקשות שלנו מהאזרחים לא להגיע לכפרי הגבול בתקופה הזאת، עדיין רלוונטיות". (יואב זיתון, ליאור בן ארי)
14:01 - צבע אדום בעוטף עזה
אזעקות צבע אדום הופעלו בקיבוצים נירים ועין השלושה שבעוטף עזה.
13:04 - אנטישמיות באוסטריה: בית עלמין יהודי הוצת בווינה
אלמונים באוסטריה הציתו את החלק היהודי של בית העלמין המרכזי בבירה וינה. הכניסה של אולם הטקסים נשרפה וצלבי קרס רוססו על קירות חיצוניים. לא היו נפגעים. משטרת וינה ורשויות כיבוי האש פתחו בחקירה. (איתמר אייכנר)
12:56 - ברזיל: חברי קונגרס סיפרו את סיפורי החטופים הישראלים
חברי קונגרס ברזילאים החזיקו תמונות של חטופים ישראלים ברצועת עזה, סיפרו את סיפורם וקראו לשחרורם המיידי באירוע ששודר אתמול בשידור חי ברחבי ברזיל. (איתמר אייכנר)
12:52 - במהלך הלילה: 30 אנשי חמאס נעצרו ביו"ש
צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה 46 מבוקשים החשודים במעורבות בטרור באזור יהודה ושומרון, 30 מהם שייכים לחמאס. במהלך המעצרים בוצע ירי לעבר הכוחות, וכן הושלכו לעברם מטענים ואבנים. הלוחמים השיבו בירי ובאמצעים לפיזור הפגנות, זוהו פגיעות. עד כה נעצרו מפרוץ המלחמה כ-1,180 מבוקשים ביו"ש, כ-740 מהם משויכים לחמאס. (אלישע בן קימון)
12:32 - לוחם גבעתי סמ"ר רועי סרגוסטי נהרג אתמול בקרבות בעזה
סמ"ר רועי סרגוסטי, מפקד כיתה בגבעתי מחוות נחל הרועה, נפל אתמול במהלך הקרבות ברצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחתו.
6 צפייה בגלריה
סמ"ר רועי סרגוסטי ז"ל
סמ"ר רועי סרגוסטי ז"ל
סמ"ר רועי סרגוסטי ז"ל
12:30 - חובשת מספרת על הזוועות שביצע חמאס ב-7 באוקטובר: צפו בכתבה של ה-CNN
ה-CNN פרסם ריאיון עם לינור אטיאס, דוברת איחוד הצלה וחובשת, שתיארה את הזוועות להן הייתה עדה אחרי אירועי ה-7 באוקטובר.
12:25 - "פשעי מלחמה נגד עיתונאים בפלסטין ובישראל": תלונה לבית הדין הבינלאומי בהאג
ארגון "עיתונאים ללא גבולות" הגיש תלונה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בשל "פשעי מלחמה שמבוצעים נגד עיתונאים בפלסטין ובישראל". לפי הארגון, תשעה עיתונאים נהרגו מאז 7 באוקטובר ושניים נפצעו במהלך עבודתם.
12:23 - אחרי שעות: האינטרנט ברצועת עזה חוזר בהדרגה
ארגון NetBlocks, שעוקב אחרי שיבושים ברשת האינטרנט ברחבי העולם, מדווח שהקישוריות ברצועת עזה החלה לחזור באופן הדרגתי לאחר שהופסקה לחלוטין הבוקר. הבוקר טענה חברת התקשורת הפלסטינית פלטל כי ישראל ניתקה את הקווים הבינלאומיים והובילה לקריסה של האינטרנט בפעם השנייה מאז יום שישי בערב. (יובל מן)
12:01 - דיווחים במצרים: קבוצה ראשונה של פצועים מעזה חצתה את מעבר רפיח
קבוצה ראשונה של פצועים מרצועת עזה הגיעה למצרים באמצעות אמבולנסים דרך מעבר רפיח. כך דווח בתקשורת המצרית.
