סגור
(תקיפה של צה"ל בעזה)

הצעת חוק: מענקי הסיוע של הממשלה יהיו מוגנים מעיקולים

על פי הצעת החוק הממשלתית, שאושרה הערב לקריאה ראשונה על ידי ועדת השרים לחקיקה, לא ניתן יהיה לעקל את המענקים שישולמו על ידי הממשלה לתושבי העוטף שנפגעו במלחמה

מענקי סיוע כספי מהממשלה במהלך מלחמת 'חרבות ברזל' יהיו מוגנים מעיקולים- כך עולה מהצעת חוק ממשלתית שאושרה הערב לקריאה ראשונה על ידי ועדת השרים לחקיקה. הצעת החוק הוגשה על ידי שר המשפטים יריב לוין ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'.
בהצעת החוק הוסבר כי בעקבות פעולת הלחימה מהתמשכות, החליטה הממשלה להעניק מענק לתושבים המתגוררים במרחק של עד 7 קילומטרים מגבול הרצועה. מדובר במענק סיוע להתארגנות ראשונית לתושבי עוטף עזה בסך של 1,000 שקלים לאיש, ולא יותר מ-5,000 שקל למשפחה.
על פי הצעת החוק, למענק המינהלי שניתן במסגרת החלטת ממשלה יש חיסרון שלא ניתן להגן עליו מפני עיקולים. זאת, למרות הצורך לספק הגנה זו ולוודא שהמענק ישולם למי שנזקק לו במצב חירום.
"הצעת חוק זו נועדה להתמודד עם מצבים אלה, בהם המענק ניתן באופן מינהלי אך נמצא שיש הצדקה להגן עליו מפני עיקול", כתבו מחברי ההצעה. "היא מציעה לקבוע הגנה כאמור על מענקים מסוימים עליהם הוחלט כבר מתחילת הלחימה, וכן מציעה להקנות לשר האוצר ולשר המשפטים סמכות לקבוע שגם מענקים מינהליים נוספים יהיו מוגנים, כולם או חלקם, מפני עיקול אם נמצא שיש הצדקה לעשות כן בנסיבות".