סגור
יום שיבוש הפגנות
(צילום: אוראל כהן ושקד גרין)

יום השיבוש: רבבות מחו בשורת מוקדים ברחבי הארץ, 77 מפגינים נעצרו

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את ביטול עילת הסבירות, והמדינה התמלאה בהפגנות ובחסימות, בין היתר בכניסות לירושלים, כביש החוף, כביש 4 ונתיבי איילון. אלפים מחו בטרמינל 3. מפגינים בת"א טענו כי אירע ניסיון דריסה בגשר לה גווארדיה

הפגנות נרחבות היום ברחבי הארץ, במסגרת מה שמכנים מובילי המחאה "יום ההתנגדות לדיקטטורה", בעקבות האישור של ביטול עילת הסבירות בקריאה ראשונה בכנסת. דיווחים שוטפים מכל הזירות
23:45 - המשטרה עצרה 77 מפגינים במסגרת "יום השיבוש" שכלל מחאות רבות בשלל מוקדים ברחבי הארץ, משעות הבוקר המוקדמות.
23:10 - המוחים בהפגנה בתל אביב טוענים כי אירע ניסיון דריסה בגשר לה גווארדיה. בתיעוד המקרה נראה הרכב חולף על פני המוחים בכביש כשמפגין נמצא על רכבו.
22:45 - מפגין נפגע בראשו מאחד הפרשים בהפגנה בתל אביב. במקביל, שוטר נפצע באורח קל מפגיעת רכב בהפגנה בכביש בבאר שבע, לאחר שלא עצר בזמן שהכביש נחסם לתנועה.
22:35 - מפגינים הצליחו לרדת לאיילון צפון בשתי נקודות שונות, המשטרה הפעילה מכת"זית במקום.
22:20 - גשר יצחק שדה בתל אביב לכיוון מערב נחסם לתנועה. במקביל, המשטרה הודיעה כי נפתח לתנועה מחלף אליקים בכביש 6 בשני הכיוונים.
21:55 - מאות מפגינים מנסים לרדת לאיילון דרום וצפון מכמה נקודות שונות, והופעלה מכת"זית במקום. המשטרה ממשיכה להזרים כוחות מג"ב, יס"מ ויחידת פרשים לנקודות לאיילון כדי לבלום את המפגינים. מכת"זיות נמצאות גם בצומת רעננה ובכרכור.
21:35 - הזמר אביב גפן עוכב על ידי המשטרה בהפגנה ברחוב קפלן בתל אביב. עוד קודם לכן כתב הזמר בחשבון האינסטגרם שלו: "אין פריבילגיה להישאר בבית, ממשלה מושחתת שבאישון לילה משנה את אופיה של ישראל. היום אני ברחובות נלחם על ישראל ובשביל ישראל. לא נהפוך נתינים משלמי מסים למען מאפיה בחליפות. תתעוררו. הם לבושים בחליפות, תמיד מכופתרים, שאנחנו לא נריח את הסירחון בפנים".
21:15 - מפגינים חסמו את איילון דרום באזור מחלף השלום, מדרום לגשר יהודית. לאחר כמה דקות הוסרה החסימה. במקביל, המשטרה עדכנה כי שדרות בן צבי ודרך רבין בירושלים נפתחו לתנועה, והמחאה המשיכה לרחוב זוסמן.
21:05 - מפגינים הציתו אש במחלף הסירה על כביש החוף בהרצליה, המשטרה עצרה מפגין וכיבתה את האש. המפגינים הציתו מדורה אחרת במרחק כמה מטרים משם.
20:50 - כ-2,000 בני אדם צועדים במחאה נגד המהפכה המשפטית בשדרות יצחק רגר בבאר שבע.
אלפי מפגינים חוסמים את צומת כרכור. כ-800 בני אדם מפגינים נגד המשך החקיקה בצומת הגומא שבגליל העליון.
20:40 - עשרות אלפי מפגינים הגיעו לצומת קפלן בתל אביב שנחסם לתנועה. במקביל, מאות בני אדם מפגינים בצומת חורב שבחיפה וחוסמים את הכביש.
20:35 - רחובות בן ציון וקינג ג'ורג' בתל אביב נחסמו עקב צעדת הצעירים לעבר קפלן בעיר. צומת רעננה מרכז בכביש 4 נחסם בשני הכיוונים, וכוחות משטרה גדולים במקום. מאות צועדים בהרצליה לכיוון מחלף הסירה, ורחוב קוק חסום לכיוון מערב.
20:25 - יותר מ-4,000 בני אדם התאספו בירושלים וחוסמים את צומת הרחובות טשרניחובסקי-הרצוג, במחאה נגד המשך החקיקה בממשלה. במקביל, אלפי מפגינים הגיעו למחות ברחבת קניון שבעת הכוכבים בהרצליה. מאות חוסמים את הכביש סמוך למרכז המורים בבאר שבע.