6 צפייה בגלריה
מלחמת עזה אמבולנס ליד מעבר רפיח 1.11.23
מלחמת עזה אמבולנס ליד מעבר רפיח 1.11.23
אמבלונס במעבר רפיח
(צילום: AP Photo/Hatem Ali)
12:00 - ראש אמ"ן: "אנחנו במלחמת אין ברירה על אופן הקיום שלנו כאן"
ראש אגף המודיעין אלוף אהרון חליוה אמר בטקס סיום קציני מודיעין כי "אמ"ן תחת פיקודי כשל, ולא עמד במשימה החשובה ביותר שלו - מתן התרעה למלחמה. כעומד בראש הארגון, אני הוא הנושא באחריות העליונה לכך, כפי שהדגשתי החל מיומה הראשון של המלחמה". חליוה הוסיף: "זו מלחמת אין ברירה. היא לא מלחמה קיומית. קיומה של מדינת ישראל לא מונח על הכף. אולם, זוהי מלחמה על אופן הקיום שלנו כאן". (יואב זיתון)
11:39 - טילים באוויר, כשברקע דגלי פלסטין: תיעוד השיגורים מתימן
המורדים החות'ים בתימן, שנתמכים על ידי איראן, פרסמו תיעוד של ירי הטילים והכטב"מים לעבר ישראל.
11:36 - צבע אדום בעוטף עזה
אזעקות צבע אדום הופעלו בקיבוצים חולית וסופה שבעוטף עזה.
11:01 - אזעקות באשדוד ובאשקלון
אחרי 11 שעות של שקט, אזעקות נשמעו באשדוד, אשקלון, יבנה ואזור לכיש.
10:58 - חמינאי: המלחמה היא בין היהירות של ישראל לאמונה של עזה
המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר כי "המלחמה הנוכחית אינה בין עזה לישראל, אלא בין אמת לשקר ובין יהירות לאמונה. היהירות מיוצגת בהפצצות ולחץ צבאי, אבל כוח האמונה עולה על כל אלה". (ליאור בן ארי)
10:36 - נתניהו: "חיילינו נפלו במלחמה שאין צודקת ממנה"
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למותם של חיילי צה"ל בקרבות ברצועה: "אנחנו במלחמה קשה. זאת תהיה מלחמה ארוכה. יש לנו בה הישגים חשובים, אבל גם אבידות כואבות. אנחנו יודעים - כל חייל שלנו הוא עולם ומלואו. עם ישראל כולו מחבק אתכן, המשפחות, מעומק ליבנו. כולנו אתכן בשעת יגונכם הכבד. חיילינו נפלו במלחמה שאין צודקת ממנה, המלחמה על הבית. אני מבטיח לכם אזרחי ישראל: אנחנו נמשיך עד שנמלא את המשימה - אנחנו נמשיך עד לניצחון".
10:21 - דובר צה"ל על השיגורים מתימן: "יודעים גם להתקיף, כשנחליט"
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התייחס בהצהרתו לתקשורת לשיגורי הטילים מתימן על ידי החות'ים שנתמכים בידי איראן, ואמר: "אנחנו יודעים גם להתקיף - כשנחליט". לדבריו, "הוספנו עוד כלים של חיל הים שיודעים להביא יכולות התקפיות. אנחנו ערוכים באזור הים האדום כמו שאנחנו ערוכים בכל אזור, ואנחנו יודעים גם להתקיף בכל מקום שנידרש אליו".
עוד אמר הגרי כי "יחיא סינוואר וכל בכירי חמאס מנסים לייצר תמונה של עזה הרוסה ועזתים הרוגים באשמת ישראל וצה"ל. הם עצמם המיטו אסון על עזה. לוחמינו נלחמים באומץ בשדה הקרב בגבורה, מנהלים קרבות פנים אל פנים וחותרים למגע". (יעל צ'כנובר)
10:13 - לראשונה מפרוץ המלחמה: בעלי אזרחות זרה החלו לעזוב את הרצועה
בעלי אזרחות זרה החלו לחצות את מעבר רפיח מעזה לכיוון מצרים, לראשונה מפרוץ המלחמה. בתוך כך, הערוץ המצרי "אל-קאהרה אל-אחבאריה" דיווח כי 40 משאיות עם סיוע הומניטרי פורקות מטען בצד הפלסטיני של רפיח. (ליאור בן ארי)
6 צפייה בגלריה
מלחמת עזה אנשים עוזבים את רצועת עזה ל מצרים דרך מעבר רפיח 1.11.23
