סגור
בצלאל סמוטריץ' שר האוצר אוצר מסיבת עיתונאים
בצלאל סמוטריץ' שר האוצר (צילום: עמית שאבי)

אחרי עיכובים: הכנסת אישרה בקריאה הראשונה את הצעת תקציב המדינה

בעד הצעת החוק הצביעו 63 ח"כים ו-55 התנגדו. גיוס הרוב לאישור הושג בהמשך להסכם עם בן גביר להקמת משמר לאומי בתמורה לדחייה חקיקת ההפיכה המשטרית

מליאת הכנסת אישרה הערב (ב') בקריאה הראשונה את הצעת תקציב המדינה לשנים 2023-2024. בעד הצעת החוק הצביעו 63 ח"כים ו-55 ח"כים הצביעו נגד. תקציב המדינה לשנת 2023 יעמוד על כ-484 מיליארד שקל וב-2024 על כ-513 מיליארד שקל.
גיוס הרוב לתקציב התאפשר לאחר עיכובים, ובהמשך להשגת ההסכם עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להקמתו של המשמר הלאומי. בן גביר הכריז הערב כי הסכים לדחיית חקיקת חוקי ההפיכה המשטרית בתמורה להתחייבות של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי זו תובא לאישור הכנסת בכנס הקיץ (שייפתח במאי), וזאת במידה שלא יושגו הסכמות בזמן הפגרה. יש לציין כי הח"כים במפלגתו לא הגיעו להצבעה על התקציב בקריאה ראשונה, שנדחתה כתוצאה מכך עד להשגת ההסכמות.
מוקדם יותר אמר שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בעת הצגת הצעת התקציב כי "אנו רואים מעמסה הגדולה המונחת על כתפי אזרחי ישראל ונאבק ביוקר המחיה. התקציב והתוכנית הכלכלית הוא בשורה של ממש למשק הישראלי. גיבשנו רפורמות משמעותיות שיאיצו את הצמיחה שיתנו מענה לצורכי ביטחון, והביטחון אישי".
"הכלכלה העולמית במצב לא פשוט, האופק לא ברור, עליות הריבית בעולם מעיבות על הפעילות הכלכלית של עסקים ומשקי בית. המשבר בארה"ב ובאירופה מחריף את חוסר הוודאות בשווקים. לאור האתגרים הכלכליים וחוסר הוודאות הכלכלית מדינת ישראל יכולה להיות אי של יציבות וודאות ממנו נצא ראשונים מחוזקים מהמשבר העולמי".