סגור

סכסוך על 1.2 מיליארד שקל בין קריית ים לחברת רפאל

החברה הביטחונית עתרה נגד העירייה, שדורשת היטל פיתוח על מכון דוד הוותיק שבתחומה

חברת מערכות הלחימה רפאל הגישה לפני כמה ימים עתירה בבית המשפט המחוזי בחיפה נגד עיריית קריית ים על דרישת תשלום של כ־1.2 מיליארד שקל בהיטלי פיתוח על המתחם הביטחוני הוותיק "מכון דוד"' המצוי בתחומה המוניציפלי מ־2018.

בעתירה טוענת רפאל, באמצעות עורכיהדין מלכה אנגלסמן ואריאל בן בש"ט ממשרד מ.פירון ושות', כי זה "מתחם נפרד, הגדול כמעט פי אחד וחצי משטחה הכולל של קריית ים, בו רפאל פועלת מעל 70 שנה באופן עצמאי, ואשר עד לאחרונה (שלהי יולי 2018) רובו היה נעדר שיוך מוניציפלי כלשהו... קריית ים לא הקימה ולא השקיעה דבר בהקמת התשתיות המשרתות את המתחם". ועל כן, נטען, דרישת התשלום הוצאה ללא כל הצדקה עניינית, ובניגוד גמור לדין. בתגובה שהגישה העירייה לבית המשפט נטען, באמצעות עו"ד שוקי חן, כי במשך עשרות שנים מכון דוד לא היה מסופח לשום רשות מקומית. אולם ביוני 2018 שר הפנים הורה על סיפוח שטח הנכס לתחום העיר, ומן הראוי שרפאל, שהיא "גוף אדיר ממדים", תשלם את הסכום.

1 צפייה בגלריה
ראש העיר קריית ים דוד אבן צור
ראש העיר קריית ים דוד אבן צור
ראש העיר קריית ים דוד אבן צור. דרישה למס אמת
(צילום: אלעד גרשגורן)
מעיריית קריית ים נמסר: "בעקבות שיוכו של מתקן רפאל לשטחה המוניציפלי של קריית ים כבר בשנת 2018, נדרש מהמפעל לשלם, לראשונה בתולדותיו, מס אמת הכולל היטלי פיתוח, מס המשולם על ידי כל עסק במדינת ישראל עם פתיחתו. הכנסות מהיטלי פיתוח מיועדות באופן ישיר לשם פיתוח תשתיות ציבוריות".