19 צפייה בגלריה
יום השיבוש ב ירושלים
יום השיבוש ב ירושלים
יום השיבוש בירושלים
(צילום: EPA)

20:00 - מאות בני אדם משתתפים בצעדה משגרירות ארצות הברית לכיוון קפלן כחלק מ"יום השיבוש". ארגוני הצעירים מובילים את הצעדה תחת הכותרת "בלי עתיד אין לנו מה להפסיד". ממחאת הסטודנטים נמסר כי "אנחנו הצעירים נצטרך ליות עם ההשלכות של ההפיכה המשטרית. לכן זה הקרב שלנו והפסד הוא לא אופציה".
19:55 - צומת כרכור נחסם לתנועה לסירוגין לכיוון דרום, כוח יס"מ מנשה הוזעק לפנות את המוחים. במקביל, מאות מוחים סמוך לתחנת משטרת מודיעין בקריאה לשחרור המפגינים שנעצרו. יותר מאלף מפגינים כבר התאספו בירושלים, וחוסמים את צומת הרחובות טשרניחובסקי-הרצוג.
19:45 - מארגני ההפגנה בנתב"ג הודיעו על סיומה וקראו למפגינים להגיע לרחוב קפלן בתל אביב, שם יערך אירוע המחאה המרכזי של הערב.
19:40 - מפגינים נגד המהפכה המשפטית חוסמים את הרחובות פרישמן לכיוון מערב והרברט סמואל לכיוון דרום בתל אביב. במקביל, מאות מפגינים בצומת עין המפרץ שבגליל המערבי.
19:20 - מאות מפגינים נגד המהפכה המשפטית חוסמים את צומת עיר ימים-פולג בנתניה.
המשטרה הודיעה כי עד כה נעצרו במחאות ברחבי הארץ 71 חשודים בהפרת הסדר הציבורי. 45 מהם שוחררו. 33 מפגינים נעצרו במחוז ת"א, 21 מפגינים נעצרו במחוז מרכז, 10 מפגינים נעצרו במחוז ירושלים ושבעה מפגינים נעצרו במחוז חוף. בתוך כך, המשטרה עיכבה לחקירה גבר בן 39 בתל אביב בחשד כי ריסס כתובות גרפיטי על גשר יהודית.
18:25 - מפגינים חוסמים לתנועה את כביש 4, סמוך למחלף דרור. במקביל, מאות מפגינים בטיילת בתל אביב מול שגרירות ארה"ב.
המשטרה עצרה חמישה מפגינים בחשד להפרת סדר בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בנתב"ג.


19 צפייה בגלריה
מחאה מול שגרירות ארה"ב ב תל אביב
מחאה מול שגרירות ארה"ב ב תל אביב
המחאה מול שגרירות ארה"ב בתל אביב
(צילום: עופר צור)

