סגור
תיעוד איתור למצוא כוח כוחות צה"ל צבא רצועה רצועת עזה אלה אליקים בת 8 חטופה נחטפה בת 8 ילדה אחות דפנה אליקים
אלה ודפנה אליקים ששוחררו מהשבי בתיעוד שמצא צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)

דיווח שוטף
צה"ל מצא בעזה תיעוד של אלה בת-8 ששוחררה בעסקה: "אני שבויה של חמאס"

הסרטון צולם ימים לאחר שאלה נחטפה עם אחותה מבית אביהן בנחל עוז; אזעקות בגליל ובעוטף: כטב"ם יורט באזור מטולה, רקטה יורטה בשדות נגב; רס"ן גל שבת, מ"פ בצנחנים, מת מפצעיו אחרי שנפגע ברביעי בהיתקלות בג'באליה; ביידן: "המשבר בעזה שובר לב - עובד מסביב לשעון על הפסקת אש"

22:14 - מתפ"ש: 422 משאיות סיוע הומניטרי הוכנסו היום לרצועת עזה. יחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) הודיעה כי במהלך היום נבדקו ונכנסו לרצועת עזה 422 משאיות סיוע הומניטרי.
לפי מתפ"ש, המשאיות נכנסו ממסלולי הסיוע השונים: נמל אשדוד, מעבר ארז, יהודה ושומרון ודרך הרציף הימי שהוקם על ידי ארה"ב ליד חופי הרצועה. (עינב חלבי)
6 צפייה בגלריה
משאיות סיוע הומניטרי לעזה
משאיות סיוע הומניטרי לעזה
משאיות סיוע הומניטרי לעזה
(צילום: מתאם הפעולות בשטחים)

20:53 - תיעוד של אלה בת ה-8 ששוחררה בעסקה, ותמונה עם אחותה. דובר צה"ל פרסם סרטון שמצאו הכוחות בתוך הרצועה, שבו נראית החטופה ששוחררה אלה אליקים בת ה-8 בעזה - מספר ימים לאחר שנחטפה מבית אביה בנחל עוז ב-7 באוקטובר. בתמונה נוספת שפרסם דובר צה"ל נראית אלה לצד אחותה דפנה אליקים בת ה-15. (יואב זיתון)
6 צפייה בגלריה
תיעוד איתור למצוא כוח כוחות צה"ל צבא רצועה רצועת עזה אלה אליקים בת 8 חטופה נחטפה בת 8 ילדה אחות דפנה אליקים
תיעוד איתור למצוא כוח כוחות צה"ל צבא רצועה רצועת עזה אלה אליקים בת 8 חטופה נחטפה בת 8 ילדה אחות דפנה אליקים
מימין: דפנה ואלה אליקים
(צילום: דובר צה"ל)

20:26 - איזנקוט לנתניהו בקבינט: "אתה מנהל מו"מ על שחרור החטופים כאילו זה המו"מ הקואליציוני". השר גדי איזנקוט, חבר קבינט המלחמה, הטיח בראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הקבינט שהתקיימה הלילה: "אתה מנהל מו"מ על שחרור החטופים כאילו זה המו"מ הקואליציוני". הדברים נאמרו על רקע תחושות של שרים בקבינט המלחמה, לפיהם נתניהו לא רוצה עסקה - ו"אין על מה לדבר". כך לדברי גורמים שמעורים בפרטי הדיון.
במהלך הדיון, שהתכנס לאחר האולטימטום שהציב השר בני גנץ בפני ראש הממשלה, הייתה מתיחות גדולה בין נתניהו לבין צוות המשא ומתן לשחרור החטופים. נתניהו דחה רעיונות שהציג הצוות. בקבינט נרשמה תמיכה בהצעות - אך נתניהו דחה אותן וטען שהן יביאו לסיום המלחמה. "אתם לא יודעים לנהל משא ומתן עם החמאס שרק דוחה שוב ושוב את כל מה שמציעים", אמר נתניהו. (איתמר אייכנר)
6 צפייה בגלריה
גדי איזנקוט גדי אייזנקוט
גדי איזנקוט גדי אייזנקוט
איזנקוט
(צילום: AP)


