סגור

יפעת שאשא-ביטון: "משרד החינוך צריך להפוך ממבצע לרגולטור"

לדברי שרת החינוך, השנה יחל פיילוט רפורמת האוטונומיה למנהלים, למורים ולרשויות המקומיות בחינוך. לגבי בחינות הבגרות הדגישה: "רק שינוי בבגרויות הוא הפתח לשינוי"

"משרד החינוך צריך להפוך לרגולטור ולא למבצע ולהשאיר לשטח לחנך", אמרה שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון בוועידה הלאומית לחינוך של מרכז השלטון המקומי.
שאשא-ביטון ציינה שהשנה יחל הפיילוט של רפורמת האוטונומיה למנהלים, למורים ולרשויות המקומיות בחינוך. הרפורמה אמורה לעשות מהפכה במערכת החינוך בישראל שנחשבת לאחת הריכוזיות במדינות המפותחות. לדבריה, "אנחנו רוצים לאפשר למורים לפתח תוכניות שמאפשרות למידה פדגוגית אחרת, ואם לא לעזור - לפחות לא להפריע".
1 צפייה בגלריה
שרת הבינוי והשיכון ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון
שרת הבינוי והשיכון ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון
שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון
(צילום: יעל אורבך)
עוד הכריזה שרת החינוך כי "רק שינוי בבגרויות הוא הפתח לשינוי. כולם יודעים לספר מה זו למידה משמעותית. הגיע הזמן שניישם. משרד החינוך יעשה הכל לתת לכם כלים, אבל לא להפריע לכם לחלום ולהגשים - מינימום פרוצדורות ובירוקרטיות ויותר חינוך. אני רוצה שהמנהלים ינהלו והמורים ילמדו ויחנכו. משרד החינוך צריך להפוך להיות רגולטור ולא מבצע, ולהשאיר לשטח לעשות מה שהוא טוב בו - ללמד ולחנך".
שאשא-ביטון טרם הציגה את תוכנית הרפורמה שלה בבחינות הבגרות, ועדיין לא ברור כמה היא תהיה מרחיקת לכת.
יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס אמר בוועידה כי "מערכת החינוך צריכה לפעול באופן פיזי לצד הקורונה. הלמידה מרחוק צריכה להיות עוד כלי ולא ברירת מחדל".