18:15 - כוח קפלן פרסם הודעה לפיה "משטרת ישראל יוצרת מחיצות בנתב"ג בין המפגינים במספר מוקדים ומביאה לדוחק אדיר ללא סיבה. אנו קוראים למפכ"ל להתערב במיידית ולהורות על שחרור הלחץ. בנוסף אנו מדווחים כי המשטרה מונעת ממפגינים לרדת בתחנת נתב"ג. מדובר בפגיעה חמורה בחופש ההפגנה".
17:45 - הרוחות בנתב"ג נרגעו ובדקות האחרונות ההפגנה מתנהלת כסדרה. ציר התנועה מחוץ לנתב"ג חסום באופן חלקי על ידי המפגינים, ובכריזת נמל התעופה הודיעו שהשאטלים לטרמינל 1 ממתינים בקומה אחרת.
17:40 - מפגינים מבני ברק חסמו משאיות של קוקה קולה מול המפעל, בעקבות הפרסום בסטורי של מנכ"ל החברה ניר לוינגר, שהעלה תמונה של חולצת מחאה עם הכיתוב: "דמוקרטיה או מרד".
16:58 - המשטרה עצרה מפגינים בנתב"ג, שם מתקיימת המחאה הרשמית בהשתתפות אלפי בני אדם.
במקביל, מארגני המחאה בצומת כרכור קראו למפגינים להגיע בשעה 19:00, ומסרו: "אנחנו בעיצומו של קרב הרואי המתרחש בחזיתות רבות. היום הזה נכתב בהיסטוריה של ישראל הדמוקרטית, ואנחנו יכולים וצריכות לכתוב אותו בעצמנו. כשהאחים והאחיות שלנו בנתב"ג בקפלן ובעשרות מוקדים נוספים ברחבי הארץ, נעלה מופע של מאבק אזרחי נחוש ולא אלים בצומת כרכור".
הם הוסיפו: "מאחדים חזיתות עם זכרון יעקב, בנימינה, חדרה, אור עקיבא וקבוצות נוספות, ומגיעים לצומת כרכור להאיר את הלילה באור של חופש ודמוקרטיה".
16:29 - עוד ועוד מפגינים ממשיכים לעלות לטרמינל 3 מתחנת הרכבת בנתב"ג. אחת לכמה דקות המשטרה מאפשרת מעבר מהמדרכות שסמוכות לכניסה לטרמינל, אליהן מגיעים היוצאים מן התחנה, ואל הצד השני שמעבר לכביש, שבו מרוכזים רוב המפגינים. (שקד גרין)
19 צפייה בגלריה
שלטים מחאה הפגנה מפגינים טרמינל 3 נתב"ג 11.7.23
שלטים מחאה הפגנה מפגינים טרמינל 3 נתב"ג 11.7.23
(צילום: שקד גרין)
16:13 - שרת התחבורה מירי רגב תקפה את ההפגנות במסגרת "יום ההתנגדות", ואמרה כי "חסימות כבישים הן לא חוקיות, זאת בריונות ועבריינות. לא יכול להיות שאישה יולדת לא תוכל להגיע לבית חולים, שחולים לא יגיעו לשם - זאת פגיעה בסדר הציבורי ובדמוקרטיה. אף אחד לא מעל החוק. חסימות כבישים, הבערת כבישים, סגירת נתב"ג וגרפיטי היא מציאות שלא נוכל להשלים איתה. אם היועמ"שית לא יודעת לתת לזה פתרון, שתתפטר. היא נותנת גב לכאוס שאי אפשר לקבל אותו".
16:01 - החלו פקקי תנועה בכביש 1 לכיוון נתב"ג בשל ההפגנה הרשמית שתתקיים ב-16:00. 900 שוטרים ולוחמי מג"ב ערוכים להגעת המפגינים.
במקביל, מפקד המחוז ניצב אבי ביטון הנחה שלא לאפשר למוחים לחסום את ציר התנועה לכיוון טרמינל 3. כוחות המשטרה ערוכים לפינוי רכבים שמפגינים ינטשו באמצע הכביש, וניתנה הנחיה לתת דוחות לנהגים שיפגעו בתנועה בנסיעה איטית בגובה 500 שקל, וארבע נקודות בגין הפרעה לתנועה.
15:55 - כמה מאות מפגינים עדיין מוחים ברחוב קפלן בתל אביב, אך לא מתרחשים עימותים עם השוטרים במקום. המשטרה חוסמת את מרכז הכביש באמצעות גדרות, ומונעת מהמפגינים להתקדם מזרחה, לכיוון יגאל אלון ורכבת השלום.
19 צפייה בגלריה
מפגינים הפגנה קפלן תל אביב 11.7.23
מפגינים הפגנה קפלן תל אביב 11.7.23
(צילום: REUTERS/Corinna Kern)
15:48 - כמה אלפי מפגינים בטרמינל 3. הכביש פתוח לתנועת השאטלים הפנימיים. בשונה מהשבוע שעבר, המשטרה הציבה מראש מחסומים שמחלקים את המרחב. אין כל הפרעה לתנועה או חיכוך עם המשטרה. שוטרים מוצבים בכניסה לטרמינל ומתשאלים את כל מי שמבקש להיכנס.
19 צפייה בגלריה
מפגינים הפגנה טרמינל 3 נתב"ג 11.7.23
מפגינים הפגנה טרמינל 3 נתב"ג 11.7.23
המפגינים בנתב"ג
(צילום: שקד גרין)
19 צפייה בגלריה
מפגינים הפגנה טרמינל 3 נתב"ג 11.7.23
מפגינים הפגנה טרמינל 3 נתב"ג 11.7.23
(צילום: שקד גרין)