מלחמת עזה אנשים עוזבים את רצועת עזה ל מצרים דרך מעבר רפיח 1.11.23
אנשים עוזבים את רצועת עזה דרך מעבר רפיח
(צילום: Mohammed ABED / AFP)
09:49 - הרוג נוסף בתקרית הנמ"ר בעזה: פדיה מרק, שאביו נרצח בפיגוע לפני 7 שנים
הותר לפרסום כי לוחם גבעתי סגן-משנה פדיה מרק נהרג אתמול ברצועת עזה, בתקרית שבה טיל נ"ט פגע בנגמ"ש נמ"ר. בכך עלה מניין הנופלים בתקרית לשמונה, בנוסף לשני לוחמי שריון שנהרגו אף הם ברצועה בתקרית אחרת. פדיה הוא בנו של מיכי מרק שנרצח בפיגוע ירי בדרום הר חברון, סמוך לעותניאל, ב-2016. פדיה היה אז ברכב ונפצע בפיגוע יחד עם אימו. (אלישע בן קימון)
6 צפייה בגלריה
פדיה מארק תהילה מארק ו מיכי מארק
פדיה מארק תהילה מארק ו מיכי מארק
פדיה, תהילה ומיכי מארק
(צילום: באדיבות המשפחה)
09:35 - גורם בממשלת עיראק: יורטו שני מל"טים שנעו לעבר בסיס אמריקני בסוריה
שני מל"טים שכוונו לעבר הבסיס האמריקני אל-טנף שבסוריה יורטו באמצעות מערכות ההגנה של הבסיס. כך מסר גורם בממשלת עיראק. מוקדם יותר טען ארגון "ההתנגדות האיסלאמית בעיראק" כי שלחו שני מל"טים לעבר הבסיס.
09:25 - גנץ על הלוחמים שנפלו בעזה: "מחיר המלחמה כבד וכואב"
יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, התייחס למותם של לוחמי צה"ל ברצועת עזה וכתב ברשת X: "בוקר קשה לעם ישראל כולו, מחיר המלחמה כבד וכואב ואני מבקש למסור את תנחומיי הכנים למשפחות הגיבורים שנפלו ולאחל רפואה שלמה לפצועים. גם כעת, לוחמי צה"ל ממשיכים להילחם בעומק השטח מול אויבינו. עוד צפויים לנו ימים קשים, אבל כולנו מאוחדים סביב המטרה, ואנחנו ננצח".
09:19 - דיווח: קטאר תיווכה בהסכם שיאפשר יציאה של בעלי דרכונים זרים ופצועים מהרצועה
בסוכנות הידיעות רויטרס דווח שקטאר תיווכה בהסכם בין מצרים, ישראל, חמאס ובתיאום עם ארה"ב, שיאפשר תנועה של בעלי דרכונים זרים ופצועים באורח קשה אל מחוץ לרצועת עזה. כך מסר גורם שתודרך על העסקה. לפי הגורם, לא הוגדר לכמה זמן מעבר רפיח ייפתח.
08:56 - משרד החוץ על החלטת בוליביה לנתק את היחסים עם ישראל: "כניעה לטרור ולאיראן"
משרד החוץ הגיב להחלטת ממשלת בוליביה על ניתוק יחסיה עם ישראל, ומסר כי "החלטתה היא כניעה לטרור ולמשטר האייתולות באיראן". לפי משרד החוץ, "בצעד זה ממשלת בוליביה מיישרת קו עם ארגון הטרור חמאס, שרצח למעלה מ-1,400 ישראלים וחטף 240 איש בהם ילדים, נשים, זקנים ותינוקות. ישראל מגנה את בוליביה על התמיכה בטרור ועל הכניעה למשטר האיראני, המעידות על הערכים שמייצגת ממשלת בוליביה". (איתמר אייכנר)
08:49 - אחרי המתקפות מתימן: צה"ל מתגבר בספינות טילים את הים האדום
בעקבות שיגורי הטילים מתימן על ידי החות'ים שנתמכים בידי איראן, ספינות טילים של זרוע הים הגיעו אתמול לאזור ים סוף. כך מסר דובר צה"ל. זאת, "בהתאם להערכת המצב וכחלק מתגבור מאמץ ההגנה במרחב", נמסר מצה"ל. (יואב זיתון)
08:34 - האינטרנט ברצועת עזה שוב קרס לחלוטין
חברת פלטל, ספקית האינטרנט הגדולה ברצועת עזה, הודיעה הבוקר על הפסקה מוחלטת של שירותי האינטרנט ברצועת עזה. בחברה אומרים כי ישראל ניתקה קווים בינלאומיים. גם ארגון NetBlocks, שעוקב אחרי שיבושים ברשת האינטרנט ברחבי העולם, דיווח על קריסה של החיבור לאינטרנט. "רוב התושבים יחוו את התקרית כאובדן מוחלט של התקשורת", אמרו בארגון. (עינב חלבי, יובל מן)
