סגור

צו חסימה בארה"ב ל"סדרות" ולאתרים פיראטיים ישראליים נוספים

בית המשפט קבע כי האתרים Sdarot TV, Israel TV ו-Israeli TV מספקים שירותים שאינם חוקיים. נוסף על כך, פסק פיצוי בגובה 7.65 מיליון דולר מכל אחד מהגופים הפיראטיים בגין הפרת זכויות יוצרים

בית המשפט הפדראלי בארה"ב פסק אתמול (ב') כי האתרים Sdarot TV, Israel TV ו-Israeli TV מספקים שירותים שאינם חוקיים והוציא צו מיידי לספקיות האינטרנט האמריקאיות לחסום את הגישה לשרתי אתרים אלה. נוסף על כך, בית המשפט פסק פיצוי בגובה 7.65 מיליון דולר מכל אחד מהגופים הפיראטיים בגין הפרת זכויות יוצרים. הצו אוסר על חברות אמריקאיות לספק שירותים לאתר, ביניהם סליקה ואחסון בחוות שרתים.
הצו הנוכחי יצא לאחר שבעלי זכויות התוכן הישראלי – ביניהן HOT, צ'ארלטון, yes, יונייטד קינג וגופי תקשורת נוספים – הגישו תביעה בחודש פברואר האחרון נגד האתרים הפיראטיים המשדרים תכנים ישראליים בחו"ל באופן בלתי חוקי.

1 צפייה בגלריה
טלוויזיה חכמה שלט רחוק
טלוויזיה חכמה שלט רחוק
זו לא הפעם הראשונה שאתר סדרות מתמודד עם צו כזה
(צילום: שאטרסטוק)
בתגובה להודעה של בית המשפט, פורסם בטלגרם של אתר סדרות כי "שרתי האתר אינם יושבים בארה"ב וממוקמים בשלל מיקומים במדינות שונות. מומחי הסייבר של אתר סדרות נערכו מבעוד מועד לכל תרחיש, כבר מתחילת המשפט בארה"ב".
זו לא הפעם הראשונה שאתר סדרות מתמודד עם צו כזה. בשנת 2016, בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא צו חסימה מוחלט לאתר "סדרות", שמחייב את ספקיות האינטרנט לחסום את האתר. אם בעלי האתר מפר או יפר את הצו, הוא יחויב בתשלום של 1,000 שקל או יומיים מאסר לכל יום של הפרה. חרף החלטת בית המשפט האתר עדיין עומד על כנו עד היום. הסיבה לכך היא שעל אף שבית המשפט מאשר חסימת אתרי תוכן פיראטי - אתרים אלו ואתר סדרות בפרט מוצאים פעם אחר פעם דרכים לעקוף את החסימה באמצעות טכנולוגיה. דרך אחת היא לשנות את דומיין האתר לכתובת אחרת או לפתוח ערוץ טלגרם לאתר, שם הפיקוח יותר מורכב.
מהמצב בישראל ניתן ללמוד כי על אף שצו בית המשפט יקל מאוד על פעולות אכיפה נגד אתרי תוכן פיראטי, ספק אם הוא יעלים אותם כליל. עם זאת, החלטת בית המשפט בארה"ב יכולה לעודד מדינות נוספות לפעול בנושא.