בתוך הטרמינל רגוע לחלוטין. בשונה מהשבוע שעבר, ההתמקדות לפחות כרגע היא רק בחוץ. התשאול של השוטרים בכניסה כנראה מסייע גם לשמור על הטרמינל שקט לעת עתה.
15:40 - ארגוני המחאה טוענים כי אירעה "אלימות משטרתית קשה בתוך אולם הנחיתות בנתב"ג כלפי זוג מפגינים. הם פונו באלימות קשה בגלל חולצת מחאה".
15:22 - יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שהגיע להפגנה בצומת קפלן שבתל אביב, ציין: "לא תהיה הידברות עד שנתניהו יעיף הכול". הוא אמר כי "יש להשאיר את הצבא מחוץ לתמונה", והדגיש: "המשטרה לא יכולה להשתמש באלימות".
במקביל, תנועת המחאה "כוח קפלן" מסרה: "היועמ"שית קבעה שמותר להפגין בטרמינל 3. הגיעו אך ורק אל מול אולם הטיסות הנכנסות, והצטרפו להפגנה. מפגינים רבים כבר כאן והנהירה בעיצומה. כל הוראה אחרת של המשטרה בשטח בנוגע למיקום ההפגנה היא פעולה בחוסר סמכות".
15:17 - המשטרה הציבה מחסומים רחבים בקומת הכניסה בנתב"ג, שם צפויה להתקיים ההפגנה הרשמית בשעה 16:00. מאות מפגינים כבר הגיעו, והשוטרים בודקים כל מי שמתקרב לאזור - ומוודאים אם מדובר במפגין או בנוסע. בשל המחסומים, המפגינים למעשה לא יוכלו לשהות בנתיבי הכביש הצמודים לטרמינל 3, ורק נוסעים המציגים כרטיס יוכלו לעבור.
המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי ציין טרם ההפגנה: "מעריך שהאירוע יעבור בשלום. נאפשר את המחאה, כמו שנהגנו. בעימותים שבהם אנשים לא נשמעים להוראות השוטרים וכשמפעילים כוח - יש נפגעים".
תנועת המחאה "כוח קפלן" מסרה: "היועמ"שית קבעה שמותר להפגין בטרמינל 3. הגיעו אך ורק אל מול אולם הטיסות הנכנסות, והצטרפו להפגנה. מפגינים רבים כבר כאן והנהירה בעיצומה. כל הוראה אחרת של המשטרה בשטח בנוגע למיקום ההפגנה היא פעולה בחוסר סמכות".
15:08 - המשטרה עדכנה כי מהבוקר נעצרו 66 מפגינים בחשד להפרת הסדר הציבורי, בהם 33 במחוז תל אביב, 16 במחוז מרכז, 10 במחוז ירושלים ושבעה במחוז חוף. מתוך כלל העצורים, שבעה שוחררו עד כה, בהם אחד במחוז תל אביב, ארבעה במחוז מרכז ושניים במחוז חוף.
15:01 - עשרות בני אדם כבר הגיעו להפגין ליד טרמינל 3 בנמל התעופה בן גוריון, יותר משעה לפני תחילתה הרשמית של ההפגנה שאושרה לשעה 16:00. בשל הכמות הרבה של נוסעים שעוברים בנתב"ג היום (כ-85 אלף) והגעת המפגינים, כמעט ונגמרו מקומות החניה בחניונים לטווח קצר.
14:30 - מד"א למפגינים: "לאפשר ככל הניתן תנועה חופשית לאמבולנסים"
במד"א הוציאו פנייה לציבור, בה קראו למפגינים "לאפשר ככל הניתן תנועה חופשית לאמבולנסים". לדברי מד"א, "נרשמים עיכובים בתנועת האמבולנסים שבדרכם למקרי חירום ובצירים המובילים לבתי החולים, שישה מהם באירוע משמעותיים - מקרים של חוסר הכרה, אירוע לבבי, התקף אלרגיה ועוד".
עוד נמסר ממד"א כי "במהלך היום ועד לשעה 14:00 החובשים והפרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי בערים חיפה, תל אביב, ראשון לציון ומחלף חמד, לשוטרת אחת ולתשעה מפגינים. כולם היו במצב קל וסבלו מהתעלפות, התביישות או חבלות קלות".
14:02 - המשטרה הפעילה מכת"זית נגד מפגינים ברחוב יגאל אלון בתל אביב, סמוך לגשר יהודית - זאת למרות שלא הופעל כרוז לפני כן. בין המפגינים בהם פגעה המכת"זית - נכה בכיסא גלגלים. למרות העימותים האלימים עם השוטרים, המפגינים קוראים לעברם "אנחנו פה גם בשבילכם" ומוחאים להם מחיאות כפיים. בתוך כך המשטרה הודיעה כי 18 מפגינים נעצרו על הפרת סדר בהפגנה בצומת עזריאלי. עוד נמסר כי נתיבי איילון לכיוון צפון נפתחו לתנועה במחלף לה גווארדיה, לאחר שנחסמו על ידי מפגינים.
13:25 - מכת"זית הופעלה נגד מפגינים שחסמו את מנהרות הכרמל בחיפה, שני מוחים נעצרו. בתוך כך המשטרה עדכנה כי במהלך השעתיים האחרונות נעצרו 18 מפגינים בחשד להפרת סדר בהפגנה בצומת קפלן בתל אביב.
12:36 - מאות מפגינים נגד המהפכה המשפטית חסמו את צומת עלית סמוך לבורסה ברמת גן.
12:32 - 300 מילואימניקים שמשרתים במערך הסייבר ההתקפי הודיעו היום שיפסיקו להתנדב לשירות מילואים, לאור אישור ביטול עילת הסבירות בקריאה ראשונה אתמול. "ממשלת נתניהו הוכיחה שפניה לריסוק מדינת ישראל", כתבו במכתב שהפיצו. "לא נפתח יכולות למען משטר עברייני". מערך הסייבר הביטחוני של ישראל מקיף גופים כמו 8200, ויחידות של השב"כ והמוסד. במכתב, מזהירים החותמים שביטול עילת הסבירות יהפוך את ישראל "למדינה מושחתת, חשוכה וחלשה", ושה"התעמרות" של שרי הממשלה ביועצת המשפטית, גלי בהרב-מאירה מצביעה על כך שהממשלה מעוניינת ב"ריסוק שלטון החוק" ועצירת המחאה באמצעות "אלימות בלתי-חוקית".

