סגור
גג עמוד NSO דסקטופ
טקס קבלת ה צוללת אחי רהב ל בסיס חיל הים ב חיפה
צוללת. "נבקש לטעון במעמד צד אחד", נכתב, "לעניין אינדיקציות שיש בידי ההגנה לשימוש נרחב ברוגלות ובאמצעים פולשניים (צילום: אלעד גרשגורן)

ההגנה בפרשת הצוללות: "יש אינדיקציות לשימוש נרחב ברוגלות, מעבר למה שטוענת המשטרה"

סנגורי נאשמים בתיק 3000 טוענים כי לפי מידע שבידיהם המשטרה עשתה שימוש בפגסוס של NSO גם נגד איש העסקים שלומי פוגל, מבעלי מספנות ישראל, ונגד דוד שרן, ראש לשכתו של בנימין נתניהו לשעבר. הם מבקשים להציג את המידע לבית המשפט במעמד צד אחד, כדי שיסיר את החיסיון מראיות הדרושות להם לטענתם להגנה על הנאשמים

ההגנה בפרשת הצוללות וכלי השיט (תיק 3000) טוענת כי המשטרה השתמשה בתוכנת הסייבר ההתקפי פגסוס של NSO נגד מעורבים נוספים בתיק מעבר לשמות שחשפה בפניהם.
בין השמות הנוספים, כך נטען, נמצאים שלומי פוגל, איש העסקים מבעלי מספנות ישראל המקורב לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ובני משפחתו; דוד שרן, ראש לשכתו של נתניהו לשעבר; ואבריאל בר יוסף, סגן ראש המל"ל לשעבר. פוגל, שנחקר בפרשה, משמש כעד תביעה בתיק. שרן מואשם בתיק בקבלת שוחד.
הטענה כי המשטרה והפרקליטות לא חשפו את ההיקף המלא של השימוש ברוגלות בתיק - והסתפקו רק בחשיפת שמותיהם של מיקי גנור, איש העסקים שמואשם בפרשה; עליזה בר יוסף, אשתו של אבריאל בר יוסף; ואליעזר (צ'יני) מרום, מפקד חיל הים לשעבר שהתיק נגדו נסגר - עלתה במסגרת בקשה להתרת ראיות שעליהן הוציאה המדינה תעודת חיסיון, שהוגשה אתמול (ג') לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי סנגוריהם של גנור והחברות בשליטתו, עורכי הדין עמית ניר ורווית צמח, וסנגוריו של בר יוסף, עורכי הדין ז'ק חן, אורנה פינטו גפסון, ינון סרטל וניר לזר.
לטענת סנגוריו של גנור, בידיהם ראיות שבכוונתם להציג לשופטת טלי חיימוביץ' לבנת, אשר דנה בתיק, כדי להוכיח את טענתם. "נבקש לטעון במעמד צד אחד", נכתב, "לעניין אינדיקציות שיש בידי ההגנה לשימוש נרחב ברוגלות ובאמצעים פולשניים אחרי דוד שרן (נאשם בפרשה), שלומי פוגל (עד תביעה), אבריאל בר יוסף (נאשם), מיקי גנור (נאשם) ואליעזר מרום (עד תביעה)". הם הוסיפו כי המידע רלוונטי לשיטתם לנאשמים. "קיימות אינדיקציות מובהקות בחומר הראיות - עובדה שכשלעצמה היא עילה להסרת החיסיון מהם, שכן חלקו של המידע ידוע לנאשמים, ואילו המאשימה סבורה שגם הוא מוסתר".
1 צפייה בגלריה
שלומי פוגל מבעלי מספנות ישראל ו קבוצת אמפא ו גולד בונד
שלומי פוגל מבעלי מספנות ישראל ו קבוצת אמפא ו גולד בונד
שלומי פוגל, איש העסקים מבעלי מספנות ישראל המקורב לראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו. משמש כעד תביעה בתיק
הבקשה הוגשה לאחר שהשופטת חיימוביץ' הורתה בחודש שעבר לסנגורים להגיש בקשה מסודרת ומקיפה להסרת חסיונות כדי שתבחן אותם, וזאת בעקבות הודעת המשטרה על שימוש ברוגלות בתיק. הסנגורים ביקשו לקבל את כל הצווים הרלוונטיים, הבקשות לקבלת הצווים, פרוטוקולי הדיונים בבית משפט וכל התוצרים - הודעות, פתקים, אנשי קשר וכדומה - שנשאבו שלא כדין מהניידים של המעורבים כפי שהודתה המשטרה.