סגור
השר לשיוויון חברתי עמיחי שיקלי
השר לשוויון חברתי עמיחי שיקלי (צילום: יואב דודקביץ)

שיקלי לסמוטריץ': "אין הצדקה לעיכוב התקציבים למגזר הערבי"

השר לשוויון חברתי מצטרף לשר הפנים משה ארבל ולשלטון המקומי וכותב שהמשך עיכוב הכספים בסך 314 מיליון שקל לרשויות הערביות על ידי שר האוצר "יגרור כניסה לגירעונות ועצירת שירותים בסיסיים"

השר לשוויון חברתי עמיחי שיקלי, האחראי לביצוע תוכנית הפיתוח החברתי-כלכלי בחברה הערבית "550 (תקאדום)", יוצא נגד החלטת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לעכב תקציבים שהובטחו למגזר.
שיקלי הכריז ש"אין הצדקה ואין היגיון בשלילת מענקי איזון לרשויות הערביות". עוד הוא כתב לסמוטריץ' ש"הרשויות נשענו על המענקים בתכנון, ושלילתם תגרור כניסה לגירעונות ועצירת שירותים בסיסיים לתושבים. עמדתי כשר לשוויון חברתי היא שיש לפעול להעברת התקציבים לרשויות".
סמוטריץ' הורה לעכב העברת 314 מיליון שקל, מהם 200 מיליון שקל תוספת למענקי איזון והיתר לתקציבי פיתוח. סמוטריץ' טוען שמדובר בכספים קואליציוניים שהובטחו לסיעת רע"מ, שהייתה חברה בממשלה הקודמת, וכן שהם עלולים להגיע לפשע המאורגן. בנוסף מעכב שר האוצר עוד 200 מיליון שקל המיועדים למכינות לשילוב סטודנטים ערבים ממזרח ירושלים באקדמיה הישראלית.
שיקלי מקבל במכתב את הטענה ש"יש בעיה חמורה מאין כמותה של השתלטות גורמי פשיעה על המכרזים בחלק מהרשויות". הוא מציע מספר דרכים להתמודדות איתה, ובהן יצירת מכרזים לאיסוף פסולת והיסעים של מספר רשויות, הקמת מאגר קבלנים מורשים שיאושרו על ידי המשטרה וחיוב תשלום לקבלנים בהמחאות בנקאיות.
גם שר הפנים משה ארבל מש"ס קרא לסמוטריץ' להעביר את התקציבים. לדבריו, "תקציבי הרשויות תוכננו בהתאם והיעדרם עלול לפגוע באיזון התקציבי של הרשויות באופן משמעותי". גם השלטון המקומי יצא נגד כוונת שר האוצר ופנה בעניין לראש הממשלה בנימין נתניהו.