סגור
שיר סנדה בדיון בבית המשפט, במרץ
שיר סנדה, מייסדת שר פיטנס (צילום: אלעד גרשגורן)

באישור ביהמ"ש: מכונית הפורשה של שר פיטנס נמכרה תמורת 230 אלף שקל

שיר סנדה, מייסדת שר פיטנס, שנמצאת בהליך להסדר חוב עם נושיה, מכרה את רכב היוקרה שלה, שהיה משועבד לבנק לאומי. במקביל, אחרי שהיא ובעלה הציעו כי שניהם ישלמו יחד 4,000 שקלים בחודש לנושים, בית המשפט החליט כי הסכום שישלמו יהיה כפול

בית המשפט המחוזי בחיפה אישר למכור רכב מסוג פורשה 2018, שהיה בבעלות שיר סנדה, מייסדת רשת "שר פיטנס" תמורת 230 אלף שקל, לצד שלישי שרכש אותו. במסגרת הבקשה שהוגשה לבית משפט על ידי כונסי הנכסים של הרכב, נטען כי הוא היה בבעלות סנדה ושועבד על ידה לטובתו של בנק לאומי.
במקביל, נודע כי סנדה ובעלה עידן מעטי הציעו לשלם לקופת הנושים תשלום חודשי של 2,000 שקל כל אחד, אולם בית המשפט קבע, תוך שהוא מאמץ את עמדת הממונה על חדלות פירעון, כי כל אחד מהם ישלם עד החלטה אחרת סכום של 4,000 שקל מידי חודש ובסך הכול התא המשפחתי בכללותו ישלם סכום של 8,000 שקל לחודש.
יש לציין כי בא כוח בני הזוג, עו"ד לירום סנדה, ציין בפני בית המשפט כי "מדובר בזוג יחידים שטרם השתלב במעגל העבודה. היחיד טרם מצא עבודה והיחידה רק מתחילה לעבוד אצל הרוכשת של חברת שר פיטנס".
זכור, סנדה (36), מייסדת רשת "שר פיטנס" שנמכרה לאחרונה לחברת גוד פארם מקבוצת רמי לוי, הגישה לאחרונה לבית משפט בקשה להסדר חוב עם נושיה. במסגרת הבקשה הציעה לשלם סך של 2,000 שקל לחודש למשך תקופה של 36 חודשים מגובה חובותיה. בכפוף לאישור הצעת ההסדר ישולם לקופת ההסדר סך נוסף של 850 אלף שקל אותם התחייבה חברת גוד פארם להעביר לנושים האישיים של בעלי המניות סנדה ובעלה מעטי, שהיה מנכ"ל הרשת. גם מעטי הגיש אותה בקשה והציע לשלם 2,000 שקל לתקופה של 36 חודשים.
הבקשה של השניים הוגשה לפי סעיף לחוק חדלות הפירעון החדש, שמאפשר לסנדה להגיע להסדר חוב עם הנושים שלא במסגרת צו לפתיחת הליכים. כלומר, בלי להיכנס להליך חדלות פירעון. מהבקשה עולה כי סנדה ובעלה הינם ערבים לחובות החברה העומדים על סך כ-17 מיליון שקל.
השופטת בטינה טאובר נעתרה לבקשת בני הזוג ומינתה לבקשתם מנהלי הסדר, אולם קבעה והבהירה כי הסכום שיפקידו לקופת ההסדר מידי חודש, עד החלטה אחרת, יעמוד על 4,000 שקל ליחיד ולא על 2,000 שקל ליחיד כפי שהציעו.
עו״ד לירום סנדה, בא כוח שיר סנדה ובעלה, בתגובה: "החלטתו של בית המשפט הנכבד, ללא קשר לקביעת הסכום, מביעה אמון ביכולת לגבש הסדר נושים בלוח זמנים מהיר, ולהביא את התיק לסיום במועד שנקבע בעוד ארבעה חודשים. זוהי בדיוק תכליתו של החוק, לעודד ולאפשר שיקום בהליך מהיר ויעיל. יובהר כי החלופה היא הליך של חדלות פירעון ושיקום כלכלי בו ניתן לפי חוק להשית על חייב תוכנית פירעון של 36 חודשים. מאחר שהסדר הנושים מגלם תוספת של 850,000 שקלים מחברת גוד פארם, ככל ויאושר, אנו ממתינים לגיבוש מצבת תביעות החוב בחודשיים הקרובים וקיום אסיפת הנושים במטרה לסיים את ההליך".