בלעדי
דוראד אישרה הגדלת אחזקה לשותפה אחת בלבד - השנייה תפנה לבית המשפט
דירקטוריון תחנת הכוח החליט שאלומיי לוזון תקבל במסגרת זכות הסירוב 15% ממניות דוראד, במקום 7.5% לה ו-7.5% לאדלטק; אם העסקה תאושר, תישאר עם 18.5%, בעוד אלומיי לוזון תגדיל את חלקה ל-33.75% - ויתגבר הסיכוי להקמת תחנת דוראד 2, שלה אדלטק מתנגדת
דירקטוריון תחנת הכוח דוראד קיבל אמש (ב') החלטה דרמטית אבל צפויה, לאשר את מכירת מניות דוראד מידי זורלו לקבוצת אלומיי לוזון, כך נודע לכלכליסט. ההחלטה תעמוד למבחן משפטי כבר מהיום.
אדלטק של אורי אדלסבורג וקבוצת אלומיי לוזון, שכל אחת מהן החזיקה עד כה ב-18.75% ממניות תחנת הכוח, ביקשו לממש את זכות הסירוב לרכישת נתח של 7.5% מהמניות שמוכרת זולרו הטורקית. הדירקטוריון קיבל את בקשת אלומיי לוזון בלבד, כך שאדלטק תישאר עם אחזקה של 18.5%, ואילו אלומיי לוזון תגדיל את חלקה ל-33.75%.
זכות הסירוב היא מנגנון המאפשר לבעל מניות קיים לרכוש מניות שבעל מניות אחר מבקש למכור לגורם שלישי, ובכך להיכנס לעסקה באותם תנאים.
המניות שנמכרות הן חלק מעסקה שבמסגרתה רכשה הפניקס 25% ממניות דוראד מידי זורלו, לפי שווי חברה של 2.8 מיליארד שקל.
כדי לממש את זכות הסירוב שלה, מכרה אדלטק 1.25% ממניותיה לתמיר כהן, לשעבר מנכ"ל שיכון ובינוי, ובכך עקפה את הצורך באישור רשות התחרות שנדרש במקרה של אחזקה גבוהה מ-25%. לפי תקנון השותפות, קיימת זכות סירוב לרכישת עד 15% מהמניות.
המהלך צפוי להוביל לעימות משפטי. אתמול הורה בית המשפט לאדלטק לעדכן את תוצאות החלטת הדירקטוריון, ואם ברצונה להגיש בקשה לצו מניעה - עליה לעשות זאת עד מחר, 23 ביולי.
עו"ד רון ברקמן, המייצג את אדלטק, שיגר מכתב לדירקטוריון דוראד ולבעלות המניות בה - המדינה, הפניקס ואלומיי לוזון, ובו התריע כי אין לרשום את המניות על שם גוף אחר מלבד אדלטק.
ברקע למאבק עומד עימות בין השותפות בדוראד בנוגע להרחבת התחנה - דבר שאדלטק מתנגדת לו משום שהוא עשוי להקשות עליה להתרחב בתחום תחנות הכוח.
בנוסף, בסוף 2024 ניתן פסק בוררות על ידי השופט יצחק ענבר, שחייב את אדלטק וזורלו להשיב לדוראד 135 מיליון דולר. בית המשפט קיבל את טענות יתר השותפים, שלפיהן השניים ניפחו את עלויות הקמת התחנה, שהחלה לפעול ב-2014, הסתירו זאת מהשותפים ושלשלו את ההפרש לכיסם.
מאדלטק נמסר: "התנהלות דוראד ויתר בעלי המניות בה, חדשים כישנים, מבהירה גם היא מדוע מתנגדת אדלטק לקידום הקמתה של תחנת דוראד 2.
"כפי שהתרענו לאורך זמן רב, ושוב כעת בפני בית המשפט, קצאא, לוזון-אלומיי והפניקס עשו יד אחת תוך התעלמות מתמשכת מהתנהלות תאגידית תקינה כדי להפר את הוראות הסכמי השותפים, ההסכמים שעליהם חתמו ותקנון דוראד".






