19:54 - שוב התרעות על חדירת כלי טיס עוין בגליל העליון; כטב"ם יורט באזור ק"ש. אזעקות המתריעות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו בשורת יישובים בגליל העליון: כפר גלעדי, מנרה, תל חי, בית הלל, מרגליות, מעיין ברוך, כפר יובל, משגב עם, קריית שמונה ובמטולה. במקביל, נודע כי כטב"ם יורט באזור מטולה וקריית שמונה בהמשך לאזעקות שהופעלו באזור לפני כחצי שעה. (יאיר קראוס)
18:11 - הותר לפרסום: רס"ן גל שבת, מ"פ בגדוד 202 של הצנחנים, מת מפצעיו אחרי שנפגע בצפון הרצועה. דובר צה"ל התיר לפרסם כי רס"ן גל שבת, בן 24 מקציר, מ"פ חץ בגדוד 202 בחטיבת הצנחנים (35), נפטר מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה ברביעי האחרון בהיתקלות עם מחבלים במרחב ג'באליה שבצפון רצועת עזה. (יואב זיתון)
6 צפייה בגלריה
רס"ן גל שבת ז"ל מ"פ בגדוד 202 בצנחנים נהרג מפיצוץ מטען בג'באליא
רס"ן גל שבת ז"ל מ"פ בגדוד 202 בצנחנים נהרג מפיצוץ מטען בג'באליא
רס"ן גל שבת ז"ל
(צילום:דובר צה"ל)

18:04 - ביידן: "המשבר ההומניטרי בעזה שובר לב, משפחתי כועסת ומושפעת מכך". נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא נאום בפני בוגרי קולג' מורהאוס באטלנטה שבמדינת ג'ורג'יה, שבו אמר כי "מה שקורה בעזה שובר לב, מדובר במשבר הומניטרי". ביידן הוסיף כי הוא "עובד מסביב לשעון כדי להשיג הפסקת אש מיידית".
עד כה לא נרשמו גילויי מחאה חריגים במהלך הנאום, שבמהלכו הוסיף הנשיא האמריקני: "משפחתי כועסת ומאוד מושפעת ממה שקורה בעזה". ביידן קרא גם "להחזיר את החטופים הביתה - אני עובד על העסקה בזמן שאנחנו מדברים", והתייחס ל"יום שאחרי": "השאלה היא מה אחר כך? מה אחרי חמאס? מה יקרה בעזה? אילו זכויות יהיו לאזרחים הפלסטינים? אני עובד כדי שנוכל להגיע סוף-סוף לפתרון שתי מדינות - הפתרון היחידי. שני עמים שחיים בשלום ובכבוד". (ציפי שמילוביץ, ניו יורק)
16:32 - דיווח: ארה"ב וסעודיה "במרחק ימים" מהסכם הכולל נורמליזציה בין ירושלים לריאד. ארה"ב וסעודיה קרובות מאוד להגיע להסכם ביניהן, שכולל בתוכו שני מרכיבים עיקריים: ערבויות ביטחוניות שארה"ב תספק לסעודיה, והסכם נורמליזציה בין ריאד לירושלים.
גורם המעורה בפרטים אמר את הדברים לרשת CBS האמריקנית, וציין ההסכם בין הצדדים נמצא במרחק של "ימים בודדים". לדבריו, אתמול בוצעה התקדמות משמעותית בשיחות, במהלך ביקורו בסעודיה של היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן ג'ייק סאליבן. כחלק מהביקור נפגש סאליבן עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן.
בהצהרה של משרד החוץ הסעודי מהלילה תיארו את הטיוטה בין הצדדים כ"כמעט סופית". היום הגיע סאליבן לישראל ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. עוד טרם הגיע לירושלים, נמסר כי סאליבן ישוחח עם הגורמים הבכירים בישראל על סוגיית הנורמליזציה עם סעודיה, שתלויה בין היתר בנכונות של ישראל לקדם הקמת מדינה פלסטיני. (ynet)
15:05 - גורם ביטחוני בכיר הגיב לדבריו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שאמר במסיבת עיתונאים כי "יש להציב אולטימטום לחיזבאללה, ולהשתלט על דרום לבנון במידה והוא לא ייענה", ואמר בעקבות זאת: "סמוטריץ' מוביל קו אסטרטגי מסוכן וחסר אחריות. מה הצעד הבא? כיבוש עיראק ותימן?". (יאיר קראוס, ynet)
14:45 - היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, נחת בארץ וצפוי להיפגש היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כאשר ארה"ב ומדינות אחרות דוחפות את ישראל להגביל את הפעולות ברפיח.
ארה"ב קראה שוב ושוב לישראל שלא לפתוח בפלישה בקנה מידה מלא לרפיח, העיר הדרומית ביותר בעזה. למרות שישראל תייגה את הפעולה הנוכחית שלה כ"מוגבלת״, כ-800 בני אדם נמלטו לאחר פקודות פינוי.
דובר הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר ביום שישי כי מר סאליבן ומר נתניהו אמורים לדון בשיחות לשחרור בני ערובה המוחזקים בעזה, המשבר ההומניטרי ו"התבוסה המתמשכת של חמאס באמצעות לחץ צבאי ותוכנית מדינית כאחד".
במקביל סאליבן ייפגש היום גם עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש המל"ל צחי הנגבי והשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר. מחר יפגוש סאליבן את שר הביטחון יואב גלנט ואת השר בני גנץ.

