סגור

פרסום ראשון
חדשות טובות לחיים רמון: עיכוב הליכים ומינוי מנהל הסדר למרכז שי מדיקל

השופט חגי ברנר נעתר לבקשת המרכז ולזו של השר לשעבר רמון, המשמש בו כיו"ר הדירקטוריון, ומינה את עו"ד שי מילוא לתפקיד מנהל הסדר. המשמעות היא שניהול המרכז הרפואי נותר בידי ההנהלה הנוכחית, שפועלת למכירתו למדיקל סנטר. השופט: "יש טעם לפגם באופן בו ניהלה החברה מו"מ למכירת נכסיה - אך ייתכן שהצליחה להשיג את התוצאה המיטיבית"

בשורות טובות לשר לשעבר חיים רמון: השופט חגי ברנר נעתר היום (ה') לבקשתו ולבקשת המרכז הרפואי שי מדיקל (ת.ה.ש) בו הוא משמש כיו"ר הדירקטוריון, והוציא צו עיכוב הליכים למרכז למשך 60 ימים. כמו כן מינה השופט ברנר את עו"ד שי מילוא לתפקיד מנהל הסדר.
תפקידו של מנהל הסדר הוא שונה בתכלית מתפקיד נאמן, שלא מונה בתיק, וזאת מאחר ומנהל הסדר הוא גורם מפקח, בעוד שניהול המרכז הרפואי נותר בידי ההנהלה הנוכחית שפועלת למכירת המרכז למדיקל סנטר.
לפי החלטת בית המשפט, בתוך 15 יום תגיש החברה לאישור נושיה הצעת הסדר חוב. כעת החברה תפעל במסגרת צו עיכוב הליכים שמקנה לה "שקט תעשייתי" לגבש הסדר חוב, לפיו צפויה להימכר פעילותה של החברה לחברת הרצליה מדיקל סנטר תמורת 18.5 מיליון שקל.
השופט קבע כי "אכן, יש טעם לפגם באופן שבו ניהלה החברה, המצויה בחדלות פירעון תזרימית מזה מספר חודשים, משא ומתן למכירת כלל נכסיה, שלא תחת פיקוחו של בית המשפט ותוך התחמקות ממתן תשובות ענייניות לנושיה", אולם הוסיף כי "בהחלט ייתכן כי עלה בידי החברה להשיג את התוצאה המיטיבית מבחינת השאת ערך לנושים שכן החברה מנסה לאתר רוכש מזה מספר חודשים... כאשר לחברה ולקברניטיה היה מן הסתם אינטרס ראשון במעלה להשיג תמורה מירבית עבור הנכסים והפעילות, בשים לב לעבודה שלפחות אחד מהם (יו"ר הדירקטוריון חיים רמון) ערב באופן אישי למקצת החובות. ההצעה שעלה בידי החברה להשיג היא הצעה רצינית על פניה, של תאגיד בעל מוניטין בתחומו ומדובר בהצעה מחייבת".
1 צפייה בגלריה
חיים רמון לשעבר שר המשפטים
חיים רמון לשעבר שר המשפטים
חיים רמון
(מיקי אלון)
לפי תחשיבי החברה, המיוצגת על ידי עוה"ד אמיר ברטוב ושמרית מלמן, אם אכן יאשרו הנושים את הצעת ההסדר ואת המכר למדיקל סנטר, צפוי פירעון מלא של החובות המובטחים והחובות בדין קדימה ופירעון בשיעור של 70% לחובות בדין רגיל. מדובר בשיעור פירעון גבוה.

"אין כל ראיה להברחת נכסים"

השופט קבע עוד כי "אין כל ראיה לכך שמטרת החברה היא להבריח את נכסיה מידי נושיה... גם ראוי להבהיר כי הסדר חוב עם החברה, אין פירושו שהנושים יידרשו לוותר על עילות תביעה שעשויות לעמוד להם או לחברה נגד מנהלי החברה. ההסדר נועד בראש ובראשונה ליתן הגנה לחברה, ולא למנהליה. בהקשר זה הבהירה החברה שבעלי מניותיה הביעו נכונות עקרונית לשלם סך של שני מיליון שקל כנגד קבלת פטור מתביעות עתידיות ועניין זה צריך להישקל על ידי הנושים".
השופט דחה את בקשת 15 הרופאים שהגישו נגד החברה בקשה למינוי נאמן ופירוקה, ונעתר כאמור לבקשת החברה ונתן לה צו עיכוב הליכים. "יש להעדיף את מסלול הסדר החוב, בשם עקרון העל של החוק, לפיו עדיף ככול הניתן לשקם חברות מאשר להביא לפירוקן", קבע. לחברה חובות בסך של כ-31 מיליון שקל, כאשר 7.7 מיליון מתוכם הינם חוב של הלוואת בעלים, ו-14 מיליון שקל הם חוב לנושה המובטח בנק הפועלים, המיוצג על ידי עו"ד אמיר פלמר.
את 15 הרופאים שפתחו בהליכים נגד החברה ייצגו עוה"ד אורון קרן וחיות גרינברג.