סגור
בני שטיינמץ ב בית המשפט ב ז'נבה שוויץ
בני שטיינמץ בבית המשפט בז'נבה שווייץ (צילום: EPA)

בית המשפט בשווייץ הפחית את עונשו של בני שטיינמץ לשלוש שנים - מהן שנה וחצי מאסר בפועל

בית הדין לערעורים בז'נבה אישר את הפסיקה נגד איש העסקים בני שטיינמץ, שהורשע בעבירות שחיתות. ההרשעה בעבירה המרכזית על שוחד נשארה, אך העונש הופחת ושטיינמץ זוכה מזיוף. עורכי דינו: "נגיש ערעור לבית המשפט הפדרלי בשווייץ נגד מעט האישומים שנותרו"

בית הדין לערעורים בשווייץ דחה היום (ג') את רוב הטענות בערעור שהגיש המיליארדר בני שטיינמץ על הרשעתו בשוחד בשווייץ. פסק הדין המקורי נגד שטיינמץ ניתן בז'נבה לפני שנתיים באחד הסכסוכים המשפטיים המתוקשרים בעולם הכרייה. במסגרת הערעור כעת שטיינמץ זוכה מהאשמה קודמת בזיוף. שטיינמץ יוכל לערער על פסק הדין.
פסק הדין הגיע לאחר שבעה ימים של דיונים שבהם ערערו שטיינמץ ושני נאשמים נוספים על פסק הדין הקודם שקבע שהם שילמו שוחד כדי לקבל היתרי חיפוש למרבצי עפרות ברזל בגינאה ובזיוף מסמכים לכסות על כך. שלושת שופטי בית המשפט העליון הפחיתו את העונש של חמש שנות מאסר, וגזרו על שטיינמץ שלוש שנות מאסר, מהן 18 חודשי מאסר בפועל.
במהלך הערעור קראו עורכי דינו של שטיינמץ לזיכויו המלא או לסגירת התיק בטענה ששווייץ אינה המקום המתאים להכריע בתיק, מאחר שהפשעים לכאורה לא בוצעו שם.
עו"ד איתן מעוז, המייצג את בני שטיינמץ, מסר: "בית המשפט בז'נבה קיבל חלק מטענותינו, ביטל את ההרשעה בסעיפים שונים והפחית את עונש המאסר שגזרה הערכאה הקודמת. נמשיך להיאבק להוכחת חפותו של מר שטיינמץ ונגיש ערעור לבית המשפט הפדרלי בשווייץ נגד מעט האישומים שנותרו. מר שטיינמץ הינו קורבן של עלילת שווא מכוערת, כפי שהוכח כבר בהחלטת הפרקליטות הישראלית לסגור את תיק החקירה נגדו, בניצחונו בהליכים נגד ריו טינטו, בניצחונו בהליכים נגד חברת vale הברזילאית ובכל מקום שבו ניתנה לו האפשרות העניינית להוכיח את צדקת טענותיו ללא שיקולים פוליטיים".