סגור
חסימה בדרך נמיר בתל אביב יום השיוויון
חסימה בדרך נמיר בתל אביב (צילום: רן רימון)

"חאפלה מרוקאית" מול אהרון ברק, מאות הפגינו גם בצד השני

שהם עשרות מטרים זה מזה, תומכי ומתנגדי המהפכה המשפטית הגיעו לביתו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר - שהפך לאחד מסמלי המחאה. מחאות התרחשו מצפון ועד דרום, כוחות יס"מ פינו מפגינים שחסמו את צומת כרכור

לראשונה מאז הודעת ראש הממשלה על השהיית החקיקה, ושבוע לאחר הפגנת הענק של הימין בתמיכה במהפכה המשפטית, חוזרים מתנגדי התוכנית אל ימי השיבוש. עדכונים שוטפים
20:20 - עשרות בני אדם הגיעו להפגין מול ביתו של המיליארדר יצחק מירילשווילי בהרצליה. מירילשווילי הוא מבעלי ערוץ 14.
19:50 - כ-600 מפגינים נגד המהפכה המשפטית חסמו את צומת כרכור לתנועת כלי רכב. המוחים צעקו: "ביבי ביבי לא נוותר, אנחנו שווים יותר, חירות שלום צדק ושוויון".
19:30 - כמאה מפגינים בעד המהפכה המשפטית התכנסו למה שהם מגדירים כ"חפלה מזרחית" ליד ביתו של נשיא בית משפט העליון לשעבר אהרון ברק ברחוב דוד המלך פינת דובנוב. במרחק של כמה מאות מטרים, נערכת הפגנה של מתנגדי המהפכה, שאליה הגיעו כמאות בני האדם. לדברי המפגינים, הם הגיעו למקום כדי להגן על ברק במקרה הצורך ולהביע את תמיכתם בו.

7 צפייה בגלריה
הפגנת ימין מול ביתו של אהרון ברק
הפגנת ימין מול ביתו של אהרון ברק
הפגנת הימין מול ביתו של אהרון ברק
(צילום: עופר צור)

בתגובה לאמירותיו של ברק כי לא מצא שופט מרוקאי אחד לבית משפט העליון, המפגינים בעד המהפכה המשפטית מנגנים מוזיקה מרוקאית ואף מחלקים לעוברים ושבים ממתקי מימונה. בהזמנה למחאה, כתבו המארגנים: "אנחנו נביא את המרוקאים אליו".

7 צפייה בגלריה
הפגנה נגד בג"ץ
הפגנה נגד בג"ץ
(צילום: עופר צור)