19 צפייה בגלריה
פרש משטרה בין מפגינים ב יום השיבוש 11.7.2023
פרש משטרה בין מפגינים ב יום השיבוש 11.7.2023
פרש משטרה בין מפגינים
(צילום: עופר צור)

"ביטול עיל הסבירות ייצר תרבות מיוניים מושחתת שתוביל להרס מוסדות המדינה, בהם גופי ביטחון", הם מבהירים. "יכולות סייבר רגישות ובעלות פוטנציאל לשימוש לרעה, אסור שיופקדו בידי ממשלה עבריינת המערערת את יסודות הדמוקרטיה. עבודת הפיתוח שלנו לא יכולה להימשך תחת עננה משפטית ומוסרת כה חמורה. הנזק מחלחל לעומק המערך, והאמון ביכולתה של הממשלה להנחות את עבודה הסייבר ההתקפי נסדק עמוקות. זוהי סכנה ברורה ומיידית". לאור זאת, מבהירים 300 החותמים, בכוונתם להפסיק מיידית את התנדבותם לשירות מילואים: "לא נפתח יכולות למען משטר עברייני, ולא נסייע בהכשרת דור העתיד של הסייבר ההתקפי. ככל שיחלוף הזמן, יעמיק הנזק למערך וליכולות הסייבר המבצעיות של מדינת ישראל. נעשה ככל שביכולתנו, באופן בלתי-אלים ומוסרי, על מנת להבטיח שישראל תישאר דמוקרטית, חזקה ומשגשגת".
12:15 - המשטרה נעזרת במכת"זית בניסיון לפזר את המפגינים נגד המהפכה המשפטית מצומת קפלן בתל אביב
19 צפייה בגלריה
מפגינים ב צומת עזריאלי יום השיבוש 11.7.2023
מפגינים ב צומת עזריאלי יום השיבוש 11.7.2023
מפגינים בצומת עזריאלי
(צילום: REUTERS/Nir Elias)

