סגור

הוצאות המשטרה על מערך הרכב שלה: מיליארד שקל בשנתיים וחצי

כמחצית מהסכום הושקע ברכש של כלי רכב חדשים, רבע ממנו הושקע בביטוח רכבים; היצרניות המועדפות על המשטרה, שרכשה יותר מ-2,900 מכוניות חדשות במהלך התקופה, הן טויוטה וקיה. 14.6 מיליון שקל הוציאה משטרת ישראל על נסיעות בכבישי אגרה ברחבי הארץ

כמיליארד שקל - זהו הסכום שמשטרת ישראל השקיעה בשנתיים וחצי האחרונות בהתקשרויות עם ספקים חיצוניים של מערך הרכב שלה. 534.5 מיליון שקל הושקעו ברכש של כלי רכב חדשים (52.9%), 244.7 מיליון שקל הושקעו בביטוח רכבים (24.2%) ו- 135.4 מיליון שקל הושקעו בתחזוקה שוטפת ורכש ציוד נלווה.
מהנתונים עולה עוד כי המשטרה הוציאה כ-39 מיליון שקל על גרירת רכבים, 28.3 מיליון שקל על שכירת רכבים, 15.6 מיליון שקל על נושאים כלליים כגון בדיקות רישוי (טסט), שדרוג תחנות דלק ופרסום ו-14.6 מיליון שקל על נסיעות בכבישי אגרה ברחבי הארץ. זוהי הפעם הראשונה שנתונים אלו נחשפים, זאת בעקבות בקשה של התנועה לחופש המידע. משום כך, לא ניתן לבחון האם הוצאות המשטרה חריגות ביחס לשנים קודמות.
ההוצאה העיקרית של המשטרה בתחום זה היא, כאמור, רכש של כלי רכב משטרתיים. בתוך כך, המשטרה הוציאה כ-486.5 מיליון שקל על רכש של לפחות 2,880 מכוניות חדשות. בחלק מהמקרים מספר המכוניות שנרכשו לא מצוין, ולכן מספרן האמיתי אף גבוה יותר. היצרניות המועדפות על המשטרה הן טויוטה וקיה; כך, המשטרה רכשה 692 מכוניות טויוטה, בעיקר מדגמי יאריס וקורולה, בסכום מצטבר של כ-128 מיליון שקל. בנוסף נרכשו 632 מכוניות קיה, בעיקר מדגמי סורנטו, סיד ופיקנטו, בסכום מצטבר של 119.6 מיליון שקל.
סכום של 37.8 מיליון שקל הוציאה המשטרה על רכש של 608 אופנועים וקטנועים בסמ"ק משתנה, ו-9.2 מיליון שקל על כלי רכב אחרים: משאיות, אופניים, אוטובוסים וטרקטורונים. בנוסף לכך, במהלך התקופה המדוברת הוציאה המשטרה כ-5 מיליון שקל לטובת הדרכות והשתלמויות נהיגה.
בכל הנוגע למערך הרכב שלה התקשרה המשטרה עם 360 ספקים. הספקית המובילה היא חברת הביטוח הממשלתית, ענבל, שאחראית על ביטוח כלי הרכב המשטרתיים ועמה המשטרה התקשרה בסכום כולל של 244.7 מיליון שקל. אחריה ברשימה נמצאות היבואניות הרכב הגדולות: יוניון מוטורס, טלקאר, לובינסקי, צ'מפיון מוטורס, דלק מוטורוס ויוניברסל מוטורס. כמו כן, התקשרה המשטרה עם חברת מכירת הרכבים כלמוביל בסכום של 66.8 מיליון שקל.