סגור
מפונים ב מושב פארן מלחמת עזה חרבות ברזל
מפונים במושב פארן

18 אלף לחודש למשפחה בת 4 נפשות: אושר המענק למתפנים עצמאית

ועדת העבודה והרווחה אישרה את ההסכם בין האוצר לביטוח הלאומי לפיו משפחה שהתפנתה שלא למלון תקבל 200 שקל ליום למבוגר ול-100 לילד. המטרה: לעודד יציאה מהמלונות. החיסכון למדינה: 60%

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה היום את ההסכם בין האוצר לביטוח הלאומי על התשלום למפונים מקווי העימות שבחרו לא להשתכן בבתי מלון. המענק יעמוד על 200 שקל ליום לבוגר ו- 100 שקל ליום לילד עד גיל 18, כלומר מדובר ב-12 אלף שקל לזוג בלי ילדים, ו-18 אלף של לזוג עם שני ילדים. הוא יינתן רק בהתאם למועדים שבהם החליטה הממשלה על פינוי כל ישוב. מבחינת המדינה מדובר בחיסכון של 60% משום שעלות משפחה עם שני ילדים במלון היא כ-45 אלף שקל.
שר התיירות, חיים כץ הסביר בישיבת הוועדה שמטרת ההסכם היא "לאפשר לאנשים לקבל מענקים במקום להתפנות למלונות. עד היום התפנו מעל 245 אלף איש. במהלך השיבוצים היה שלב שבו לא היו מספיק חדרים והחלטנו שנפצה אנשים שלא ילכו למלון ונעודד אותם להשתבץ בקהילה, זה יהיה WIN-WIN. מלון לזוג עם שני ילדים עולה למדינה מעל 45,000 בחודש. עכשיו ניתן 200 שקל ליום למבוגר ו-100 שקל לילד. זה נותן 18,000 שקל בחודש למשפחה של זוג עם שני ילדים. כל ילד נוסף זה תוספת 3000 ש"ח. זה סכום מכובד שאפשר לחיות איתו".
את המענק יחלק הביטוח הלאומי כנגד הגשת תצהיר של המפונה על כתובת מגוריו ומועד פינויו. תקופת הזכאות למענק מתחילה לפי מועד החלטת הממשלה לפינוי כל אזור, ומסתיימת כרגע ב-22 בנובמבר. בדיון הודגש שילד שמלאו לו 18 שנים ייחשב כמבוגר לצורך קבלת המענק, ויהיה זכאי ל-200 שקל ליום, גם אם הוא מתגורר בבית הוריו. זאת, בכפוף להגשת תצהיר נפרד. המענק לא יינתן לאדם שלא יצא מביתו או התאכלס עצמאית ביישוב שהמדינה החליטה לפנותו.
כץ אמר ש"מי שמגיע למלון הוא לא בבילוי ונמצא בלחץ מתמיד. אנחנו רוצים לעודד יציאה מהמלונות ואת זה פותרים באמצעות המענק. נפצה את מי שמתפנה ונעודד השתלבות בקהילה".
מהביטוח הלאומי נמסר ש"מערכת הדיווח לאזרחים תעלה לאוויר בתחילת השבוע הבא (עד יום שני 6/11/23) לאחר ההתאמות שעברו הערב בחקיקה. התשלום יועבר כבר בשבוע הבא ועד לסיום המועד עליו תכריז הממשלה על הפינויים"