08:21 - חמאס: נאפשר לבעלי אזרחויות זרות לצאת מהרצועה דרך מעבר רפיח
הרשות הכללית למעברים וגבולות בעזה, הפועלת מטעם חמאס, הודיעה כי תאפשר לבעלי אזרחויות זרות שנמצאים ברצועה לצאת ממנה במהלך היום דרך מעבר רפיח. (עינב חלבי)
08:11 - גלנט על לוחמי צה"ל שנפלו בעזה: "ההישגים המשמעותיים של הלחימה גובים מחיר כבד"
שר הביטחון יואב גלנט התייחס למותם של לוחמי צה"ל ברצועת עזה וכתב ברשת X כי "נפילתם בקרבות למול מחבלי חמאס בעזה היא מכה קשה וכואבת. ליבנו ומחשבותינו עם משפחותיהם היקרות. הישגיה המשמעותיים של הלחימה העוצמתית בעומק הרצועה גובים לצערנו מחיר כבד. אנו ערוכים ונכונים למערכה ארוכה ומורכבת הדורשת העזה, נחישות והתמדה - אנחנו ננצח".
08:00 - עזה: חוסלו מחבלים שהתבצרו ליד בי"ס, 11 אלף מטרות טרור הותקפו מפרוץ המלחמה
כוחות צה"ל תקפו במהלך הלילה מטרות טרור רבות ברחבי רצועת עזה, בהן מפקדות מבצעיות וחוליות של מחבלי חמאס. כמו כן, במהלך הלחימה אתמול לוחמי צה"ל זיהו מחבלים רבים של חמאס שהתבצרו במבנה רב קומות במרחב ג'באליה שבצפון הרצועה. המבנה מוקם בסמוך לבית ספר, מרכז רפואי ומשרדים ממשלתיים. הלוחמים הכווינו כוחות אוויריים, שתקפו את המחבלים. בנוסף, לוחמים הכווינו כלי טיס, שתקף רכב שנשא טילי נ"ט. בסך הכל, צה"ל תקף מתחילת הלחימה יותר מ-11 אלף מטרות של ארגוני הטרור בעזה.
07:48 - אחרי היירוט הלילי דרומית לאילת: הוגבלו הלימודים בבתי הספר התיכוניים בעיר
ראש העיר אילת אלי לנקרי החליט להגביל את הלימודים בבתי הספר התיכוניים בעיר לאחר היירוט הנוסף שאירע הלילה במרחב ים סוף. בעקבות ההחלטה, חטיבות הביניים לא יגיעו לבתי הספר, ורק שכבות י', י"א וי"ב ילמדו היום. הלימודים בשאר מוסדות הלימוד בעיר יתקיימו כרגיל. (מאיר אוחיון)
07:43 - עזה: חוסלו מחבלים שהתבצרו ליד בית ספר, 11 אלף מטרות טרור הותקפו מפרוץ המלחמה
דובר צה"ל הודיע כי כוחות משולבים של הצבא תקפו במהלך הלילה יותר מ-11,000 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה, בהן מפקדות מבצעיות וחוליות של מחבלי חמאס. במהלך הלחימה אתמול לוחמי צה"ל זיהו מחבלים רבים שהתבצרו במבנה רב קומות באזור ג'באליה שבצפון הרצועה. המבנה מוקם בסמוך לבית ספר, מרכז רפואי ומשרדים ממשלתיים. הלוחמים הכווינו כוחות אוויריים שתקפו את המחבלים. בנוסף, כוחות צה"ל זיהו רכב שנשא טילי נ"ט בזמן שנסע לכיוון הכוחות הפועלים ברצועת עזה. בעקבות כך, הכווינו הכוחות הקרקעיים כלי טיס שביצע ירי לעבר הרכב, וזוהתה פגיעה. (יואב זיתון)
06:54 - ליל קרב בג'נין: שלושה מחבלים חוסלו, כטב"מ שיגר טיל על מחבלים
שלושה מחבלים חוסלו הלילה בג'נין, במסגרת מבצע לסיכול תשתיות טרור במחנה הפליטים של העיר וחשיפת מטעני חבלה על צירים עם כוחות הנדסה, לאחר שלוחמי דובדבן חשפו פיר תת-קרקעי ששימש מחבלים. הכוחות ניהלו חילופי אש שבמהלכם נהרגו המחבלים. בנוסף, כטב"מ שזיהה איום על הכוחות שיגר טיל לעבר מחבלים ופגע בהם. אין נפגעים לכוחות צה"ל, שיצאו שמהמחנה שבו פעלו לוחמי דוכיפת מחטיבת כפיר, דובדבן, סיירת חרוב ומג"ב.