6 צפייה בגלריה
היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן 9.12.23
היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן 9.12.23
היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן
(צילום: EPA/Chung Sung-Jun / POOL SOUTH KOREA OUT)



11:31 - ניסיון פיגוע במחסום ליד אבו דיס: מחבל שלף סכין, ניסה לדקור ונורה. המשטרה עדכנה כי מחבל ניסה לדקור לוחמי מג"ב במחסום סמוך לעיירה אבו דיס שממזרח לירושלים. לפי החשד, המחבל שלף סכין, והלוחמים ירו בו וניטרלו אותו. אין נפגעים בקרב הכוחות. (אלישע בן קימון)
11:01 - המחאה בכניסה לירושלים: 3 מפגינות נעצרו. המשטרה עצרה שלוש מפגינות שחסמו את התנועה בכניסה לירושלים בקריאה לקיום בחירות. המפגינים במקום הציבו מיצג של קלפי במרכז הכביש, וחלקם כבלו את עצמם אליו. כמו כן, המשטרה עדכנה שרשמה שלוש דוחות לחוסמי הציר, שפונו למדרכה. הכביש נפתח לתנועה. (לירן תמרי)

10:41 - פיקוד העורף עדכן שוב: הוסר החשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון. פיקוד העורף עדכן פעם נוספת, בהמשך להתרעות על חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון, כי "האירוע הסתיים".
10:36 - חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון. אזעקות המתריעות מפני חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלו ביישובים יראון, ברעם ואביבים שבגליל העליון.
10:25 - פיקוד העורף על החשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון: "האירוע הסתיים". בהמשך להתרעות על חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון, פיקוד העורף עדכן כי "האירוע הסתיים".
10:05 - התרעות על ירי טילים וחשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון. אזעקה המתריעה מפני ירי רקטות וטילים הופעלה ביישוב מלכיה שבגליל העליון. במקביל, אזעקות המתריעות מפני חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלו ביפתח, מלכיה, רמות נפתלי, דישון ומרכז אזורי מבואות חרמון.
8:50 - אחרי האולטימטום של גנץ: קבינט ניהול המלחמה התכנס הלילה. קבינט ניהול המלחמה התכנס הלילה לדיון, כשברקע האולטימטום שהציב השר בני גנץ לראש הממשלה בנימין נתניהו. הדיון עסק בין היתר בפעולה ברפיח, ובעמדות שיוצגו בפני היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, שצפוי להגיע היום לישראל. (איתמר אייכנר)
7:00 - הותר לפרסום: סמ"ר נחמן וקנין וסמ"ר נועם בטאן נפלו בקרב בדרום הרצועה. שני לוחמי סיירת גבעתי - סמ"ר נחמן מאיר חיים וקנין, בן 20 מאילת, וסמ"ר נועם בטאן, בן 20 ממושב יד רמב"ם - נהרגו מפיצוץ מטען בפיר, מזרחית לרפיח. באותה תקרית נפצעו קשה גם קצין ושני לוחמים מסיירת גבעתי. בנוסף, לוחם מילואים מגדוד הגישור 5832 של חיל ההנדסה נפצע קשה מירי טיל נ"ט על D9. מתחילת המלחמה נהרגו 630 חללי צה"ל, בהם 282 שנפלו מתחילת התמרון ברצועת עזה.

6 צפייה בגלריה
סמ"ר נחמן מאיר חיים וקנין ו סמ"ר נועם בטאן נהרגו ב 18.5.2024
סמ"ר נחמן מאיר חיים וקנין ו סמ"ר נועם בטאן נהרגו ב 18.5.2024
סמ"ר נחמן מאיר חיים וקנין וסמ"ר נועם בטאן
(צילום: דובר צה"ל)

6:40 - צבע אדום בעוטף. הבוקר נשמעה אזעקת צבע אדום בכפר עזה. הפלסטינים דיווחו על 20 הרוגים לפנות בוקר בהפצצה של צה"ל בשכונה בנוסייראת שבמרכז הרצועה, ועל מספר תקיפות נוספות במהלך הלילה באזור בית החולים כמאל עדואן, צפונית לג'באליה שבצפון הרצועה.