סגור

אחרי כמה חודשים של שקט: רקטה נורתה מרצועת עזה - ויורטה

בכיסופים ובעין השלושה נשמעה בשעה 20:22 אזעקת צבע אדום, בעקבות רקטה ששוגרה מחאן יונס. לא נמסר על נפגעים או על נזק. גורמים פלסטיניים ל-ynet: ההערכה - הג'יהאד האיסלאמי עומד מאחורי הירי. צה"ל הגביר את היערכותו בדרום בימים האחרונים בסוללות כיפת ברזל

רקקטה ששוגרה הערב (שני) מכיוון חאן יונס שברצועת עזה לעבר המועצה האזורית אשכול יורטה על-ידי לוחמי כיפת ברזל. האזעקה נשמעה בשעה 20:22 בקיבוצים כיסופים ועין השלושה ותושבים באזור דיווחו על שמיעת קולות נפץ. גורמים פלסטיניים מסרו ל-ynet כי ההערכה היא שהג'יהאד האיסלאמי הוא זה שעומד מאחורי הירי.
במגן דוד אדום הודיעו כי לא התקבלו קריאות על נפגעים, ובמועצה האזורית אשכול ציינו שלא ידוע על נזק כתוצאה מהשיגור, ואין הנחיות מיוחדות לתושבים. דובר צה"ל מסר כי מדובר בשיגור של רקטה אחת.

1 צפייה בגלריה
ירוט רקטה שנורתה מעזה
ירוט רקטה שנורתה מעזה
ירוט רקטה שנורתה מעזה
(צילום: רויטרס)

רק לפני כמה שעות איים מנהיג הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה, כי האיומים לבטל את ההקלות לתושבי רצועת עזה במקרה של הסלמה על רקע המתיחות בירושלים "לא ישתיקו" את הארגון.
בחסות השקט הממושך בדרום בצה"ל זיהו התעצמות משמעותית של חמאס והג'יהאד האיסלאמי בחודשים האחרונים - ונערכו בהתאם בהכנת מטרות משמעותיות לתקיפה בהינתן ההזדמנות. אחרי כמה ימים של היערכות מוגברת של כיפת ברזל בדרום, כעת מתקיימים דיונים לבחירה ואישור של חלק מאותן מטרות חדשות.
אזעקת האמת האחרונה בישראל נשמעה באמצע ספטמבר, לפני קרוב לחצי שנה. היה זה ערב שלישי ברצף של שיגורי רקטות מעזה על רקע לכידתם של ארבעה מתוך שישה מחבלים שברחו מכלא גלבוע. חיל האוויר תקף בתגובה בשטח הרצועה. בערב השנה האזרחית החדשה התפוצצו שתי רקטות ששוגרו מעזה מול חופי גוש דן.
אתמול בצהריים נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית שער הנגב, אך כעבור זמן קצר הודיעו בצה"ל כי מדובר באזעקת שווא.