פרסום ראשון
אחרי שנתיים בתפקיד: מנכ"ל רכבת ישראל הודיע על התפטרותו
על רקע הביקורת הקשה על התקדמות פרויקט החישמול, משה (שיקו) ז'נה הודיע היום בישיבת הדירקטוריון על סיום תפקידו; לפני כשבועיים ז'נה יצא לחופשה פרטית, והכחיש אז את כוונתו להתפטר
מנכ"ל רכבת ישראל משה (שיקו) ז'נה הודיע היום (ד') על סיום תפקידו בישיבת הדירקטוריון. לפני כשבועיים ז'נה יצא לחופשה פרטית, כשבמקביל החלו שמועות כי הוא צפוי להתפטר, ז'נה הכחיש אז את הדברים. הוא צפוי לסיים את תפקידו ב-15 באוגוסט.
ז'נה כיהן בתפקיד במשך שנתיים, כשבחודש יוני נחשף בכלכליסט כי חברת הבקרה פולק שמונתה מטעם משרד האוצר ומשרד התחבורה לקיים ביקורת על פרויקט החישמול, של הרכבת, הוציאה דו"ח חמור על התקדמות הפרויקט.
על פי הדו"ח שנחשף בכלכליסט, פרויקט החישמול בו זכתה במכרז החברה הספרדית SEMI ב-2015 מתקדם לאט, בלי עמידה ביעדים שנקבעו וסובל מעיכובים מיותרים וסחבת. ז'נה אמנם השיב לטענות, והסביר כי הקצב מותאם לתוכנית וכך גם אופן העבודה, והעיכוב היחיד שנגרם התרחש בעקבות בעיה בהעברת מסמכים מגורם שלישי, אך גם באוצר הביעו חוסר שביעות רצון מהפרויקט.
בשנתיים האחרונות הרכבת סופגת ביקורת רבה על פרויקטים שמתעכבים, כמו הכפלת מסילות החוף, תת"ל 108 להמשך המסילה לירושלים וכמובן פרויקט החישמול. בשלב מסוים גם משרד האוצר התערב בסוגייה והחשב הכללי זימן ועידות בקרה כדי ללוות את התוכניות. ז'נה הגיע לרכבת ישראל ב- 2023 אחרי כהונה סוערת בנמל אשדוד, שם הצליח להתמודד עם ועדי העובדים ולעבוד לצידם. דירקטוריון הרכבת קיווה לראות תוצאות דומות אך בפועל ז'נה התמודד עם משברים רבים מול ועד העובדים של הרכבת.
במכתב ההתפטרות כתב ז'נה כי נכנס לתפקידו בתחילת מלחמת "חרבות ברזל" והתמודד עם האתגרים הקשים שנוצרו, וכך גם בימי מבצע "עם כלביא". אך כעת הוא בוחר לסיים את תפקידו "לאחר עשרות שנים של שירות ציבורי ולאחר שמילאתי את מחויבותי לדירקטוריון החברה ולציבור הישראלי בתקופה מאתגרת זו. ברצוני לפנות ליעדים ולאתגרים חדשים. אני מסיים את תפקידי בתחושת גאווה מקצועית, אישית ולאומית, על שניתנה לי הזכות לעמוד בראש אחד מהגופים הציבוריים המרכזיים במדינת ישראל".






























