סגור
חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי

שכר בכירי המועצות הדתיות יזנק, התוספת לעובדים החלשים מתעכבת

במשרד הדתות לא חתמו עדיין על הסכם השכר החדש - והתוספת לעובדים החלשים במועצות הדתיות מתעכבת. "כלכליסט" חשף באחרונה כי שר הדתות פועל להגדיל את שכר הבכירים בעשרות אחוזים

בזמן ששר הדתות מיכאל מלכיאלי מש"ס פועל להגדיל את השכר של מנהלי המועצות הדתיות בעשרות אחוזים, מנכ"ל משרדו מעכב את תוספות השכר עבור עובדי המועצות בעלי השכר הנמוך. הסיבה: במשרד הדתות דורשים לקבל את הכסף עבור התוספות לפני שיחתמו על ההסכם עם משרד האוצר.
"יום היסטורי. ההסכם עושה צדק עם עובדי המועצות הדתיות אשר עושים מלאכתם נאמנה בשעות לא שעות תוך מסירות נפש", אמר מלכיאלי במרץ השנה. מנכ"ל משרדו, יהודה אבידן, הוסיף: "בתום דיונים ארוכים עם ההסתדרות הושגה התוצאה הראויה ביותר למען כלל עובדי המועצות הדתיות".
ההסכם אליו התייחסו השר והמנכ"ל הוא הסכם המסגרת שהושג עם ההסתדרות במרץ על שיפור תנאי ההעסקה של עובדי המגזר הציבורי, וההחלטה לכלול בו את עובדי המועצות הדתיות.
ב-17 ביולי נחתם ההסכם בין הצדדים, שקבע כי עובדי המדינה, ובהם עובדי המועצות הדתיות, ייהנו ממענק חד-פעמי בגובה של 6,000 שקל, ותוספת שכר של 11% עד 2027.
אולם במכתב ששלח אבידן לראשי המועצות הדתיות הוא מנע את העברת הכסף לעובדים בעלי השכר הנמוך – בטענה שמשרד האוצר טרם העביר את הכסף. עם זאת באוצר טוענים כי לא העבירו את הסכום מאחר שמשרד הדתות מסרב לחתום על ההסכם טרם קבלת הכסף. הוויכוח בין הגופים מונע מהעובדים החלשים במועצות הדתיות להיכנס להסכם העבודה החדש, אך כאמור לא מפריע לממשלה לקדם את העלאת שכר ראשי המועצות בעוד 50%.
במכתב הודיע אבידן: "נכון למועד מכתב זה, ולאור העובדה כי טרם הוסדר נושא השיפוי ממשרד האוצר, חבר המועצות הדתיות טרם חתם על ההסכם, ועל כן אין לשלם תוספות כלשהן אשר נקבעו בהסכם לעובדים הזכאים".
כלומר בניגוד לשאר משרדי הממשלה שחתמו על ההסכם טרם קבלת הכסף – במשרד הדתות דורשים לקבל את הכסף מראש או שלא יעבירו אותו לעובדים.
מהמשרד לשירותי דת טרם נמסרה תגובה.