סגור

המורים ממשיכים את המחאה: הלימודים באזור חיפה יתחילו מחר בשעה 10:00

אחרי ההשבתה במרכז הארץ ובאזור ירושלים, צעדי המחאה של המורים סביב הסכם השכר שנידון מול האוצר מגיעים לאזור הכרמל. "עד עכשיו נהגנו בסבלנות, אם פקידי האוצר לא יעבירו הילוך - נחריף את העיצומים", איימה בן דויד

הסתדרות המורים תשבית מחר (שני) את הלימודים בגנים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים שבאזור חיפה במחאה על הקיפאון במגעים עם משרד האוצר סביב הסכם השכר, שלדבריה "ימנע את הנטישה שמובילה את קריסת מערכת החינוך".
מזכ"לית ההסתדרות יפה בן דויד אמרה הערב כי "פקידי האוצר לא הציגו אפילו הצעה אחת בנוגע לשכר עובדי ההוראה, ואנחנו לא יכולים לחכות יותר. אנחנו חייבים לציבור שלנו תשובות ברורות – מה יהיה השכר שלהם באחד בספטמבר". בן דויד הדגישה כי "פקידי האוצר נושאים באחריות המלאה לעיצומים ולקריסת מערכת החינוך. והעובדה שטרם קיבלנו מהם הצעה קונקרטית ראשונית - הינה עדות לטקטיקה של גרירת רגליים שתתנפץ לכל המדינה בפנים".
בהסתדרות המורים הזהירו שאם פקידי האוצר לא יעבירו הילוך במו"מ על הסכם השכר בימים הקרובים - העיצומים יוחרפו. "עד עכשיו נהגנו בסבלנות רבה כי מערכת החינוך חשובה לנו", אמרה בן דויד. "בקצב הדברים הנוכחי, באוצר דוחקים בנו להחריף את העיצומים. עצוב מאוד שקולם של ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי לא נשמע בעניין והם לא נוקפים אצבע למען עובדות ועובדי ההוראה".

1 צפייה בגלריה
יפה בן דוד מזכ"לית הסתדרות המורים בהפגנת המורים ברחבת מוזיאון תל אביב
יפה בן דוד מזכ"לית הסתדרות המורים בהפגנת המורים ברחבת מוזיאון תל אביב
יפה בן דוד מזכ"לית הסתדרות המורים בהפגנת המורים ברחבת מוזיאון תל אביב
(צילום: מוטי קמחי)

הערים והיישובים שהלימודים יושבתו בהם למשך שעתיים: אור עקיבא, אום אל-פחם, אלונה, באקה אל-גרבייה, בנימינה גבעת-עדה, בסמ"ה, ג'סר א-זרקא, ג'ת, דליית אל-כרמל, זכרון יעקב, זבולון, חדרה, חיפה, טירת הכרמל, חוף הכרמל, כפר קרע, מנשה, מעלה עירון, נשר, קציר, חריש, רכסים, קריית מוצקין, קריית ים, קריית טבעון, קריית אתא, קריית ביאליק, פרדיס, פרדס חנה-כרכור, ערערה ועוספיה.
הבוקר, במסגרת המחאה, נפתחו הלימודים בירושלים ובאזורה בשעה 10:00. זאת, כחלק מהתוכנית של הסתדרות המורים להכריז על השבתות לימודים בכל יום באזור אחר בארץ. השביתה הראשונה הייתה ביום חמישי האחרון במוסדות החינוך במחוז המרכז. מנופי הלחץ של הארגון, בדמות שיבושים והשבתות, ייגמרו בשבועות הקרובים עם יציאת התלמידים לחופשת הקיץ בסוף החודש. מסיבה זו, המזכ"לית יפה בן דויד מבינה שהגברת הלחץ היא הכרחית מבחינתה בזמן שנותר.