סגור
מנכ"ל יוניבו גולן ביטון
מנכ"ל יוניבו גולן ביטון (צילום: ליאת מנדל)

פרסום ראשון
חברת הקנאביס הרפואי יוניבו מבקשת צו עיכוב הליכים בשל חובות של כ-40 מיליון שקל

החברה טוענת שנקלעה לקשיים בעיקר בעקבות התקינה החדשה שגרמה לעודף רגולציה וכן על רקע ריבוי מתחרים. בשנה שעברה הודיעה על גיוס של 11 מיליון שקל ממייסד פאלו אלטו ניר צוק. בין נושיה - בנק מזרחי וקבוצת אביסרור

חברת הקנאביס הרפואי יוניבו תעשיות פרמצבטיות, המייצרת ומספקת מוצרי קנאביס רפואי בארץ וכן מספר חברות בנות בבעלותה הגישו היום (יום שלישי) בקשה דחופה לעיכוב הליכים וגיבוש הסדר חוב וכן בקשה למינוי מנהל הסדר. הבקשה שהוגשה באמצעות עוה"ד אמיר ברטוב ושירלי וילנסקי ממשרד ברטוב ושות' הוגשה במסגרת תיקון לחוק המאפשר לחברות שנקלעו לקשיים בתקופת הקורונה לפנות לבית משפט במסגרת הליך בו ממונה מנהל הסדר ולא נאמן.
למעשה, על פי הליך זה השליטה לא נלקחת מהנהלת החברה. מנכ"ל יוניבו הוא גולן ביטון. איש העסקים חיים הורביץ הוא בעל מניות בה וביולי 2021 הודיעה החברה על גיוס בסכום של כ-11 מיליון שקל ממייסד פאלו אלטו נטוורקס, ניר צוק. כמו כן, בעבר פורסם כי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שימש כיועץ עסקי בחברה, אבל לא עוד.
במסגרת הבקשה נטען כי "החברה שעיקר פעילותה מתמקד בתחום הפיתוח, הגידול, הייצור והאספקה של מוצרים רפואיים על בסיס צמח הקנאביס, נקלעה לקשיים משמעותיים בעיקר בעקבות התקינה החדשה שגרמה מחד לעודף רגולציה ומאידך לריבוי מתחרים אשר אינם מאפשרים לה לפרוע או לכל הפחות להקטין את חובותיה כלפי נושיה, ובכללם נושיה המהותיים, שהם מחזיקי אגרות החוב בהיקף מצטבר נטו של כ-21.6 מיליון שקל, בנק מזרחי בהיקף של כ-12 מיליון שקל, וקבוצת אביסרור בהיקף של כ-7.5 מיליון שקל".
עוד נטען כי "החברה במשא ומתן עם גורמים אשר יאפשרו לה להגיע להסדר חוב כולל עם נושיה ונושי החברות שבבעלותה. לכן, לחברה דרוש מרחב נשימה לתקופה קצרה ומוגבלת". החברה שהינה חברה ציבורית מציינת כי היא "מנוהלת על ידי גורמים מקצועיים בתחום ומתנהלת בשקיפות מול נושיה מתוך מטרה להבריא את החברה... מפעל החברה ממוקם באשקלון ומדובר במפעל ייחודי המסוגל לייצר גם תפרחות וגם שמנים כמוצרי קנאביס רפואי".
אהוד אולמרט מסר בתגובה כי "אני מקווה שהחברה תיחלץ מקשייה. איני מעורב בענייניה כבר זמן רב".
מטעם החברה נמסר: "כמו חברות רבות שעוסקות במוצרים מבוססי קנאביס, גם יוניבו נקלעה לקשיים כתוצאה מעודף רגולציה של התחום בישראל, שינויים לא צפויים וחוסר בתקינה מתאימה לייצוא ועוד. קשיים אלה גרמו לחברה, שהחזיקה בכל שרשרת הערך של התחום עם מפעל ייצור, חוות גידול, בית מסחר ובית מרקחת, הפסדי ענק. יוניבו פנתה לבית המשפט על מנת לבצע מהלכי הבראה הכרחיים שיביאו להחזר חובותיה".