סגור

בלעדי לכלכליסט
חבל הצלה: חברת האם של "כנפי משק" מציעה להזרים לה 40 מיליון שקל

מהבקשה שהוגשה לביהמ"ש עולה כי ההסדר המוצע הוא שחברת האם "משקי הקיבוצים" תזרים 25 מיליון שקל ישירות לבנקים ו-15 מיליון שקל יועבר לקופת הנאמן לצורך תשלום חלקי לנושים האחרים. עם ביצוע התשלומים תוצא החברה מהליך הפירוק

חבל הצלה: חברת "משקי הקיבוצים", שהיא חברת האם של חברת התיירות "כנפי משק" שנקלעה לקשיים ומונה לה לאחרונה נאמן, מציעה להזרים לה 40 מיליון שקל שישמשו לביצוע תשלומים לנושי החברה – כך נודע לכלכליסט.
אתמול הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לכינוס אסיפת נושים לצורך אישור הסדר נושים ותוכנית לשיקום כלכלי. הבקשה הוגשה על ידי נאמן חברת התיירות הקיבוצית "כנפי משק", עו"ד שאול קוטלר, ובהסכמת הבנקים הנושים, בנק לאומי והבינלאומי, חברת האם ועוד.
בנובמבר 2020 ניתן צו לפתיחת הליכים נגד "כנפי משק" ומונה לה נאמן. לחברה חוב של 38 מיליון שקל לבנק לאומי והבנק הבינלאומי וכן סכום נוסף לנושים אחרים כמו ספקים ורוכשי כרטיסים בסך נטען של כ-22 מיליון שקל. מנגד, טוענת החברה כי החוב לנושים נמוך יותר.
2 צפייה בגלריה
חוב חובות  - חדש
חוב חובות  - חדש
(צילום: שאטרסטוק)
מהבקשה עולה כי ההסדר המוצע לנושים הוא שחברת האם תזרים ל"כנפי משק" 40 מיליון שקל, 25 מיליון שקל יועברו ישירות לבנקים, המיוצגים על ידי עוה"ד אורי גאון ויניב אזרן ממשרד ב. לוינבוק, ו-15 מיליון שקל יועברו לקופת הנאמן וישמשו לתשלום בשיעור של 65% לנושים האחרים. עם ביצוע התשלומים תוצא החברה מהליך הפירוק כשהיא חופשייה מכול חוב, למעט חובות החברה לחברת האם המיוצגת על ידי משרד עו"ד ליפא מאיר ושות'.
בדו"ח שהגיש לאחרונה הנאמן עו"ד קוטלר נטען כי מחקירות שנערכו על ידי הנאמן הזמני עלה כי דוחותיה הכספיים של החברה פוברקו כביכול משך שנים ונכללו בהם מצגי שווא וכי "הסיכון של פעילות החברה גולגל והוטל בעיקר על נושיה.. .כלל שומרי הסף כשלו ומשך 15 שנה, קשה להאמין, לא גילו כי דוחותיה של החברה מפוברקים..".
מנגד, טענה חברת האם כי ממצאי דו"ח הנאמן הזמני מראים באופן חד-משמעי כי למעלה ממחצית החוב של כנפי משק, שעומד על 90 מיליון שקל, הוא לחברתהאם, "משקי הקיבוצים".
2 צפייה בגלריה
עו"ד שאול קוטלר
עו"ד שאול קוטלר
עו"ד שאול קוטלר, הנאמן
(צילום: עמית שעל)
עו"ד אייל בסרגליק המייצג בין השאר את מנכ"ל חברת הבת שלומי קדים מסר בתגובה: "דוח הנאמן קבע כי האחריות הבלעדית על קריסת החברה חלה על חברת האם וראשיה ולכן היא מציעה את הסדר הנושים. אולם ההסדר מגלה טפח ומסתיר טפחיים, משום שברור משלושת דוחות הנאמן שחברת האם משכה את הכספים אליה ומכאן 'נדיבותה' הכוזבת. הדברים יובהרו בביהמ"ש".
מחברת "משקי הקיבוצים" נמסר בתגובה: "החברה הציעה הסדר לנושים כבר בתחילת ההליך והיא תמשיך ותפעל לקדם את ההסדר. תגובת המנכ"ל שלומי קדים וצוותו היא ניסיון נואש לצמצם את הנזק הכבד שגרמו בפעולותיהם והתנהלותם בניהול כנפי משק. די בעיון קל בדוחות הנאמן על מנת ללמוד שהמעשים של מר קדים ועושי דברו בחברה, אשר בגינם כבר הוגשה תלונה במשטרה, הם אלו שהביאו לקריסתה של החברה. עובדות אלו יתבררו במלואם במסגרת ההליכים המשפטיים שמתנהלים נגדם. בבית המשפט תתבררנה במלואן גם הטענות המופרכות וחסרות היסוד המועלות על ידם לא כל בסיס".