12:07 - גם בירושלים: כאלף מפגינים חוסמים את צומת סינמה סיטי, עימותים מתפתחים במקום
11:55 - כאלף מפגינים נגד המהפכה המשפטית חסמו את צומת אגרנט-רבין מול בית המשפט העליון בירושלים. השוטרים מנסים לפנות את הצומת ועימותים פרצו במקום.
11:45 - ‏מאות עורכי דין ואזרחים מפגינים ברחבת בית המשפט בתל אביב, נושאים שלטים ודגלי ישראל. עו״ד נדב ויסמן, מרשימתו של ראש לשכת עוה"ד עמית בכר, אמר בהפגנה: "החקיקה היא הרס המשפט הישראלי והרס הדמוקרטיה הישראלית. עורכי הדין נמצאים בחזית המאבק ולא ניתן להם לשחוט בדמוקרטיה ולהרוס את מערכת המשפט. אנחנו נגד ההפיכה המשטרית כולל הצעת החוק לביטול עילת הסבירות שעברה אתמול. החובה של הממשלה לנהוג בסבירות עבור כולנו. ההצעה הזו תאפשר לפעול בחוסר סבירות קיצוני ותאפשר להם לפעול באופן המופרך ביותר שאפשר לדמיין. הם רוצים כוח מוחלט ואת זה לא ניתן". (עמיר קורץ)
11:30 - עשרות מפגינים פרצו את המחסומים שהציבה המשטרה בצומת עזריאלי וירדו לכיוון איילון דרום. המשטרה הודיעה כי נתיבי איילון לכיוון דרום עדיין חסומים במחלף ההלכה. עוד נמסר כי כביש החוף נחסם לכיוון צפון במחלף הסירה הסמוך להרצליה. מוקדם יותר, נחסמו גם נתיבי איילון לכיוון צפון במחלף ארלוזורוב. גם צומת כרכור נחסם על ידי מפגינים לזמן קצר.

19 צפייה בגלריה
פרש משטרה מפנה מפגינים ב תל אביב יום השיבוש 11.7.2023
פרש משטרה מפנה מפגינים ב תל אביב יום השיבוש 11.7.2023
פרש משטרה מפנה מפגינים
(צילום: REUTERS/Nir Elias)

10:49 - יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד התייחס לקריאות להשתמש בכוחה של ההסתדרות ואמר בכנס ראשי ועדים בתל אביב, "אני קורא לראש הממשלה: הכדור בידך. לאן אתה לוקח את מדינת ישראל? מה המורשת שתשאיר אחריך? תעצור את הכאוס המטורף שיש בחברה הישראלית וכמה שיותר מהר". בפנייה לראש הממשלה אמר בר-דוד, "אל תיתן לקיצוניים מכל הצדדים להשתלט לנו על החיים. הקו האדום שלי, שעמדנו בו בחודש מרץ האחרון, הוא הוועדה לבחירת שופטים. ובזה הצלחנו. אני בודק יום-יום עם הצוות שלי את המצב. מתי ההסתדרות תפעיל את כוחה? כשאני אחליט שצריך להכריע. אם מישהו חושב שבכל שני וחמישי אני אשבית את המשק כי מישהו מצביע בקריאה ראשונה בכנסת - הוא לא יודע מהי ההסתדרות. להשבית משק זה לא משחק ילדים. אתה סוגר שדה תעופה בתקופה כזאת, כשאנשים חסכו שקל לשקל כדי לנסוע ליוון".
עוד ציין יו"ר ההסתדרות כי אנו מצויים כעת בתקופה מורכבת בהיסטוריה של עם ישראל. "בארבע וחצי השנים שאני בתפקיד, אין יום אחד של שקט. הסתיימה הקורונה, יש מלחמה, מבצע צבאי, חמש מערכות בחירות, יוקר המחייה ועכשיו המהפכה המשפטית – שלא הייתה צריכה להגיע למצב הזה. ואנחנו העובדים, באמצע. הם יריבו בכנסת, מפוצצים שיחות בבית הנשיא - ומי שעומד באמצע זה עם ישראל וגם אנחנו, ההסתדרות", אמר יו"ר ההסתדרות.
"ההסתדרות היא הגוף החזק והמשפיע ביותר, והכי חשוב: אחד הגופים הלא פוליטיים היחידים במדינת ישראל. וזאת החלטה שלי. הרבה שנים ההסתדרות הייתה מזוהה עם מפלגה אחת, ואני לקחתי את ההסתדרות לכך שתהיה לא פוליטית.כשאני ארגיש, ובפעם שעברה הרגשתי בתחושת הבטן שלי שאני צריך להכריע את המערכה. כשארגיש כשקלו כל הקצים והמצב יגיע לקיצון – אנחנו נתערב ונפעיל את העוצמה שלנו".
10:33 - איילון דרום נחסם לתנועת כלי רכב ליד ארלוזורוב. במהלך ניסיון של מפגינים לחסום את נתיבי איילון במחלף לה גווארדיה, כוחות המשטרה פינו את המוחים ועצרו שלושה בחשד להפרת סדר ציבורי. במקביל, נעצרו שני מפגינים בצומת קפלן בתל אביב, שם נחסם הרחוב לתנועה מרחוב לאונרדו דה וינצ'י עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים ️ו⁩צומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום.

