סגור

ליברמן: "לא ניסיתי לברוח, למשוך או להתחמק"

ליברמן על גזר הדין של פאינה קירשנבאום: "אני היחיד שקרא את כל חומר החקירה. הדבר היחיד שבולט בגזר הדין של פאינה, שהוא מאוד לא מידתי. אין שום קשר בין חומר הראיות ובין העדויות לבין גזר הדין"; על עננת החשדות שעדיין רובצת על דימויו הציבורי: "ברגע שהוגש נגדי כתב אישום כשהייתי שר הודעתי שאני מתפטר"

לא מזמן גזר ביהמ"ש 10 שנות מאסר על פאינה קירשנבאום, לשעבר מזכ"לית ישראל ביתנו. איך זה נתפס אצלך? היא אמרה שהחוקרים אמרו לה שחיפשו אותך בעצם.
"אני אומר לכל העיתונאים ששואלים אותי, שהם מעולם לא קראו את כל חומר החקירה. אני היחיד שקרא את כל חומר החקירה. הדבר היחיד שבולט בגזר הדין של פאינה, שהוא מאוד לא מידתי. אין שום קשר בין חומר הראיות ובין העדויות לבין גזר הדין. זה הדבר היחיד שאני יכול להגיד בוודאות. אני מציע לכולם לקרוא את כל חומר הראיות והעדויות ושם נמצאות כל התשובות".
העננה של החשדות עדיין רובצת על הדימוי הציבורי שלך. עם החקירות נגדך היו מתרחשות היום, יכול להיות שהיית נאלץ לעשות לעזוב את הזירה הפוליטית?
"העובדות ברורות. ברגע שהוגש נגדי כתב אישום כשהייתי שר הודעתי שאני מתפטר. ביקשתי לקבוע 7 ימים בשבוע את הדיונים בבית המשפט. לא ניסיתי לברוח, למשוך או להתחמק או להסתתר מאחורי חסינות ויצאתי זכאי מחוסר אשמה. זיכוי מוחלט בהרכב של 3 שופטים. חלק מהדבר הזה (תיק קירשנבאום — ג"ח וצ"ז), כנראה נכשלתי בטיפול התקשורתי בסוגיה. התייחסתי אל זה כאל שטויות כי הדברים היו כל כך אבסורדיים, ואמרתי מה יש לי לדבר פה על כל הטירוף הזה".
1 צפייה בגלריה
פאינה קירשנבאום אחרי גזר הדין
פאינה קירשנבאום אחרי גזר הדין
פאינה קירשנבאום אחרי גזר הדין
(צילום: מוטי קמחי)
ליברמן מזכיר כי מפלגתו התנגדה ב־2001 לחוק שאיפשר לרה"מ לכהן גם כשיש פס"ד חלוט נגדו. "גם הגשנו הצעת חוק שכל ראש מפלגה וכל שר יצטרכו לפרסם את הצהרת ההון שלהם. כל המפלגות הצביעו נגד. הצעת החוק הזו קיימת ואנחנו נעלה אותה ואני מקווה שהיא תעבור".
אתה מוכן לתת את הצהרת ההון שלך?
"כבר הודעתי בעבר שאני מתחייב להציג את הצהרת ההון שלי ואת כל חשבונות הבנק של הבת שלי, מאז שסיימה את הצבא, בתנאי שגם בנימין נתניהו ויאיר נתניהו יחשפו את הצהרת ההון שלהם".