סגור
גג עמוד NSO דסקטופ

תחקיר NSO והמשטרה
רק חקירה יסודית תחשוף את האמת

צוות מררי ממשיך בבדיקת השימוש ברוגלות של NSO במשטרה. חקירה יסודית חייבת לכלול הן את ההיבטים הטכנולוגיים והן את האנשים שהפעילו את הרוגלות

התביעה בתיקי נתניהו תודיע, ככל הידוע, לבית המשפט המחוזי בירושלים כי למרות חדירות לטלפונים של מעורבים בתיקים, לא נפל פגם באיסוף הראיות והיא מבקשת להמשיך במשפט ללא דיחוי.
לעומת זאת, צוות הבדיקה בראשות המשנה ליועצת המשפטית לממשלה עמית מררי ממשיך בבדיקה כוללת של הפעלת רוגלות של חברת NSO בידי המשטרה, בעקבות החשיפה של תומר גנון ב"כלכליסט".
1 צפייה בגלריה
קובי שבתאי מפכ"ל ה משטרה
קובי שבתאי מפכ"ל ה משטרה
קובי שבתאי מפכ"ל המשטרה
(צילום: אלעד גרשגורן, שאטרסטוק)
המשטרה שהכחישה תחילה בתוקף מכל וכל את התחקיר חזרה בה והודתה באיחור בקיומן ובהפעלתן במשך שנים. טענת המשטרה בימים האחרונים היא שהשימוש ברוגלות לא חרג מצווים של בית המשפט, למעט חריגים אחדים. גם הדברים האלה יתבהרו.
ב"כלכליסט" חשפנו לראשונה את עצם השימוש של המשטרה ברוגלות של NSO, שנקשרו בפרסומים שליליים על פגיעה בזכויות אדם ברחבי העולם, ואת העובדה שצווי האזנת סתר שניתנו אינם כוללים בכלל שימוש ברוגלות פולשניות של NSO. החוק הישראלי כלל לא עודכן לאמצעים הטכנולוגיים שפותחו. לעצם החשיפה הזו יש חשיבות ציבורית רחבה, שיש מי שמנסים להקטין.
ממצאי התחקיר כללו גם שמות ואפיונים של ישראלים שהיו יעדים של הרוגלה. המחויבות לחסיון מקורות מגבילה את צעדינו. ואולם, חקירה יסודית ומעמיקה, הן של ההיבטים הטכנולוגיים והן של האנשים שהפעילו את הרוגלות, שתעניק לפי הצורך חיסיון וחסינות למקורות ונחקרים, תביא לגילוי האמת.