19 צפייה בגלריה
פינו מפגנים כביש 1 יום השיבוש 11.7.2023
פינו מפגנים כביש 1 יום השיבוש 11.7.2023
פינוי מפגנים בכביש 1
(צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)

10:05 - אלפים מפגינים הבוקר מול בניין ההסתדרות בתל אביב בדרישה מיו״ר ההסתדרות ארנון בר דוד ״להתעורר״


19 צפייה בגלריה
מפגינים מול בית ההסתדרות ב יום השיבוש 11.7.2023
מפגינים מול בית ההסתדרות ב יום השיבוש 11.7.2023
מפגינים מול בית ההסתדרות

9:53 - המשטרה מעדכנת כי בשעה זו חסומים כביש 4 צומת העוגן בשני הכיוונים; כביש 443 צומת מכבים רעות למזרח; כביש 2 מחלף ינאי בשני הכיוונים; כביש 531 מחלף סוקולוב בשני הכיוונים; כביש 4 צומת רעננה מרכב בשני הכיוונים; כביש 5 מחלף מורשה למערב.

19 צפייה בגלריה
חסימות ב כפר הירוק יום השיבוש 11.7.2023
חסימות ב כפר הירוק יום השיבוש 11.7.2023
חסימות בכפר הירוק
(צילום: יריב כץ)

9:45 - שישה מוחים נעצרו בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בכביש 1 לכיוון ירושלים, בחשד להפרת סדר והדלקת אבוקה. המשטרה מסרה כי כלל הנתיבים בכביש נפתחו לתנועת כלי לרכב לאחר שהשוטרים הצליחו להדוף את המפגינים במקום לצד הדרך.


9:21 - המשטרה עצרה ארבעה מפגינים נגד המהפכה המשפטית בחשד להפרת הסדר הציבורי בצומת ראשונים בראשון לציון. המוחים במקום חוסמים את הצומת לתנועת כלי רכב והשוטרים עורכים שינויים בהסדרי התנועה ומכוונים את כלי הרכב לדרכים חלופיות.

19 צפייה בגלריה
מחאה ב צומת קק"ל יום השיבוש 11.7.2023
מחאה ב צומת קק"ל יום השיבוש 11.7.2023
מחאה בצומת קק"ל
(צילום: עוז מועלם)

9:06 - מאות מפגינים נגד המהפכה המשפטית צועדים משרונה לצומת קפלן בתל אביב. הכביש לכיוון מזרח נחסם לתנועה.
9:00 - המשטרה מנסה לפזר בעזרת מכת"זית את את הפגינים נגד המהפכה המשפטית ברחוב העצמאות בחיפה.

19 צפייה בגלריה
מפגינים ב כביש 1 יום השיבוש 11.7.2023
מפגינים ב כביש 1 יום השיבוש 11.7.2023
מפגינים בכביש 1
(צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)

8:43 - המשטרה פינתה עשרות מפגינים נגד המהפכה המשפטית מאולם מקבלי הפנים בנמל התעופה בן גוריון אל מחוץ לטרמינל. המשטרה מסרה כי "לא תותר מחאה בתוך הטרמינלים ויש לממש את זכות המחאה במקומות שהוקצו לכך מטעם רשות שדות התעופה".
8:34 - השוטרים נעזרים במכת"זית בניסיון לפנות את המפגינים נגד המהפכה המשפטית בכביש 1 לכיוון ירושלים. בתוך כך, המשטרה עצרה חמישה חשודים בהפרת הסדר הציבורי בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בכביש 443 סמוך למודיעין. מההשטרה נמסר כי "מערך השוטרים תוגבר במקום לפינוי כלל המוחים ופתיחת ציר התנועה מחדש".

19 צפייה בגלריה
מחאה ב מחלף קק"ל יום השיבוש 11.7.2023
מחאה ב מחלף קק"ל יום השיבוש 11.7.2023
מחאה במחלף קק"ל
(צילום: עוז מועלם)

8:30 - מדוברות המשטרה (אגף התנועה) נמסר כי בעקבות הפגנות יש חסימות בכביש 20 מחלף קק"ל לדרום, כביש 1 מחלף חמ"ד למזרח וכביש 443 צומת מכבים רעות למזרח.
8:17 - עשרות מפגינים נגד המהפכה המשפטית הדליקו אבוקות וחסמו את נתיבי איילון לכיוון דרום במחלף קק"ל.
8:02 - כביש החוף נפתח לתנועה בשני הכיוונים בכניסה לחיפה, לאחר שמפגינים חסמו אותו במשך כ-40 דקות. במקביל, המשטרה פתחה לתנועה את כביש 1 לכיוון תל אביב במחלף חמד - לאחר שחסמה אותו באופן יזום בשל המחאות במקום.


