סגור

חדשות טובות: שיעור התעסוקה במשק חזר לרמתו לפני הקורונה

שיעור התעסוקה במשק - אחוז האנשים העובדים מכלל האוכלוסיה הבוגרת - עלה במחצית הראשונה של נובמבר ל-62.1% וחזר לראשונה לרמתו לפני משבר הקורונה. האבטלה ממשיכה לרדת

שיעור התעסוקה במשק עלה במחצית הראשונה של נובמבר ל-62.1% וחזר לראשונה לרמתו לפני משבר הקורונה. שיעור ההשתתפות בכוח העבודה כולל מובטלים הגיע ל-65.2% והוא גבוה באחוז משהיה בשבוע הראשון של מרץ 2020 לפני הקורונה. במקביל האבטלה לפי החישוב המרחיב של הלמ"ס המשיכה לרדת מ-7.3% במחצית השנייה של אוקטובר שהם 309 אלף איש ל-6.7% במחצית הראשונה של נובמבר שהם 292 אלף איש במחצית הראשונה של נובמבר. כך עולה מנתוני סקר כוח האדם של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה למחצית הראשונה של נובמבר, המתפרסמים היום. חייבים עם זאת להביא בחשבון שהנתונים מתייחסים לחצי חודש וצריך להמתין ולראות אם המגמה תמשך בחצי השני.
הנתונים החיוביים נובעים בין היתר מחזרת אנשי חינוך והורים לילדים לעבודה אחרי תקופת החופש הגדול והחגים. גורם נוסף הוא סיום תשלום דמי האבלה למבוגרים בני 45 פלוס באמצע אוקטובר. דווקא העובדה שמספר המובטלים גדול עדיין משמעותית ממה שהיה לפני הקורונה מעידה שלמשק יש אפשרות נוספת לצמוח.

1 צפייה בגלריה
שירות התעסוקה מובטלים דורשי עבודה 2
שירות התעסוקה מובטלים דורשי עבודה 2
שיעור ההשתתפות בכוח העבודה כולל מובטלים הגיע ל-65.2%
(צילום: באדיבות שירות התעסוקה)
אחוז המועסקים במשק עלה מ-59.8% במחצית השנייה של אוקטובר ל-62.1% שהם 4.1 מיליון מועסקים. בכך חצה שיעור המועסקים לראשונה מאז תחילת משבר הקורונה את ה-60% וחזר לרמתו במחצית הראשונה של מרץ, ערב המשבר. הנתון הזה כולל 0.3% (21 אלף איש) שהוצאו לחל"ת בשנה האחרונה ועדין נמצאים בו. בלעדיהם, שיעור המועסקים עומד על 61.8%. שיעור המשתתפים בכוח העבודה, הכולל מועסקים ומובטלים בהגדרה הקלאסית עלה בקרוב לשני אחוז מ-63.4% ל-65.2%. זאת לעומת 64.2% בלבד במחצית הראשונה של מרץ 2020 לפני הקורונה.
במקביל נמשכה הירידה בשיעור התעסוקה לפי החישוב המרחיב של הלמ"ס מ-7.3% שהם 309 אלף במחצית השנייה של אוקטובר ל-6.7% שהם 292 אלף במחצית השנייה. החישוב המרחיב כולל בלתי מועסקים שמחפשים עבודה כלומר מובטלים בהגדרה הקלסית, אנשים שנמצאים בחופשה ללא תשלום וכן מפוטרי קורונה שאינם מחפשים עבודה.
שעור התעסוקה הוא אחוז האנשים העובדים מכלל האוכלוסייה הבוגרת. במקרה זה מדובר בבני 15 ומעלה ומדובר ב-4.1 מיליון מועסקים מתוך 6.6 מיליון בני 15 ומעלה. שאר האוכלוסייה כוללת גימלאים, תלמידים, עקרות בית ומובטלים. במקרים אחרים מודדים את אחוז התעסוקה מגילאי העבודה העיקריים שהם 25-64 ואז הוא גבוה יותר. נתון נוסף הוא שעור המשתתפים בכוח העבודה הוא כולל מועסקים וכן מובטלים בהגדרה המצומצמת כלומר בלתי מועסקים שמחפשים עבודה. לכן הם נחשבים משתתפים.