סגור
רועי ונונו מייסד בעלים ו מנכ"ל רשת ג'מבו סטוק
רועי ונונו, מייסד, בעלים ומנכ"ל רשת ג'מבו סטוק (צילום: איגור אוסדצ'י)

בלעדי
בית המשפט מינה נאמן זמני כדי לשמור על נכסי מייסד רשת ג'מבו סטוק

המינוי נעשה בהתאם לבקשת נאמן הרשת והנושים בנק מזרחי טפחות ובנק לאומי, להם המייסד חייב מעל 15 מיליון שקל. רועי ונונו, מייסד, בעלים ומנכ"ל הרשת, נמצא בחו"ל, ולאחרונה ציין הנאמן כי הוא עבר להתגורר בחו"ל והחליט שלא לשוב לארץ ולסגור את הרשת עקב איומים שקיבלו הוא ומשפחתו

נאמן רשת ג'מבו סטוק, עו"ד אמיר ברטוב, וכן בנק מזרחי טפחות ובנק לאומי הגישו במאי בקשה לצו פתיחת הליכים (חדלות פירעון אישי) נגד הבעלים של הרשת הנמצא בחו"ל, רועי ונונו. השופט רון גולדשטיין, מבית משפט השלום בת"א, הורה על מינוי עו"ד ברטוב לנאמן זמני לשם שמירה על נכסי ונונו, וכן הסמיך אותו לבדוק את נכסיו והתחייבויותיו של ונונו, וביקש את תגובת ונונו שטרם הוגשה לבית המשפט.
השופט התיר היום (א') לפרסם את החלטתו. מדובר בבקשה משותפת שהגישו נאמן הרשת והנושים בנק מזרחי טפחות (באמצעות עוה"ד מור נרדיה וליאור הר צבי) ובנק לאומי (באמצעות עו"ד יוסי בן נפתלי ורונן מטרי) - להכניס את ונונו להליך חדלות פירעון אישי. זאת לאחר שטענו כי חובותיו לשני הבנקים עומדים על למעלה מ-15 מיליון שקל נוכח ערבות אישית שהעמיד לחובות החברות אשר לא נפרעו. לאחרונה מכר נאמן הרשת את מרבית סניפיה לזול סטוק, וכעת נאמן הרשת מתפנה לחקירת קריסת הרשת.
במסגרת הבקשה שהגישו נאמן הרשת ושני הבנקים עוד במאי האחרון ומתפרסמת כעת לראשונה נטען כי החייב רועי ונונו היה עד לאחרונה מנהלה והרוח החיה של רשת ג'מבו סטוק, שנקלעה לאחרונה לחדלות פירעון לאחר שלא יכלה לפרוע חובותיה שהגיעו להיקף של עשרות מיליוני שקלים. בעקבות זאת במאי השופטת עירית וינברג נוטוביץ הוציאה צו לפתיחת הליכים נגד הרשת ומינתה את עו"ד אמיר ברטוב לנאמן החברה.
עוד נטען בבקשה כי "לנוכח היקף הערבויות האישיות של החייב והיותה של החברה חדלת פירעון, ישנו חשש ממשי כי נושים שנכזבו להיפרע מהחברה ינקטו צעדים חד-צדדיים בניסיון להיפרע את חובם מהחייב עצמו. החייב הצהיר בפני הנאמן כי נושים איימו עליו ועל בני משפחתו. בנוסף החייב ומשפחתו שוהים בחו"ל במיקום שאינו ידוע, והוא חופשי להבריח נכסים וכספים לצדדים שלישיים, וכן לבצע העדפות נושים ובכך לגרום נזק בלתי הפיך לנושים".
בערב חג הפסח האחרון נטען כי נסגרו במפתיע וללא כל הודעה מוקדמת כל סניפי הרשת, ולעובדים נמסר להישאר בבתיהם. הרשת, שהוקמה על ידי ונונו בשנת 2016, מנתה 18 סניפים הפרוסים ברחבי הארץ, העסיקה כ-300 עובדים ועסקה במסחר קמעונאי למשקי הבית. נטען כי "עד לאותו המועד שלט החייב בחברה באופן בלעדי ומוחלט וניהל אותה באמצעות גורמים מטעמו".
לאחרונה נכתב במסגרת תגובת הרשת באשר לבעל השליטה רועי ונונו כי "בעל השליטה מתנער מהאמירות או ההאשמות כי החליט לסגור את החברה באבחת גרזן. מדובר באמירה לא נכונה, לא ראויה ולא מכבדת". תגובת רועי ונונו לבקשת צו פתיחת הליכים שהוגשה נגדו - טרם הוגשה לבית משפט.
הנאמן הזמני, עו"ד אמיר ברטוב, מסר בתגובה: "מצופה מרועי ונונו, שיצא לחו"ל וסגר את רשת ג'מבו סטוק ברגע אחד תוך שהותיר חובות רבים ועובדים ללא פרנסה ותשלום משכורות, שיגיע לישראל ויתייצב מול חובותיו, ולפחות לא יסתתר במקום הימצאו ויפעל להקשות על בעל התפקיד".
את תגובת ונונו לא ניתן היה להשיג.