7:56 - מאות מפגינים חוסמים את כביש 1 במחלף חמד לכיוון ירושלים, ואילו המשטרה חסמה ביוזמתה את הכביש לכיוון תל אביב. כמה מהמוחים משליכים אבוקות על הכביש. במקביל, מאות חוסמים את כביש 443 לכיוון ירושלים, והמשטרה עצרה אדם אחד במקום.

19 צפייה בגלריה
מחאה ב מחלף חמד יום השיבוש 11.7.2023
מחאה ב מחלף חמד יום השיבוש 11.7.2023
מחאה במחלף חמד
(צילום: קובי נחשוני)

7:50 - מאות מפגינים חוסמים את כביש 4 בצומת בנימינה - אך המשטרה מפנה אותם ומעלה אותם חזרה. לאה דביר, שהגיעה להפגין בצומת בנימינה, אמרה כי "כולנו עזבנו הכול הגענו למחות - ביבי צריך להבין שלא נוותר ולא נרפה". מירב אמיתי, אלמנתו של ירון אמיתי ז"ל שנהרג בגיל 45 במלחמת לבנון השנייה שעתיים לפני הפסקת האש, אמרה: "שברו אותי, יש לי שלושה ילדים קרביים ובעלי נהרג במלחמה - ואין לנו מדינה. עצוב מה שקורה לנו".
7:39: מחאות נשים בנתב"ג. עשרות פעילות תנועת המחאה "בונות אלטרנטיבה" הגיעו הבוקר לנתב"ג עם שלטים שעליהם כתוב "Welcome to Gilead", על שם המדינה שהוקמה בספר "סיפורה של שפחה". מהתנועה נמסר כי "בתאריך כ"א בתמוז תשפ"ג הוכרזה הקמתה של מדינת ישראל - מדינה יהודית, לא דמוקרטית, שרומסת זכויות נשים ומיעוטים. אנו מכריזות כבר הבוקר על יום התנגדות, בו ייקחו חלק עשרות אלפי נשים בכל רחבי הארץ, מצפון עד דרום".


7:15: מפגינים נגד המהפכה המשפטית חוסמים את כביש חוף לשני הכיוונים בכניסה לחיפה, סמוך לטירת הכרמל. מהמשטרה נמסר כי "כוח משטרה מפנה את התנועה לצירים חלופיים ונערך לפיזור המוחים והסרת המפגע". במקביל, מתקיימת הפגנה גם בשדרות פל-ים בחיפה.

19 צפייה בגלריה
חסימת כביש החוף בכניסה ל חיפה יום השיבוש 11.7.2023
חסימת כביש החוף בכניסה ל חיפה יום השיבוש 11.7.2023
חסימת כביש החוף בכניסה לחיפה
(צילום: ליאור כרמון)

7:01: מאות בני אדם מפגינים נגד המהפכה המשפטית בשדרות פל-ים, מול היכל המשפט שבחיפה. כוחות גדולים של המשטרה מלווים אותם מחשש שיחסמו את הכביש הסמוך.


6:35: צומת כרכור: כביש 65 נחסם באמצעות שלט "אין כניסה לדיקטטורה" ענק. השלט שמשתלשל מהגשר שליד מחנה שמונים הוביל לחסימת כביש 65, ומאות רכבים נקלעו לעומס התנועה שנגרם. לדברי המוחים, "הממשלה העבריינית והאלימה הוכיחה שהיא מתכוונת לפורר את ישראל הדמוקרטית. מאות אלפי אזרחים לא יתנו לזה לקרות".
6:15: הרצליה: עשרות מפגינים הקימו "עיר אוהלים" במחלף הסירה. המוחים חסמו את המחלף ובעירו צמיגים ואבוקות. המשטרה פינתה אותם לאחר כחצי שעה ומסרה בשעה 6:35 כי הכביש נפתח לתנועה.

19 צפייה בגלריה
מחלף הסירה יום השיבוש 11.7.2023
מחלף הסירה יום השיבוש 11.7.2023
מחלף הסירה יום השיבוש 11.7.2023
(צילום: משה שיף)