בתוך כך כ-200 בני אדם משתתפים ב"צעדת השוויון" של קהילת הלהט"ב מכיכר הבימה בת"א לצומת קפלן.
19:00 - כ-300 מפגינים ומפגינות נגד המהפכה המשפטית חסמו את צומת העוגן בכביש 4 לכיוון צפון, בסמוך לקיבוץ משמר השרון.
18:15 - עימותים התפתחו בשכונת בית וגן בירושלים בין כ-20 מפגינות ומפגינים לבין כ-30 תושבי המקום. המפגינים הגיעו לשכונה החרדית כחלק ממחאה נגד חוק פטור מגיוס לחרדים. בתגובה, זרקו נערים בלון מים על אחת המפגינות וניסו לפגוע בצוותי תקשורת. המשטרה נמצאת במקום ומפרידה בין המוחים לתושבים.
15:19 - המפגינים שנותרו בצומת עזריאלי התפנו מהמקום. גם רחוב קפלן, שנחסם מוקדם יותר מרחוב לאונרדו דה וינצ'י עד דרך מנחם בגין בשני הכיוונים, נפתח מחדש לתנועה. עד כה, ניכר כי מספר המשתתפים במחאה נמוך משמעותית מימי שיבוש קודמים.
7 צפייה בגלריה
מפגינים חוסמים את איילון תל אביב הפגנה 4.5.23
מפגינים חוסמים את איילון תל אביב הפגנה 4.5.23
מפגינים חוסמים את איילון
(צילום: REUTERS/Ilan Rosenberg)
14:07 - המשטרה עצרה שלושה מפגינים נגד המהפכה המשפטית בתל אביב. שני מפגינים נעצרו סמוך לשרונה ברחוב לאונרדו. המשטרה מסרה כי עצרה גם מפגין ברחוב קפלן בחשד שהפר את הסדר.
13:00 - חזיז נזרק לעבר מפגינים בקריית שמונה, החשוד עוכב. ‏עשרות מפגינים בצומת מצודות בקריית שמונה, במחאה על היעדר שוויון בנושאי ביטחון ולאור קיצוץ תקציב המיגון. "תקציב המיגון של קריית שמונה נחתך לאפס בתקציב המדינה", טענו המוחים. הם הציגו מיצג על היעדר מיגון באזור אצבע הגליל: אנשים בסוכות עם מסכות אב"כ. תושב העיר, תומך במהפכה המשפטית, זרק חזיז לעבר המפגינים. לדברי המפגינים, החזיז נזרק מרכב חשמלי מסוג "קלאב-קאר" שנסע לצידם. המשטרה עיכבה את החשוד לחקירה.
12:30 - יותר מ-500 מפגינים בצומת מת"מ בחיפה, 2 נעצרו. יותר מ-500 בני אדם מפגינים בצומת מת"מ בחיפה, מניפים דגלים ושרים שירים נגד הממשלה. המפגינים חסמו את הכביש, המשטרה עצרה שניים מהם. לטענת המשטרה, אחד העצורים חשוד בתקיפת מפקד תחנת חיפה, סגן-ניצב חיים אזרד. מפגין נוסף עוכב ושוחרר.
7 צפייה בגלריה
הפגנה מחאה ב חיפה 4.5.23
הפגנה מחאה ב חיפה 4.5.23
מפגינים בחיפה
(צילום: אלעד גרשגורן)
7 צפייה בגלריה
עימותים בין שוטרים ל מפגינים הפגנה ב חיפה 4.5.23
עימותים בין שוטרים ל מפגינים הפגנה ב חיפה 4.5.23
(צילום: אלעד גרשגורן)
11:37 - מאות מפגינים חוסמים את נתיבי איילון דרום בתל אביב, סמוך למחלף השלום, ואת צומת קפלן. המפגינים במקום התיישבו על הקרקע והדליקו אבוקות.
11:05 - מפגינים עורכים טקס חתונה גאה מול בית משפט השלום בתל אביב. ההפגנה החלה מול בית הדין הרבני בעיר, משם יצאו בצעדה לבית המשפט.
בירושלים, מפגינים עושים את דרכם למשרדי הרבנות הראשית. עו"ד אביטל רוזנברג, ממובילות המחאה מחוץ לבניין הרבנות, אמרה כי "בכל מדינה מערבית דמוקרטית לאזרחים זכות בסיסית להתגרש. גברים ונשים כלואים בנישואים וגירושים שלא ניתן להשתחרר מהם. לכל אזרח זכות בסיסית להתגרש. בתוך יום השוויון הזה אנחנו רוצים להצביע על אי-השוויון הכי גדול שמתחולל בישראל, בתוך בניין הרבנות - שבו ישראל אפילו לא מתחפשת למדינה דמוקרטית. בת של מלך - לא בת ערובה".
9:57 - מפגינות ממחאת הנשים של תנועת בונות אלטרנטיבה מוחות מול בית הדין הרבני בתל אביב. המארגנות מסרו כי מיצגי "סיפורה של שפחה" ייערכו היום גם מול בית הדין הרבני בראשון לציון, מול הרבנות הראשית בירושלים ובמוקדי ההפגנות ברחבי הארץ. "אנחנו נמצאים ונמצאות בנקודה קריטית של חקיקה אנטי דמוקרטית ובמרחק של מספר שעות בודדות מהפקרת הנשים בישראל, בין היתר בשל המהלך שמובילה קואליציית הגברים להרחבת סמכויות בתי הדין הרבניים בישראל", נמסר.
7 צפייה בגלריה
מיצג סיפורה של שפחה ב תל אביב 4.5.23
מיצג סיפורה של שפחה ב תל אביב 4.5.23
מיצג סיפורה של שפחה בתל אביב
(צילום: REUTERS/Corinna Kern)
9:30 - מאות מפגינים התיישבו מתחת לגשר רוקח בצומת רוקח-נמיר בתל אביב. המפגינים יצאו מאוניברסיטת תל אביב וביניהם סטודנטים שהצטרפו להפגנה מהקמפוס. התנועה נחסמה מכיוון צפון לדרום ובהמשך צפויים המפגינים להצטרף למחאה בצומת קפלן. רמי קפלן, אחד המפגינים, אמר כי "הממשלה לא אמינה. אם תהיה הידברות אמיתית אני מניח שנשמע על זה. רוב הסיכויים הם שהיא לא אמיתית ושזה ניסיון להרוויח זמן. ממה שאני קורא בעיתונות, בבית הנשיא ישנם פערים שאי אפשר לגשר עליהם. הממשלה מאוד נחושה להעביר את החקיקה ולא נראה שיש לה אג'נדה אחרת".
9:00 - עימותים בין מפגינים לשוטרים בצומת הכפר הירוק, מפגין נעצר. עימותים פרצו בין מפגינים לשוטרים במחלף הכפר הירוק, לאחר שהמפגינים חסמו את כביש 482 לכיוון תל אביב. השוטרים ביקשו מהם להתפנות והמפגינים התיישבו על הכביש. המשטרה עדכנה כי מפגין אחד נעצר.
7:56 - מיצג מחאה מחוץ לביתו של בן גביר: "3 חודשים, 78 נרצחים - אשם אחד": אנשי מחאת המילואימניקים "אחים לנשק" מפגינים מחוץ לביתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בקריית ארבע. המפגינים מציגים מיצג על הרציחות בחברה הערבית ורצח הנשים ותלו שלט שעליו נכתב "3 חודשים, 78 נרצחים - אשם אחד!"
7 צפייה בגלריה
מיצג מחאה מול ביתו של בן גביר ב יום השיוויון
מיצג מחאה מול ביתו של בן גביר ב יום השיוויון
מיצג מחאה מול ביתו של בן גביר
(צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק)

7:49 - מיצג מחאה עם אבני דומינו בכיכר הבימה: "ההייטק נופל, כולנו נופלים": אנשי "מחאת ההייטק" הציבו בכיכר הבימה בתל אביב במיצג מחאה בדמות 10 אבני דומינו בגובה של כשני מטרים תחת הכותרת "ההייטק נופל, כולנו נופלים". לדברי המוחים, "המיצג ממחיש את השלכות הפגיעה בהייטק הישראלי, מנוף הצמיחה העיקרי של הכלכלה שאחראי לרבע הכנסות המדינה ממסים. כש'אבן הדומינו' של ההייטק תיפול, תיווצר תגובת שרשרת במהלכה יהיה הכרח לצמצום תקציבי דרמטי בכל שאר תחומי החיים - ממנו כולנו, כל האזרחים, נסבול. אבני הדומינו הנופלות ממחישות את קריסתה הצפויה של מערכת הבריאות, הרווחה, החינוך, הביטחון ועוד".