סגור

נשרף מפעל התבלינים של קבוצת תורפז בבית קמה; נבדק חשד להצתה

תורפז דיווחה לבורסה כי היא פועלת להעברת הייצור למפעליה האחרים ולרכישה מהירה של חומרי גלם. החברה מעריכה כי השריפה לא צפויה להשפיע באופן מהותי על תוצאות הפעילות של תורפז. לוחם אש שהשתתף בכיבוי השריפה, "הנזק אדיר, הזירה פשוט נהרסה וכל האתר קרס"

מפעל התבלינים של חברת תורפז תעשיות באזור בית קמה נשרף כמעט כליל הלילה ונגרם לו נזק כבד. בכיבוי אש הקימו צח"מ (צוות חקירה מיוחד) לחקירת נסיבות השרפה. בחקירה ייבדקו כיוונים שונים כמו האם השריפה נגרמה עקב הצתה, תקלה או כל סיבה אחרת במידה וימצא חשד לפלילים גם המשטרה תעורב בחקירה.
תורפז, שרק בסוף אוקטובר השלימה רכישת חברה במערב אירופה ב-30 מיליון שקל, דיווחה לבורסה הבוקר כי היא פועלת להעברת הייצור למפעליה האחרים ולרכישה מהירה של חומרי גלם "על מנת למזער את הפגיעה בלקוחותיה ומכירותיה ולהמשיך בפעילות סדירה".
1 צפייה בגלריה
שריפת מפעל התבלינים בבית קמה
שריפת מפעל התבלינים בבית קמה
נלחמים בלהבות
(מתנאל בושרי מדוברות כיבוי אש)
החברה מעריכה כי השריפה לא צפויה להשפיע באופן מהותי על תוצאות הפעילות של קבוצת תורפז, הנסחרת כיום בבורסה בתל אביב לפי שווי של 2.3 מיליארד שקל. מניית תורפז נסחרת מהבוקר בירידות.
אתמול בשעות הערב התקבלה במוקד 102 של כבאות והצלה מחוז דרום קריאות רבות על שריפה גדולה במפעל בצומת בית קמה, סמוך ליישוב רהט. למקום הוזנקו כוחות כיבוי והצלה רבים מתחנות באר שבע, אשקלון, נתיבות ואשדוד ובמקביל הופעלה, לדברי הכבאות, "מכת אש לסיוע חוצה מחוזות".
רק לאחר שעות ארוכות של פעילות מאומצת הצליחו לוחמי האש להשתלט על השריפה ולכבות אותה.
תורפז דיווחה לבורסה על השרפה אתמול סמוך לשעה 23:00 והבוקר עדכנה בין השאר כי "אתמול בלילה פרצה שריפה באחד משלושת מפעליה של אס.די.איי ספייס אגודה שיתופית ("SDA"), חברה בבעלות מלאה של החברה, העוסקת בייצור תבלינים ותערובות תבלינים ייחודיות. למפעל נגרם נזק כבד אך לא היו אבדות בנפש. הציוד, המלאי והמבנים הנמצאים במפעל מבוטחים לרבות בביטוח אובדן רווחים".
אחד מלוחמי האש ממחוז דרום שהגיעו אמש למקום השריפה סיפר ל"כלכליסט" כי "שטח המפעל גדול ויש עליו כמה האנגרים. כשהגענו האנגר אחד, הראשי, בער כליל, ולאחר מכן קרס. ההאנגר השני גם החל לבעור והצלחנו לבלום את השרפה בו וכן הצלחנו להגן על ההאנגר השלישי כדי שהשרפה לא תתפשט. הנזק שם אדיר, ולהגיע למסקנות חקירה במימדים כאלה לוקח זמן כי הזירה פשוט נהרסה וכל האתר קרס, המבנה מפורק על הרצפה לגורמים".