סגור
שרת התחבורה מירי רגב וראש מינהל התשתיות היוצא שי קדם
שרת התחבורה מירי רגב וראש מינהל התשתיות היוצא שי קדם (צילום: משרד התחבורה)

החלפת צמרת משרד התחבורה ממשיכה: ראש מינהל התשתיות מסיים את תפקידו

עזיבתו של שי קדם, בעל התפקיד הבכיר ביותר במשרד התחבורה אחרי המנכ"ל, מצטרפת לגל עזיבות שהחל עם כניסת השרה רגב לתפקיד. קדם מונה בכהונת מיכאלי וביקש להמשיך בתפקידו, אך רגב האריכה באופן מידי את "תקופת הניסיון" שלו שאמורה היתה להיגמר בעוד שבוע

שי קדם, ראש מינהל תכנון ופיתוח תשתיות במשרד התחבורה, מסיים את תפקידו. ראש מינהל התשתיות נחשב לתפקיד הבכיר ביותר במשרד התחבורה אחרי המנכ"ל.
עזיבתו של קדם מצטרפת לגל עזיבות בכירים במשרד התחבורה שהחל עם כניסתה של השרה רגב לתפקיד לפני כחודשיים וחצי. מלבד קדם, סיימו את תפקידם מנהל רשות התחבורה הציבורית הארצית רן שדמי, מנהל אגף בכיר רכבות אליאס מטר, מנהל רשות שדות התעופה, אלוף במיל' חגי טופולנסקי, והיועצת המשפטית של רשות המטרו, עו"ד יערה למברגר.
לעומת שדמי ואליאס, שהחליטו להתפטר עקב השינויים במשרד מאז כניסתה של רגב, קדם רצה להמשיך בתפקידו. קדם מונה לתפקיד בחודש יולי האחרון, בזמן כהונתה של שרת התחבורה הקודמת מרב מיכאלי. עם כניסתה של רגב לתפקיד, היא האריכה באופן מידי את "תקופת הניסיון" של קדם, שהייתה אמורה להסתיים בינואר, וזאת כדי שתוכל לסיים את העסקתו במידת הצורך. עובדים שמונו בחצי השנה האחרונה מוגדרים כעובדים שנמצאים בתקופת ניסיון, ולכן ניתן "לבחון את המשך העסקתם". תקופת הניסיון המוארכת הייתה אמורה להסתיים בשבוע הבא, אך מסתמן שרגב דאגה שקדם יסיים את תפקידו לפני כן.
בחודשיים וחצי האחרונים הגיעו עדויות ל"כלכליסט" כי שרת התחבורה נוהגת לפנות לפקידים המשתתפים בדיונים ודורשת מהם לציין אם הם בתקופת ניסיון או לא. לאמירות אלו של רגב קדמה דרישה לקבל לידיה רשימה של כל העובדים שנקלטו במשרד התחבורה במהלך חצי השנה האחרונה.
מינהל תכנון ופיתוח תשתיות במשרד התחבורה עוסק בהיבטי התכנון והביצוע של כלל תשתיות התחבורה היבשתית בישראל, לרבות כבישים בין-עירוניים, תשתיות תחבורה ציבורית, מסילות רכבת, שבילי אופניים ועוד. כמו כן המינהל אחראי על כלל חברות התשתית, המהוות את זרועות הביצוע של המשרד בפרויקטים בהיקפים של עשרות מיליארדי שקלים.
קדם (39), מתכנן ערים במקצועו, הצטרף למשרד התחבורה לפני שמונה שנים, וכיהן לפני כניסתו לתפקיד ראש מינהל התשתיות במשך שלוש שנים כמנהל אגף בכיר תכנון תחבורתי, והוביל את התכנון האסטרטגי של רשת התחבורה בישראל, בדגש על קידום תחבורה ציבורית, תשתיות רכיבה והליכתיות. לקדם תואר ראשון בגאוגרפיה מהאוניברסיטה העברית (בהצטיינות יתרה) ותואר שני בתכנון ערים ואזורים מהטכניון.