פרסום ראשון
בקשה לייצוגית נגד אל על: "משווקת טיסות לפאפוס - שנוחתות בלרנקה"
עקב הנחיית שב"כ, מופנות הטיסות של החברות הישראליות שאמורות לנחות בפאפוס - לשדה התעופה של לרנקה; לפי בקשה לייצוגית שהגיש לקוח של אל על, למרות ההנחיה, החברה הציגה מידע כוזב לפיו יעד הטיסה הוא פאפוס: "מדובר בשערוריה"
הנחיתות של חברות התעופה הישראליות בלרנקה במקום בפאפוס שבקפריסין מגיעות לבית המשפט: היום הוגשה למחוזי בתל אביב בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד אל על בטענה להטעיה צרכנית.
הבקשה הוגשה יום לאחר שנחשף ב-ynet כי נוסעים שטסים לפאפוס בפסח באמצעות חברות ישראליות ינחתו בלרנקה - הנמצאת במרחק נסיעה של שעה וחצי מפאפוס - וגם ימריאו ממנה; זאת, מאחר שמאז ינואר, עקב הוראות שב"כ, הטיסות לא נוחתות בפאפוס אלא בלרנקה.
בבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד יאיר שפרן, נטען כי המבקש רכש החודש מאל על ארבעה כרטיסי טיסה לפאפוס, לאמצע אפריל, תמורת 4,965 שקל. לפי הבקשה, בשום שלב לא הופיע גילוי ע"י אל על כי לא ניתן לרכוש כרטיסים לפאפוס, וכי טיסתו של מי שרוכש כרטיס לפאפוס - תנחת בלרנקה; וכך גם לגבי ההמראות מפאפוס, שהועברו ללרנקה.
המבקש טוען כי "בשלב שבו רכש את הכרטיסים, כבר היה ידוע לאל על זמן רב (החל מינואר) כי עקב הנחיית שב"כ טיסותיה אינן רשאיות לנחות בפאפוס או להמריא ממנה. למעשה, אל על מכרה למבקש ארבעה כרטיסי טיסה לפאפוס, הלוך-חזור, והציגה בפניו מידע כוזב כי יעד הטיסה הוא פאפוס, בעוד שבפועל יעד הטיסה האמיתי היה בכלל לרנקה".
עוד נטען בבקשה כי רק כעבור ארבעה ימים קיבל המבקש הודעת ווטסאפ מאל על כי עקב הנחיית גופי הביטחון, טיסתו מתל אביב לפאפוס תנחת בלרנקה וכי לרשות הטסים יועמדו אוטובוסים להעברתם מהשדה בפאפוס לשדה בלרנקה. המבקש טוען כי נגרם לו ולמשפחתו תסכול רב ועוגמת נפש וכי מדובר בשערוריה.
בתובענה נטען כי החל מינואר 2025, עקב הנחיית שב"כ ולאור המצב הביטחוני, מופנות כל הטיסות של חברות התעופה הישראליות מפאפוס ללרנקה, וכך גם ההמראות. "על אף האמור, וגם לאחר שהוצא האיסור הנ"ל, ואל על חדלה להמריא ולנחות בפאפוס, היא המשיכה למכור ללקוחותיה, והמבקש וחברי הקבוצה ביניהם, כרטיסי טיסה (לכיוון אחד, והלוך חזור) לפאפוס, זאת בשעה שהיה ידוע לה כי טיסותיה אינן ממריאות ונוחתות ביעד זה".
עוד נטען כי רק כמה ימים לאחר שרכשו את הכרטיס, אל על טרחה לגלות לרוכשים כי יעד טיסתם אינו פאפוס אלא לרנקה, וכי מועד טיסתם אינו המועד שהוצג ורשום בכרטיס הטיסה - אלא מועד שונה לגמרי. לדברי המבקש, "בכך, שיבשה אל על את תוכניותיהם של רוכשים רבים, וגרמה להם לנזקים ממוניים ולא ממוניים רבים".
לפי הבקשה, "עוצמת וחומרת התנהלות אל על רבים עוד יותר לנוכח כך, שאנו מצויים זמן קצר לפני חופשת הפסח, מועד שבו ישראלים רבים טסים לנפוש בחו"ל, וכמעט לא נותרו מקומות ברוב הטיסות של החברות הישראליות, ובראשן אל על, ומחירי כרטיסי הטיסה והמלונות גבוהים פי כמה מימים רגילים.
למרות כל האמור, עד למועד הגשת תביעה זו, אל על לא פנתה לרוכשים שהיא הטעתה בצורה בוטה, ואשר היא כפתה עליהם לטוס ליעד שונה מזה שאליו רכשו את כרטיסיהם, ולא הציעה להם החזר כספי עבור כרטיס הטיסה שרכשו - מלא או חלקי - ולא הציעה להם כל פיצוי בגין מעשיה ומחדליה".
מאל על נמסר: "כתב התביעה טרם התקבל בחברה. לכשיתקבל - נלמד אותו ונגיב במסגרת ההליך המשפטי כמקובל".