סגור

הצ'ופר לדוד אמסלם: ימונה לשר לאנרגיה אטומית

מדובר בתפקיד חדש ובנושא שטופל עד כה על ידי רה"מ; נתניהו מעוניין לפצות את אמסלם על שמונה באיחור לממשלה; הוא משמש בנוסף כשר המקשר בין הממשלה לכנסת, כשר לשיתוף פעולה אזורי וכשר במשרד המשפטים

השר דוד אמסלם צפוי להתמנות לשר לאנרגיה אטומית, זאת בנוסף לתפקידו כשר המקשר בין הממשלה לכנסת, השר לשיתוף פעולה איזורי והשר במשרד המשפטים. מדובר בתפקיד חדש של שר בממשלה ובנושא שטופל עעד כה ל ידי ראש הממשלה.
בכך מבקש ראש הממשלה בנימין נתניהו לפצות את אמסלם שמונה באיחור לממשלה, לאחר שלא נענו דרישותיו המקוריות להתמנות כיו"ר הכנסת או כשר המשפטים. ב-12 בפברואר מונה כשר במשרד המשפטים, שר לשיתוף פעולה איזורי ושר המקשר בין הממשלה לכנסת. בנוסף הועברה לידיו לאחר מחלוקת עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' האחריות על רשות החברות הממשלתיות.
בפתח ישיבת הסיעה הערב לפני תחילת ההצבעות על התקציב הודה נתניהו ראשון לאמסלם, ורק אחר כך לשר האוצר בצלאל סמוטריץ'.
בישיבת המליאה הערב קרא אמסלם ליועץ המשפטי של משרד האוצר אסי מסינג "החבלן המקצועי". סמוטריץ', שאינו חבר כנסת אך שהה במליאה, בא לעברו, ביקש למחות ואמר כי מסינג לא יכול להגיב. במליאה התחוללה מהומה וח"כים באופוזיציה קראו "בושה. בושה".
אמסלם אמר את הדברים לאחר שהערב קבע מסינג בחוות דעת שרק ב-1 באוקטובר 2023 תתבצע הערכת מצב, בעקבותיה יתברר אם יש עודפים לתשלום מענק של 2,500 שקל לאברך. נתניהו ויו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף סיכמו שהמענק ישולם כבר בתחילת החודש הבא.