ביהמ"ש דחה את עתירת דן נגד זכיית אגד בקו הירוק והסגול של הרכבת הקלה
השופט קובי ורדי דחה את העתירה שהגישה דן נגד הזכייה של אגד במכרז ופסק לחברה הוצאות משפט בגובה 120 אלף שקל. "העתירה מצביעה על אי הבנה במסמכי המכרז", קבע השופט. בית המשפט דחה את הטענות כי אגד הפרה תנאים במכרז ושהצעתה כללה תמריצים אסורים: "החלטות נת"ע היו מקצועיות וסבירות"
בית המשפט לעניינים מינהליים בתל אביב דחה את העתירה של חברת דן לבטל את זכיית אגד במכרז של הקו הירוק והקו הסגול של הרכבת הקלה. במקביל קבע השופט קובי ורדי כי דן תשלם הוצאות של 60 אלף שקל לנת״ע וסכום דומה לחברת אגד.
השופט דחה את כל הטענות של דן שדרשה לפסול את הזכייה של אגד ולקבוע שהיא הזוכה מאחר ואגד לא עמדה לטענתה בתנאי המכרז, בין הירת מאחר שהצעתה כללה תמריצים אסורים. המכרז הסתיים בחודש מרץ האחרון והשתתפו בו שש קבוצות.
נת"ע טענה כי דווקא הצעתה של דן היא המסוכנת מבין השתיים ונסמכת על הנחות בעייתיות ואף הגדירה את הצעת החברה כ"חסרת נקיון כפיים". עוד טענה נת"ע כי הצעת אגד רווחית בהינתן שבהפעלה יהיו הכנסות מתמריצים וכי בהוראות המכרז אין הוראות האוסרות אסטרטגיית תמחור כזאת.
השופט ורדי קבע כי במקרה הטוב מצביעה העתירה על אי הבנה במסמכי המכרז. השופט הביע חשש כי אם יקבל את עתירת דן ויקבע כי ההצעות שהוגשו כולן פסולות חוץ מזו של דן יש סכנה שהמכרז כולו יבוטל והאינטרס הציבורי ייפגע תוך נזקים אדירים שכן המכרז מתקיים כבר שנתיים.
השופט הזכיר את אלקטרה שתפסה טרמפ לדבריו על טענות דן ופסק: מדובר בהחלטות מקצועיות, ראויות וסבירות של נת״ע… לא ניתן לקבוע כי ההחלטה בלתי סבירה ומצדיקה את התערבות בית המשפט״.
נת"ע מסרה בתגובה כי היא "מברכת על פסק דין חד משמעי הקובע כי ועדת המכרזים של נת"ע פעלה במכרז ההפעלה ללא דופי, בצורה מקצועית וללא משוא פנים. מאידך על העתירה של דן ואלקטרה נכתב בפסק הדין, כי מדובר בטענות ללא בסיס, ובנסיון לעשות רווח תוך פגיעה באינטרס הציבורי. החברה תמשיך להוביל את הרכבת הקלה והמטרו - פרויקטי התשתית הגדולים בישראל, בצורה מקצועית, כשהאינטרס הציבורי כנר לרגלי כלל העובדים וההנהלה".
נת"ע מסרה כי היא מברכת על פסק דין חד משמעי, של כבוד השופט קובי ורדי, הקובע כי ועדת המכרזים של נת"ע פעלה במכרז ההפעלה ללא דופי, בצורה מקצועית וללא משוא פנים.
״מאידך על העתירה של דן ואלקטרה נכתב בפסק הדין, כי מדובר בטענות ללא בסיס, ובנסיון לעשות רווח תוך פגיעה באינטרס הציבורי. החברה תמשיך להוביל את הרכבת הקלה והמטרו - פרויקטי התשתית הגדולים בישראל, בצורה מקצועית, כשהאינטרס הציבורי כנר לרגלי כלל העובדים וההנהלה״.
מחברת דן נמסר: ״בכוונת חברת דן להגיש ערעור מיידי לבית המשפט העליון על פסק הדין השגוי מיסודו המתבסס על פרשנות שאינה עומדת במבחן השוויון ודיני המכרזים. כמו גם מזיהום ההליך המכרזי על ידי נת״ע, אשר ניהלה במקביל להליך המכרזי מו״מ עם אגד על הסכם הפעלת הקו האדום".






























