סגור
בריאות בארגונים חדש דף כתבה

״מרגע שהתחלנו את תוכנית הבריאות שלנו ירדתי 14 קילו"

חברת הטכנולוגיות הרפואיות מדטרוניק מפעילה תוכנית מקיפה לקידום אורח חיים בריא: עובדיה נהנים ממנוי אוניברסלי לחדרי כושר, מתזונה נכונה ומבדיקות סקר רפואיות. כתבה ראשונה בסדרת "עובדים בריאים, ארגון בריא"

נוסדה: 1948
מס׳ עובדים: כ-1,300
מס׳ סניפים/מרכזיים בישראל: 8
כפי שרבים מאיתנו מגלים בחיינו האישיים, אחד המחסומים הגדולים באימוץ אורח חיים בריא הוא המבוכה שכרוכה לפעמים בהתמודדות הפומבית עם הנושא. בפני האתגר הזה עמדו גם בכירי חברת מדטרוניק, כשביקשו להשיק את תוכנית הירידה במשקל לעובדי החברה. ״מה שהיה מאוד בולט בסקירה המקדימה שעשינו היה חוסר הנעימות של העובדים בכל הנוגע לחשיפת הקילוגרמים שהצליחו להוריד״, נזכר מנכ״ל החברה, ירון יצהרי (48). ״הפתרון שלנו היה ללכת על ירידה קבוצתית. חילקנו את העובדים לחמש קבוצות שמתחרות זו בזו, כשהקילוגרמים שנספרים הם משותפים ולא לכל עובד בנפרד״.
2 צפייה בגלריה
ירון יצהרי, מנכ"ל מדטרוניק
ירון יצהרי, מנכ"ל מדטרוניק
ירון יצהרי, מנכ"ל מדטרוניק
(צילום – תמר מצפי)
השינוי הקטן הזה עשה את ההבדל: התמיכה הקבוצתית יצרה מוטיבציה והישגיות, והניעה כל אחד מהעובדים להתאמץ יותר למען התוצאה המשותפת. ״זה עבד מדהים. אנשים נכנסו לאנרגיה אדירה, הריצו תמונות בקבוצות בווטסאפ, נפגשו לעשות יחד יוגה ופילאטיס, דחפו אחד את השני״, מספר יצהרי, ״הבאזז היה מטורף. בזכות הקבוצות האלה המזכירה שלי הצליחה לרדת 30 קילו".
מדטרוניק היא אחת מבין 50 חברות מובילות במשק הישראלי, שנבחרו להשתתף בפרויקט ״עובדים בריאים, ארגון בריא״ של כלכליסט. רבות מהחברות נעזרות בחברה חיצונית שבונה עבורן תוכנית בריאות שנתית ומלווה אותן לאורך התהליך כולו.
הפרויקט נולד במטרה לקדם את ההשקעה בבריאותם של העובדים, ולייצר סטנדרט חדש שאליו יוכלו חברות וארגונים לשאוף בעתיד. החל מהיום, יפורסם בכלכליסט מדי שבוע פרופיל על אחת מהחברות שנבחרו.
"עובד בריא מייצר סביבת עבודה בריאה"
מדטרוניק, שפעילה מאז 1974, מקדמת פתרונות, שירותים וטכנולוגיות רפואיות חדשניות. החברה מעסיקה יותר מ-1,300 עובדים במספר מוקדים ואתרי ייצור ופיתוח ברחבי הארץ. כחברה שעוסקת בבריאות, הנושא נמצא קרוב מאוד לליבם של מנהליה. ״עובד בריא מייצר כמובן סביבת עבודה בריאה ויעילה, אבל אנחנו חושבים שיש בזה הרבה יותר״, מסביר יצהרי, ״התפיסה חייבת להיות של Win-Win. גם החברה וגם העובדים חייבים להרגיש שההשקעה הזאת עוזרת להם״.
יצהרי, שהתמנה לתפקיד המנכ״ל לפני חמש שנים, מעיד ששאב השראה רבה לדרך הניהול שלו מתוך עולם הספורט. ״היה לי ברור שנשקיע בתחום הזה של אורח חיים בריא, כי זה מתחבר לעניין של הישגיות, עקביות ועבודת צוות. זה מדבק. מרגע שהתחלנו את התוכנית שלנו לפני שנתיים וחצי, אני עצמי ירדתי 14 ק״ג ואימצתי אורח חיים בריא לחלוטין. מדדי הבריאות שלי השתפרו, כולל מבחינה נפשית, זאת אסטרטגיה לכל דבר מבחינתנו״.
2 צפייה בגלריה
עובד בריא מייצר סביבת עבודה בריאה
עובד בריא מייצר סביבת עבודה בריאה
עובד בריא מייצר סביבת עבודה בריאה
(צילום – תמר מצפי)
תוכנית הבריאות של מדטרוניק כוללת, בין היתר, בדיקות סקר שנתיות מקיפות לכל עובד מעל גיל 40 (או כפי שיצהרי מכנה זאת: ״טסט לגוף״). החברה מקפידה על אספקה של מזון בריא בחדרי הישיבות, בחדרי האוכל, בקפיטריה ובפינות הקפה – הכוללת דגש על פירות, ירקות, חטיפי גרנולה ובריאות. עובדי החברה אף התאגדו יחד כדי ליצור ספר מתכונים בריאים, שהופץ לכלל העובדים.
פעילות בריאות שיצהרי גאה בה במיוחד היא שיתוף הפעולה עם מיזם Freefit (מנוי אוניברסלי המאגד יותר מ-800 מרכזי כושר בפריסה ארצית), שמדטרוניק הייתה מהחברות הראשונות בישראל לאמץ. ״הגמישות הזאת מעודדת את העובדים להתאמן, ורואים את התוצאות בשטח. הרבה יותר עובדים עוסקים בכושר באופן יומיומי בשעות ובמיקום הכי נוחים להם״, אומר יצהרי. אחת המטרות העיקריות שהוא מציב בראייה עתידית היא נושא הסוכר. החברה הקימה חטיבה ייעודית לנושא, מארגנת הרצאות של תזונאים ומומחים ומתכננת לפתח תוכנית נרחבת לטיפול בה.
הכתבה מתפרסמת במסגרת פרויקט מיוחד של כלכליסט וקבוצת "מובמנט". במסגרת הפרויקט נבחרו 50 חברות המקדמות אורח חיים בריא בישראל. החברות נבחרו על ידי צוות שופטים מקצועי, ואינן מדורגות.