סגור
מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר

מפקד חיל האוויר: "הפגיעה מעמיקה, לא נחזור להיות אותו דבר - גם אם כולם יחזרו"

האלוף תומר בר אמר בשיחה עם כ-60 קצינים וטייסים כי כרגע הפגיעה בכשירות היא "בעיקר בחיל האוויר, אך גם במערכים נוספים". לדבריו, לא ניתן לדעת מה יהיה בעוד חודש: "האתגר יגיע עם חידוש האימונים הגדולים". הוא טען כי הצבא עדיין כשיר למלחמה, כמו גם חיל האוויר, אך "הפגיעה מעמיקה ככל שחולף הזמן"

מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, הודה היום (שישי) בשיחה עם כ-60 קצינים וטייסים בבסיס הקריה כי "יש פגיעה מתוחמת בכשירות צה"ל, בעיקר בחיל האוויר אך גם במערכים נוספים בצבא, במפקדות ובקרב כוחות היבשה". לדבריו, הפגיעה המשמעותית ביותר היא אכן בחיל האוויר, שהוא מפקדו, אך "לא ניתן לדעת אם בעוד חודש תהיה פגיעה גדולה יותר".
הוא טען כי כרגע הצבא כשיר למלחמה, עם זאת הפגיעה בכשירות "הולכת ומעמיקה ככל שחולף הזמן", כלשונו. "הפגיעה בחיל האוויר היא בטייסות המבצעיות כליבת הכשירות של החיל, במטה המבצעי, בביה"ס לטיסה וביחידות הבקרה האווירית. ייקח זמן להכשיר חלופות במטה והחודש גם כך אין תרגילים. האתגר יגיע מהחודש הבא עם חידוש האימונים הגדולים".
האלוף בר ציין כי מתנהלות שיחות אישיות עם קצינים וטייסים שהודיעו על הפסקת או הקפאת שירותם. בשיחה הוא הסביר כי חיל האוויר עדיין כשיר, "אבל פחות". "הלכידות מאוד נפגעה. חיל האוויר לא יהיה אותו דבר, גם אם כולם יחזרו מחר. תמונת המצב משוקפת מעלה עד לשר הביטחון ולראש הממשלה. הטייסים פועלים לפי צו מצפונם ולא כורתים את הענף עליו אנו יושבים", אמר.
בר הוסיף כי "האמון במפקדי הטייסות ובמפקד חיל האוויר הוא קריטי. שימוש בחיל האוויר כדי להשפיע למעלה הוא פסול. מדובר על מדרון חלקלק להשפעת על הדרג המדיני. לא ניתן לפגוע באמון הציבור בחיל". הוא ציין כי בבית הספר לטיסה יש כבר משמרות כפולות של מדריכים בקורס טיס והצבות חירום של טייסים בתפקידי מטה.