סגור
סקסטינג sexting  משלוח הודעות סקס בסלולר
משרד התקשורת ינסה למגר את שליחת מסרוני הפישינג (צילום: גטי אימג'ס)

לקראת הבחירות: חברות הסלולר יחויבו לצמצם את הפצת המסרונים מגורמים בלתי ידועים

משרד התקשורת ינסה למגר את תופעת הפצת מסרוני הפישינג והקנאביס, ויחיל זאת גם על מסרונים פוליטיים. לחלקים מהאסדרה ניתן פרק זמן של עד חצי שנה בו יוכלו החברות להיערך

רגע לפני הבחירות, משרד התקשורת מנסה למגר את תופעת מסרוני הפישינג והקנאביס. המשרד יחייב את חברות הסלולר להפעיל מנגנון לצמצום ניכר של הפצת מסרונים מגורמים לא מזוהים.
הרגולציה תחול גם על מסרונים פוליטיים ותדרוש אימות לשולחי מסרונים ששולחים ממערכת הפצה, אימות לכרטיס האשראי המשלם על הפצת מסרונים והגבלת שליחת מסרונים ממנוי פריפייד ל-50 הודעות ביום.
האסדרה החדשה תחייב את חברות הסלולר להפעיל מנגנונים לזיהוי שולח המסרונים באמצעות מערכת הפצה (למשל זיהוי באמצעות שיחת וידאו) ולהגביל שליחת מסרונים בתפוצה רחבה באופן אנונימי, ובכך יהיה קל יותר למשטרה לזהות גורמים עוינים ומטרידים.
כדי לאפשר לחברות להיערך, נקבע כי פרק הזמן למימוש החלקים השונים ברפורמה יעמוד על עד חצי שנה מיום ההחלטה. הנדל ישנה את רישיונות חברות הסלולר כך שיחויבו באסדרה החדשה.
שר התקשורת יועז הנדל אמר: "הנחת המוצא היא שזהות מאומתת של השולחים תצמצם דרמטית את תופעת מסרוני הפישינג, הקנאביס ומסרונים פליליים נוספים. גם מסרונים פוליטיים שנשלחים באמצעות מערכת הפצה נכללים באסדרה, וניתן יהיה להתחקות אחר השולח במקרים של עבירה על החוק".