כוחות הביטחון עצרו הלילה בג'נין את מזכיר תנועת הפתח בג'נין עטא אבו-רמילה, שקידם בחודשים האחרונים פעולות טרור בשטח ישראל, ופשטו על ביתו של האסיר זכריה זביידי. (אלישע בן קימון, יואב זיתון)
06:08 - הותרו לפרסום שמות תשעה חיילים שנהרגו ברצועת עזה
דובר צה"ל התיר לפרסם את שמותיהם של תשעה חללי צה"ל נוספים שנהרגו בקרבות ברצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחותיהם.
בין ההרוגים שבעה לוחמים מגדוד צבר של גבעתי, שהיו בנגמ"ש נמ"ר שנפגע מטיל נ"ט: סמל עדי דנן (20 מיבנה), סמ"ר הלל סולומון (20 מדימונה), סמ"ר ארז מישלובסקי (20 מאורנית), סמ"ר עדי ליאון (20 מניל"י), רב"ט עידו עובדיה (19 מתל אביב), רב"ט ליאור סימינוביץ (19 מהרצליה) וסמ"ר רועי דאוי (20 מירושלים).
6 צפייה בגלריה
חיילי צה"ל נהרגו ב עזה 31.10.23 מימין סמל עדי דנן ז"ל רב״ט ליאור סימינוביץ ז"ל וסמ״ר ארז מישלובסקי ז"ל
חיילי צה"ל נהרגו ב עזה 31.10.23 מימין סמל עדי דנן ז"ל רב״ט ליאור סימינוביץ ז"ל וסמ״ר ארז מישלובסקי ז"ל
מימין: סמל עדי דנן, רב״ט ליאור סימינוביץ וסמ״ר ארז מישלובסקי ז"ל
(צילום: באדיבות דובר צה"ל)
עוד נהרגו שני לוחמים מגדוד השריון 77, עוצבת "סער מגולן", שהיו בטנק שעלה על מטען חבלה: סגן אריאל רייך (24 מירושלים), רב"ט אסיף לוגר (21 מיגור).
6 צפייה בגלריה
חיילי צה"ל נהרגו ב עזה 31.10.23 מימין סמ״ר הלל סולומון ז"ל סגן אריאל רייך ז"ל וסמ״ר רועי דאוי ז"ל
חיילי צה"ל נהרגו ב עזה 31.10.23 מימין סמ״ר הלל סולומון ז"ל סגן אריאל רייך ז"ל וסמ״ר רועי דאוי ז"ל
מימין: סמ״ר הלל סולומון, סגן אריאל רייך וסמ״ר רועי דאוי ז"ל
(צילום: באדיבות דובר צה"ל)
06:00 - סיכום חדשות הלילה
דובר צה"ל מסר כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו איום אווירי שזוהה במרחב ים סוף, דרומית לאילת. בהודעת דובר צה"ל נכתב כי לא נשקפה סכנה לאזרחים ולא זוהתה חדירה של האיום לשטח ישראל.
צה״ל הפיל טיל קרקע-אוויר, שנורה משטח לבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל. עוד נמסר מדובר צה"ל כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו בתגובה את מקור הירי, שממנו שוגר הטיל וכן את החולייה ששיגרה אותו.
חברת "פלטל" הפלסטינית, המספקת תקשורת קווית ואינטרנט לעזה, דיווחה כי השירותים ברצועה נותקו לחלוטין.
נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, התייחס להעברת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, וכתב בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר) כי "אתמול נכנס לעזה המשלוח הגדול ביותר של ציוד הומניטרי מציל חיים, ומשאיות נוספות יקבלו היום אישור כניסה". הוא הוסיף: "דרוש עוד הרבה סיוע. אדחוף להעברת סיוע נוסף, ואתמוך במעבר בטוח לאזרחי עזה המבקשים ביטחון".