סגור
השר דודי אמסלם ומנהלת רשות החברות הממשלתיות היוצאת מיכל רוזנבוים
אמסלם ורוזנבוים (צילומים: יואב דודקביץ, אלעד מלכה)

אמסלם לא מרפה: אוסר על רוזנבוים להיכנס למשרדי הרשות - למעט לצורכי חפיפה

מנהלת רשות החברות התפטרה במוצ"ש, והיום מונה לה מחליף זמני; השר אמסלם, שהיה מסוכסך עימה ופעל לפיטוריה, כתב לה כי "נוכחותך בעבודה תותר רק לשם חפיפה עם המנהל הנכנס, בתיאום מראש עימו"

הודעת ההתפטרות של מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים, בסוף השבוע האחרון, לא הנמיכה את גובה הלהבות בסכסוך בינה לבין השר הממונה דוד אמסלם. אחרי שהבוקר הודיע אמסלם על מינויו של ינקי קוינט למנהל זמני של הרשות - הוא שלח לרוזנבוים מכתב בו הבהיר לה כי כל סמכויותיה נשללו, ואסר עליה להיכנס למשרדי הרשות החל ממחר, למעט לצורכי חפיפה.
לצפייה במכתב לחצו כאן
אמסלם הבהיר לרוזנבוים כי "נוכחותך בעבודה תותר רק לשם חפיפה ומעבר שרביט סדור בינך לבין המנהל הנכנס, בתיאום מראש עימו תוך שמירה על זכותך לשכר לתגמול. הנך מתבקשת לפנות לאגף משאבי אנוש אשר יפעל להבהרת זכויותייך ומיצויים לרבות מול נציבות שירות מדינה".
רוזנבוים הגישה את התפטרותה בסוף השבוע האחרון ברקע סכסוך עם השר אמסלם, שאף ניסה לקדם את פיטוריה דרך נציבות שירות המדינה. בנוסף, בדצמבר הוגשו שתי תביעות כנגד רוזנבוים על התעמרות בעובדים. מנגד, רוזנבוים מנעה מאסמלם לקדם שורת מהלכים ומינויים פוליטיים. כך למשל, בנושא הדחת יו"ר הדואר מישאל וקנין, שאת הדחתו קידמו שר התקשורת שלמה קרעי ואמסלם, עמדתה החריפה של רשות החברות כנגד ההדחה הייתה ככל הנראה אחד השיקולים לכך שבג"ץ הוציא צו ביניים לעצירת ההדחה והחזרתו של וקנין לתפקיד.
במכתב ההתפטרות ששלחה לראש הממשלה בנימין נתניהו כתבה רוזנבוים: "למרות התרעותיי וקריאותיי להתערבות שלך כראש הממשלה - נמנעת להתערב. כראש הממשלה חובתך היתה להורות לשר אמסלם לחדול ממעשיו הפסולים. למרות זאת, ביכרת להתעלם, לשתוק ולאפשר הלכה למעשה את התנהלות השר. חמור מזה, בעקבות מכתביי אליך - מנכ"ל משרד ראש הממשלה הציע למנות אותי ל'ג'וב' אטרקטיבי אחר. כמובן שלא יכולתי להסכים להצעה פסולה שכזו ודחיתי אותה לאלתר ועל הסף. כשכך פועל ראש הממשלה, אין להתפלא שלא קם אף גורם אחר שירסן את השר ויפעל להגנת השירות הציבורי".
רוזנבוים לא מסרה תגובה.