סגור
גג עמוד NSO דסקטופ

הצו הסודי נחשף: מה אמרה המשטרה לשופט כשהדביקה את פילבר בפגסוס של NSO

בצו, שהגיע לידי האתר "המקום הכי חם בגיהנום", לא נכתב מה המידע שמצדיק שימוש ברוגלה בנוסף להאזנת סתר רגילה נגד מנכ"ל משרד התקשורת המושעה, וספק אם הוא מאפשר שימוש באמצעי האזנה זה

הצו הסודי שאישר לרוגלת NSO לפרוץ לטלפון הסלולרי של עד המדינה שלמה פילבר נחשף היום (ג') באתר "המקום הכי חם בגיהנום". בצו, שחשפה העיתונאית רויטל חובל, ביקשה המשטרה "מתן היתר האזנה לתקשורת בין מחשבים". המשטרה לא פירטה בצו מה המידע שמצדיק שימוש ברוגלה בנוסף להאזנת סתר רגילה נגד מנכ"ל משרד התקשורת המושעה ומהי שיטת ההאזנה המבוקשת.

מהדיווח של חובל עולה כי בשמונה בפברואר 2018, עשרה ימים לפני פרוץ תיק 4000, הגיעו נציגי המשטרה יחד עם חוקרת של הרשות לניירות ערך ללשכתו של נשיא בית המשפט המחוזי מרכז אברהם טל עם בקשה למתן צו האזנת סתר בזמן אמת לשלמה פילבר למשך חודש ימים. הצו אושר.
לצפייה בצו ובדברי ההסבר שנילוו אליו לחצו כאן
שלושה ימים לאחר מכן הגישו נציגי המשטרה לנשיא טל את הבקשה האמורה, שהפרקליטות כיום טוענת כי אישורה הוא שהכשיר את הפריצה לנייד של פילבר באמצעות רוגלה של NSO.
1 צפייה בגלריה
שלמה פילבר
שלמה פילבר
שלמה פילבר
(צילום: אוראל כהן)
הפרקליטות טענה בבית המשפט כי "בבקשות נכללה התייחסות לשיטת ההאזנה, לסוגי תוצרים אפשריים שבכוונת המשטרה לקבל ולפעולות הדרושות להאזנה במסגרת סמכויות העזר", אולם במסמך שהתירו השופטים לפרסום והועבר לסנגורים לא נמצאה התייחסות כזאת.