סגור
מאה שערים ירושלים
מאה שערים, ירושלים (צילום: שלו שלום)

האוצר: התקציב עבור צעירים שעזבו את החברה החרדית הופסק בתחילת השנה

לדברי האוצר, בשנת 2023 הוקצו 5 מיליון שקל עבור יוצאי החברה החרדית, אך בפועל מומשו רק 1.1 מיליון שקל. בשנת 2024 לא הוקצה תקציב בגלל הקיצוצים. ח"כ נעמה לזימי, יו"ר ועדת הצעירים: "הממשלה לא חפצה בטובתם של היוצאים בשאלה" 

תקציב הפעילויות עבור יוצאי החברה החרדית הופסק לגמרי החל משנת 2024. כך חשף הבוקר נציג האוצר במהלך הדיון הבוקר (ה') בוועדת הצעירים בראשות ח"כ נעמה לזימי (עבודה).
1 צפייה בגלריה
מגזין נשים 2024 נעמה לזימי ממפלגת העבודה
מגזין נשים 2024 נעמה לזימי ממפלגת העבודה
ח"כ נעמה לזימי. "משאירים את היוצאים בשאלה ללא סיוע"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לדברי האוצר, בשנת 2023 הוקצו 5 מיליון שקל עבור פעילויות למען צעירים יוצאי החברה החרדית, אך בפועל מומשו רק 1.1 מיליון שקל. בשנת 2024 היו אמורים להיות מוקצים לפעילויות אלו 8 מיליון שקל אך במסגרת הקיצוצים החליט המשרד לשוויון חברתי שלא לתקצב פעילויות עבור יוצאי החברה החרדית כלל.
"ההחלטה למחוק לחלוטין את התקציב לתוכניות לאוכלוסייה מוחלשת כמו צעירים יוצאים בשאלה ויוצאי החברה החרדית, ולהשאיר אותם חשופים לחלוטין ללא סיוע היא החלטה בזויה", אמרה ח״כ לזימי. "מדובר באוכלוסיית קצה עם צרכים משמעותיים שאפילו המיליונים הבודדים שהוקצו לא היו יכולים לעשות בו שינוי משמעותי. אין ספק שמדובר באוכלוסייה שממשלת ישראל לא חפצה בטובתה. ההזנחה שלהם על ידי המשרד לשוויון חברתי היא בושה וחרפה".