סגור
מימין יפה בן דוד מזכלית הסתדרות ה מורים יפעת שאשא ביטון דוקטור
מימין יפה בן דוד מזכ"לית הסתדרות המורים ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון ( צילום: יאיר שגיא)

נחתם ההסכם עם המורים: השינויים בחופשות - מהשנה הבאה

על רקע הבחירות המתקרבות, נציגי משרדי הממשלה והסתדרות המורים חתמו על הנוסח הסופי של הסכמי ההעסקה החדשים. שכר משרה מלאה למורה מתחיל יעלה ל-8,200 השנה ו-9000 בשנה הבאה

קרוב לחודשיים לאחר פתיחת שנת הלימודים נחתם הלילה הסכם השכר של המורים. תוספות השכר יחולקו לשתי פעימות. כך למשל, השכר למשרה מלאה למורה מתחיל יועלה רטרואקטיבית מספטמבר האחרון ל-8,200 שקל ורק בספטמבר הבא יועלה ל-9,000. עוד נקבע שהשינויים בלוח החופשות יחלו רק משנת הלימודים הבאה.
המשא ומתן בין האוצר למורים סוכם ב-31 באוגוסט תוך ויתורים גדולים של האוצר. סביר להניח שאחת הסיבות לכך היה הלחץ של הקואליציה למנוע שביתת מורים לפני בחירות. אלא שתוצאות ההסכם לא יושמו מייד בשל הצורך להפוך את ההסכמות לחוזה חתום. המשא ומתן הזה הסתיים רק הלילה על רקע תלונות רבות של מורים על הסחבת. סביר להניח שהבחירות המתקרבות זירזו את החתימה.
מרכיב נוסף בהסכם היה התאמה קלה של לוח החופשות לחופשות במשק. סוכם שיבוטלו החופשים בימי איסרו חג, ל"ג בעומר ותענית אסתר, סך הכל חמישה ימים. ימי האיסרו חג יועברו לגשר בין יום כיפור לסוכות ולמורים יינתנו שני ימי חופשה לבחירה. אלא שהשינויים בלוח החופשות יחלו רק בשנת הלימודים הבאה תשפ"ד (2023/24). ההסכם כולל התחייבות של המורים לשקט תעשייתי עד סוף 2026.
שר האוצר, אביגדור ליברמן אמר ש"ההסכם יעלה את שכר המורים בעשרות אחוזים, יעניק למנהלים גמישות ניהולית, ייתן אפשרות לתגמל מורים גם על מצוינות, השקעה והישגים ויסנכרן ימי חופשה".
שרת החינוך, ד״ר יפעת שאשא ביטון אמרה ש"ההסכם מחזק את מערך כוח האדם בהוראה שחווה משבר עמוק בשנים האחרונות".
מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר אמרה ש"לראשונה, כלל צוותי החינוך יתוגמלו כראוי על ההשקעה שלהם. הדבר יסייע למשוך כוחות חדשים למערכת החינוך".
מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד אמרה ש"הסכם השכר הוא הישג ענק אולם זהו רק צעד ראשון בשיקום מעמד עובדות ועובדי ההוראה: אני מתכוונת לפעול לכינון צעדים נוספים רבים ולהצעיד את מערכת החינוך ואת מעמד עובדות ועובדי ההוראה אל ראש סדר העדיפויות בישראל".