סגור

כך תיראה העבודה מרחוק במגזר הציבורי: שלושה ימים בשבוע וללא שעות נוספות

לאחר החלטת הממשלה אמש למעבר של 50% עבודה במשרדים למשך חודש, הוציאו נציב שירות המדינה והממונה על השכר חוזר למשרדי הממשלה בו מובהרות מספר נקודות בנוגע למנגנון העבודה מרחוק. מדובר בתיקון החוזר המקורי שיצא כבר באפריל

בהמשך להחלטת הממשלה אמש לפיה המגזר הציבורי יעבור מיום ראשון הקרוב למתכונת של 50% עבודה למשך חודש, הוציאו היום נציב שירות המדינה והממונה על השכר חוזר למשרדי הממשלה בו מובהרות מספר נקודות בנוגע למנגנון העבודה מרחוק.


כבר באפריל השנה הוציאו בנציבות שירות המדינה חוזר המסדיר את העבודה מרחוק. ולכן המנגנונים הבסיסיים של העבודה מרחוק כבר מוכרים במשרדי הממשלה, עם זאת, בשל הצורך להגיע ליעד של 50% עבודה מרחוק, בוצעו מספר תיקונים לחוזר מחודש אפריל.

1 צפייה בגלריה
קובי בר נתן ה ממונה על השכר ו הסכמי עבודה
קובי בר נתן ה ממונה על השכר ו הסכמי עבודה
קובי בר נתן הממונה על השכר
(צילום: דוברות משרד האוצר)

ראשית, הוחלט לאפשר למנכ"לים לאפשר לכל עובד לעבוד שלושה ימים בשבוע מרחוק, במקום יום אחד בשבוע שהחוזר מאפשר כעת.
שנית, החוזר המקורי מציג שבעה תנאים בכדי לאפשר עבודה מרחוק, כעת אין צורך לעמוד בתנאים הללו, ומנכ"ל המשרד יוכל להחליט על סמך שיקול דעתו לאפשר עבודה מרחוק. התנאים בוטלו בשל האומיקרון והינם למעשה בסיסיים למדי, כמו הדרישה שיהיה מדובר במשימות שניתן לבצע מרחוק, שלעובד תהיה נגישות לתשתית טכנולוגית מרחוק, שהעובד לא אמור לבצע שירות פרונטאלי לציבור או לעובדי המשרד, שיהיה ניתן לפקח ולעקוב אחרי העבודה מרחוק, שלעובד יש ותק של חצי שנה לפחות, ושהעובד חתם על הצהרה מיוחדת. כך למשל, עובדים חדשים יוכלו גם לעבוד מרחוק.
שלישית, נאסרה באופן גורף האפשרות לדווח על שעות עבודה נוספות מרחוק.
הנציב והממונה על השכר הדגישו כי "ההוראה לא נועדה להביא לצמצום בפעילות המשרדים או שינוי בשירות הניתן על ידי המשרדים. אלא רק לצמצום שיעור העובדים השוהה בו זמנית במקום העבודה".
כמו כן, הוזכר כי למנכ"ל משרד או יחידת סמך יש סמכות לאפשר חריגה ממגבלת הנוכחות הפיזית לצורך הבטחת פעילות המשרד. אך הם יצטרכו לנמק וליידע את נציב שירות המדינה תוך 3 ימים מקיום החריגה. בנוסף, נציב שירות המדינה יעביר דיווח למנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל משרד רה"מ ומנכ"ל משרד הבריאות מדי שבועיים על כל המשרדים שחורגים מהכלל, ואשר שוהים בהם בו זמנית יותר מ-50% מכוח העבודה.