סגור

החשד לשימוש במידע פנים של אל על: הפרקליטות סגרה את התיק נגד פיני גינזבורג

בנובמבר 2018 נפתחה חקירה נגד גינזבורג בחשד לשימוש במידע פנים בעסקה למכירת חלק ממניותיו; הפרקליטות החליטה על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע - ולאחר בחינת הטענות של באי כוחו של גינזבורג החליטה לסגור את התיק


הפרקליטות סגרה את התיק בחשד לשימוש במידע פנים של פיני גינזבורג, מבעלי המניות לשעבר בחברת התעופה אל על.

בנובמבר 2018 נפתחה חקירה נגד גינזבורג בחשד לשימוש במידע פנים בעסקה למכירת חלק ממניותיו, שלפי החשד מנע ממנו הפסד של 7 מיליון שקל.
גינזבורג, שהיה דירקטור ובעל שליטה (7%) באל על נעצר, נחקר ונתפסו לו לצורך חילוט עשרות מיליוני שקלים. רשות ניירות ערך סברה כי יש תשתית ראיות מספקת נגדו, ובתום החקירה הועבר התיק למחלקת ני"ע בפרקליטות מיסוי וכלכלה. זו החליטה על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע.
במהלך השימוע העלו סנגוריו של גינזבורג טענות משפטיות ועובדתיות המצביעות לטענתם שלא נעברה כל עבירה על ידו. לאחר בחינה של הטענות השתכנעו בפרקליטות לסגור את התיק.
עוה״ד גיורא ואורן אדרת מסרו: "מדובר בתיק מורכב וסבוך ומודים לפרקליטות על הבחינה היסודית של הטענות שהובילה להחלטה הנכונה".
1 צפייה בגלריה
דירקטור אל על פיני גינזבורג
דירקטור אל על פיני גינזבורג
פיני גינזבורג
(צילום: בועז אופנהיים)
מפיני גינזבורג נמסר: "מרגע שנודעו לי החשדות ידעתי ואמרתי לסובבים אותי שלא נפל כל פגם במעשי במכירת המניות ואני סומך על הפרקליטות הכלכלית שתלמד את הטיעונים ותסגור את התיק, ואני שמח ומודה להם על כך. אני משוכנע כי גם בתיק השני בו אני מואשם (עבירות על חוק התחרות בפרשת תיאום המכרזים בין סוכנויות נסיעות למסעות לפולין, ת.ג) , עם למידת חומרי החקירה תבין הפרקליטות כי גם בתיק זה לא נפל רבב בפעולותי וגם בו אזוכה במהרה".