סגור

פרסום ראשון
בכיר לשעבר ברשות המסים והקבלן דודי אפל נעצרו בחשד להעלמת מס

על פי החשד, הבכיר לשעבר ברשות, עו"ד ורו"ח שמעון כהן, ודודי אפל, שמוגדר פושט רגל, ביצעו עסקת תיווך וגרפו לכיסם עמלה של מיליוני שקלים שלא דווחה לרשות. עו"ד כהן, לשעבר מנהל החטיבה המקצועית ברשות המסים, חשוד בנוסף כי סייע לבני זוג שהיו לקוחותיו להסתיר מידע. הארבעה שוחררו בתנאים מגבילים

עו"ד ורו"ח שמעון כהן, בכיר לשעבר ברשות המסים, נעצר היום (א') בחשד להעלמת הכנסות בשיטות מתוחכמות ומגוונות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. בנוסף, על פי החשד, כהן פעל תוך הצגת מצגי שווא וסייע ללקוחותיו להעלים מסים בגובה עשרות מיליוני שקלים. שלושה מלקוחותיו של כהן נעצרו איתו, ובהם הקבלן לשעבר דודי אפל, וכן איש העסקים דוד אשד (לשעבר טיסונה) ואשתו מזל. כל הארבעה שוחררו בתנאים מגבילים.


כהן הוא עורך דין ורואה חשבון בעל משרד המתמחה בתחום המיסוי הבינלאומי ומיסוי נאמנויות. הוא עבד במשך 15 שנה ברשות המסים. בתפקידו האחרון שימש כמנהל החטיבות המקצועיות, מ"מ סמנכ"ל מקצועי וחבר בהנהלת רשות המסים. לפני כן היה סגן פקיד שומה חיפה וסגן פקיד שומה ת"א.
על פי החשד נגד אפל, שמוגדר פושט רגל, בשנת 2018, אף שאין לו תיק במס הכנסה, הוא ביצע עסקת תיווך במשותף עם עו"ד אשד. השניים גרפו לכיסם מיליוני שקלים מעסקה זו. על הכספים, כך החשד, לא דיווחו השניים.
במקרה של בני הזוג אשד, כך החשד, הם חתמו ב-2016 על הסכם שומה מול רשות המסים. אלא שעל פי החשד הם הסתירו מידע מהרשות באמצעות עו"ד כהן. כך הם הסדירו נאמנות בטענה שמי שיצר אותה היה תושב חוץ, בעוד הכספים אשר הוקנו לנאמנות מלכתחילה הם כספים שמקורם בהכנסות לא מדווחות של תושבי ישראל (המצג הכוזב).
1 צפייה בגלריה
מימין שמעון כהן ו דוד אפל
מימין שמעון כהן ו דוד אפל
מימין: שמעון כהן ודוד אפל

עו"ד אורי קורב, המייצג את שמעון כהן, מסר: "מרשנו שיתף פעולה היום באופן מלא בחקירה ומסר את גרסתו ביחס לטענות שהועלו בפניו. מר כהן שילם את כל מסיו כחוק, והנושא כולו שייך לתחום דין המס האזרחי. אנו בטוחים שלאחר שגרסתו תישמע, התיק ייסגר".
עו"ד ערן זך, המייצג את דוד אשד, אמר בדיון: "ההסכמות לשחרור בערבות הן מטעמים פרקטיים בלבד, שכן מרשי מכחיש כל קשר לחשדות ומשוכנע שבסופו של יום יתגלה שכלל לא היה צורך במעצרו.
עו"ד חיים לוי, המייצג את מזל אשד, אמר בדיון: "מדובר במחלוקת אזרחית מול רשות המסים, ואינני מבין מדוע היה צורך לנקוט הליך מעצר. אני מניח שהדברים יובררו בעתיד הלא רחוק ונשכיל להגיע להסדר". בעבר פורסם תחקיר כאן 11 על הקשרים בין כהן לאפל.
עורכי הדין איתן מעוז ודניאל עינב, המייצגים את דודי אפל, סירבו להגיב.