סגור
בנימין נתניהו עם איתמר בן גביר
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ארכיון (צילום: עמית שאבי)

נתניהו ובן גביר סיכמו: עצירת החקיקה תמורת הקמת המשמר הלאומי

מוקדם יותר היום איים השר לביטחון לאומי לפרוש מהקואליציה אך לתמוך בה מבחוץ אם חקיקת ההפיכה המשטרית תוקפא. הח"כים במפלגתו לא הגיעו להצבעה על התקציב בקריאה ראשונה, שנדחתה כתוצאה מכך. נתניהו ובן גביר סיכמו כי תינתן לממשלה ארכה למושב הקרוב לנסות להגיע לפשרה, והקמת המשמר תעלה לאישור בישיבת הממשלה הקרובה

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם הערב (ב') עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי תינתן לממשלה ארכה למושב הקרוב להעביר את חקיקת המהפכה המשטרית בהידברות. במקביל, סוכם בין השניים כי הקמת המשמר הלאומי תחת משרדו של בן גביר תעלה לאישור בישיבת הממשלה הקרובה.
מוקדם יותר היום איים בן גביר לפרוש מהקואליציה אך לתמוך בה מבחוץ אם החקיקה תוקפא. בינתיים, הח"כים במפלגתו לא הגיעו להצבעה על התקציב בקריאה הראשונה, מה שהוביל לעיכוב ההצבעה. כתוצאה מהסיכום הזה יועלה בקרוב תקציב המדינה להצבעה בקריאה ראשונה במליאה, ונתניהו יישא נאום לאומה.
1 צפייה בגלריה
הסכם בין בנימין נתניהו ואיתמר בן גביר
הסכם בין בנימין נתניהו ואיתמר בן גביר
ההסכם בין בנימין נתניהו ואיתמר בן גביר
השאלה היא כמובן האם נתניהו ידאג לממש את הבטחתו לבן גביר. בן גביר צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הרפורמה תעבור. המשמר הלאומי יוקם. התקציב שדרשתי למשרד לביטחון לאומי יעבור במלואו". גורמים בקואליציה מזהירים מפני התנהלותו של בן גביר ואומרים כי לא בטוח שניתן לסמוך על נאמנותו לאורך זמן.
נזכיר כי לפני מספר חודשים הכריז בן גביר על הקמתו של "המשמר הלאומי", אלא שהדבר לא קרה בפועל. מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לא התלהב בלשון המעטה מהקמת הגוף החדש שיהיה כפוף ישירות לשר לביטחון לאומי. במשטרה הובע חשש שהגוף החדש יפגע במשטרה. לפיכך סוכם בינתיים על תגבור מג"ב. בדיוני התקציב סיכם בן גביר עם האוצר על מתן מענק של 25 אלף שקל לחייל מג"ב חדש בירושלים. במשטרה מתנגדים לכך בטענה שהדבר יפגע במוטיבציה ובגיוס שוטרים ל"משטרה הכחולה".