סגור
אביב טלמור בעלי יוטרייד בעת הארכת מעצרו
אביב טלמור בעלי יוטרייד בעת הארכת מעצרו (עמית שעל)

אביב טלמור מנכ"ל יוטרייד הורשע בגניבה של עשרות מיליוני שקלים

בהכרעת הדין היום נקבע כי טלמור גבה כסף ממשקיעים תוך שהוא משקר על מטרות ההשקעה ושהוא ניהל תיקי השקעות ללא רישיון. בנוסף, טלמור ואנשיו ניסו למחוק חומרים בזמן חקירת הרשות לניירות ערך ועל כן הואשם בשיבוש מהלכי משפט

אביב טלמור, הבעלים והמנכ"ל של חברת האלגוטרייד יוטרייד הורשע היום (ג') בעבירות של גניבה בידי מורשה של עשרות מיליוני שקלים ממאות משקיעים, בעבירות הלבנת הון, ניהול תיקי השקעות ללא רישיון ושיבוש מהלכי משפט.
בהכרעת הדין נקבע כי בין השנים 2015-2012 גייסה יוטרייד מכ-600 לקוחות סכום של כ-77 מיליון שקל, תוך שהיא מתחייבת להשקיע את הכספים עבור הלקוחות במסחר אלגוריתמי. הליך גיוס הלקוחות, עליו שלט טלמור, היה מרמתי וכלל מצגי שווא והסתרת מידע ביחס להיבטים רבים ומהותיים בפעילותה של יוטרייד. כך, בין היתר, הוצגו ללקוחות מצגים כוזבים ביחס לשימוש שייעשה בכספם, ביחס לפוטנציאל הרווח של השקעתם וביחס לניגודי עניינים המתקיימים בין הלקוחות לבין יוטרייד בפעילות המסחר.
בניגוד למצגים, קבע השופט חאלד כבוב, שהוצגו בפני הלקוחות ובניגוד למטרה שלשמה הופקד הכסף, רק חלק מכספי הלקוחות נותב בפועל למסחר. תחת זאת, שימשו כספי הלקוחות גם למימון הוצאות שוטפות של יוטרייד וחברות אחרות של טלמור ולביצוע השקעות שונות שלו מחוץ לישראל. על רקע שימושים אלה נקלעה יוטרייד לקשיים כספיים והחלה במהלך של חתימה על עשרות הסדרי תשלום עם הלקוחות תוך שהסתירה מהלקוחות את מצבה הכספי ואת העובדה שנעשה שימוש בכספי הלקוחות שלא למטרות מסחר. בנוסף, במקרים בהם השיבה יוטרייד כספים ללקוחות שדרשו זאת, עשתה זאת באמצעות כספים שגייסה מלקוחות חדשים.
בהכרעת הדין נקבע כי גם יסודות העבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות הוכחו במלואן, אך טלמור זוכה מעבירה זו כיוון שהיא נבלעה בעבירת הגניבה בידי מורשה.
עוד נקבע בהכרעת הדין כי המסחר שיוטרייד ביצעה עבור לקוחותיה נעשה מבלי שהיה לה או לטלמור רישיון ניהול תיקים, והחברה הוסיפה לסחור עבור הלקוחות גם אחרי שהרשות לניירות ערך הורתה לה לחדול מידית מפעילות המסחר ולאחר שיוטרייד התחייבה לעשות כן. על כך הורשע טלמור בניהול תיקי השקעות ללא רישיון.
בנוסף, בהכרעת הדין נקבע כי אגב פעולות החקירה של רשות ניירות ערך, טלמור, אחותו שעבדה בחרה ומנהל הטכנולוגיה של יוטרייד, ביצעו פעולות במטרה לשבש את פעולות ההעתקה של תיבות מייל ביוטרייד ולמחוק חומרים שהיו דרושים לחקירה.
טלמור עצמו אף נמנע מלהתייצב לחקירה ברשות ניירות ערך ופעל לטשטוש עקבות בחברות זרות בבעלותו. על כך הורשע בשיבוש מהלכי משפט ובאי קיום דרישה לפי חוק ניירות ערך. מנהל הטכנולוגיה ואחותו של טלמור הורשעו זה מכבר במסגרת הסדרי טיעון בעבירות של שיבוש מהלכי משפט וקשירת קשר לעוון (בהתאמה).
התיק נוהל ע"י עורכות הדין יעל ענתות, ניצן וולקן והדס נאמן ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה, ונחקר ע"י מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.