סגור
רות רלב"ג מנכ"ל קופת חולים כללית קופ"ח רות רלבג
רות רלב"ג מנכ"ל קופת חולים כללית קופ"ח רות רלבג (צילום: אלכס קולומויסקי)

פרסום ראשון
מנכ"לית קופ"ח כללית, רות רלבג, התפטרה מתפקידה

רלבג עוזבת את תפקידה לאחר תשעה חודשים בלבד: "הגעתי למסקנה שאין עוד ביכולתי לשמש כמנכ"לית כללית"; בתחילת יוני הועלו כלפיה טענות על ניגוד עניינים - רלבג הכחישה, ולפי ההערכות מאחורי ההדלפות האלה עמד סכסוך עם יו"ר הוועד

מנכ"לית קופ"ח כללית, רות רלבג, התפטרה היום מתפקידה. דירקטוריון הקופה מינה את רו"ח אלי כהן, מנכ"ל מכון מור מקבוצת כללית, לתפקיד מ"מ המנכ"ל.
לדברי רלבג, "הגעתי למסקנה שאין עוד ביכולתי לשמש כמנכ"לית שירותי בריאות כללית. התשתיות שהנחנו יכולות להביא את כללית לשיאים חדשים הנדרשים לעת זו. בכל התפקידים הבכירים בהם שימשתי, הובלתי ארגונים לעצמה והצטיינות עסקית וכלכלית. בכך אני מתכוונת לעסוק גם בתפקידי הבאים".
בתחילת החודש נפוצו הדלפות שלפיהן רלבג מעורבת ב"פרשה מסתורית" והיא בדרך לאבד את כיסא המנכ"לית אחרי 9 חודשים בלבד בתפקיד. לפי אותן הדלפות, רלבג, אחת המנהלות המוערכות במערכת הבריאות, אישרה להתקשר עם חברת הייעוץ MNS שבה מועסקת בתה. לכלכליסט נודע כי רלבג ערכה גילוי נאות מלא על הקשר המשפחתי ובכל זאת העסקה אושרה.
מה שעמד מאחורי אותן הדלפות - שהביאו אותה היום להתפטרות - היה סכסוך עם יו"ר ועד העובדים המיתולוגי והחזק, פרוספר בן חמו, העומד מאחורי מה שלפי ההערכות הוא מהלך הדחה מתוזמן.
מתברר כי רלבג שכרה את החברה כדי לבצע שינוי ארגוני ותוכנית התייעלות – שמטבע הדברים לא היו מקובלים ולא מתואמים עם בן חמו. כמו כן, רלבג שקיבלה דוח חמור ביותר על התנהלות הגובלת בפלילים לכאורה בבית החולים קפלן, החליטה לערב את משטרת ישראל שפתחה בחקירה בחשד להטיית מכרזים וקבלת שוחד.
קפלן הוא בית חולים של הכללית, שם החל בן חמו את הקריירה שלו כעובד הכללית והן כבכיר בוועד העובדים. בעקבות החקירה המשטרתית, בכיר בבית החולים הורחק ונאסר עליו להיכנס למוסד.
מעבר לעימות החזיתי עם היו''ר, בכירים בכללית מסרו ל"כלכליסט" כי גם יחסיה של רלבג עם היו''ר לוקר, שהביא אותה לקופה, בחר בה כמספר שתיים ולבסוף מינה אותה למנכ"לית - עלו גם הם על שרטון. "לא נותרה לה ברירה, ברגע שמבקר הפנים מתחיל לחקור מנכ"ל, באישור אקטיבי או פאסיבי של היו"ר, והיא לא יודעת על כך, היא לא יכולה להישאר. זה חוסר אמון שאי אפשר לשאת. היא הגיבה על הדו"ח והתפטרה", אמר בכיר בכללית.
כעת ייאלץ יוחנן לוקר, יו"ר הכללית - המבטחת יותר ממחצית מהישראלים - לבחור את המנכ"ל הרביעי מאז מונה לתפקיד לפני שנתיים. הדירקטוריון מינה ועדת איתור לתפקיד המנכ"ל, שחבריה הם לוקר (יו"ר הוועדה), השופט בדימוס סלים ג'ובראן ועו"ד אורית סון.
כללית שולטת על שליש ממערך האשפוז בישראל ומגלגלת כ-40 מיליארד שקל – מה שהופך אותה לאחד התאגידים הגדולים במשק.