סגור
בני גנץ ו ראש הממשלה בנימין נתניהו מליאת הכנסת כנסת אישור ה תקציב 2024 13.3.24
בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת)

לקראת פרישה מהממשלה: המחנה הממלכתי הגישה הצעת חוק לפיזור הכנסת

יו"ר סיעת המחנה הממלכתי, ח"כ פנינה תמנו שטה, הגישה את ההצעה, בהמשך למהלך שמוביל גנץ להגיע לבחירות בהסכמה רחבה עד לחודש אוקטובר

יו"ר סיעת המחנה הממלכתי, חברת הכנסת פנינה תמנו שטה, הגישה בצהריים (יום חמישי) הצעת חוק לפיזור הכנסת ה-25. לפי תמנו שטה, ההצעה הוגשה "בהמשך למהלך שמוביל יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ להגיע לבחירות בהסכמה רחבה, עד לחודש אוקטובר, שנה לטבח".
לדבריה, "השבעה באוקטובר הוא אסון שמצריך מאיתנו לחזור ולקבל את אמון העם, להקים ממשלת אחדות רחבה ויציבה שתוכל להוביל אותנו בבטחה מול האתגרים האדירים בביטחון, בכלכלה ובעיקר - בחברה הישראלית. הגשת הצעת החוק כעת, תאפשר לנו להעלות אותה עוד בכנס הנוכחי".
לפי שעה לא נראה שיש למחנה הממלכתי רוב לפיזור הכנסת - לאור העובדה שהקואליציה המקורית של ראש הממשלה בנימין נתניהו כוללת 64 חברים. עם זאת, הדבר מעיד על השבר הגדול בקואליציה, אחרי הנאומים שבהם גנץ הציב לנתניהו אולטימטום עד ל-8 ביוני - והשר גדי איזנקוט מתח על ראש הממשלה ביקורת חריפה. בנוסף, גנץ הגיש לאחרונה הצעת חוק להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את מחדלי 7 באוקטובר. המהלכים הללו מעידים יותר ויותר על המסלול שאליו צועד כעת גנץ: פרישה מהממשלה.
אתמול, נזכיר, אמר איזנקוט כי "מי שאומר 'נטפל בגדודים ברפיח ואז נחזיר את החטופים' זורע אשליית שווא", ותקף: "ניצחון מוחלט זה סלוגן קליט". לדבריו, נתניהו מקבל ציון "נכשל" על כל המטרות שהציב אחרי בחירות 2022, ובהן בלימת תוכנית הגרעין האיראנית, שלום עם סעודיה, שימור הכלכלה והחזרת הביטחון והמשילות.