סגור

חברות התעופה הישראליות לממשלה: פתרו את המשבר מול דובאי

בשל חוסר הסכמה בנוגע להסדרי האבטחה, יצומצם מספר הטיסות היומי של חברות ישראליות לנסיכות משש לשלוש. מנכ"לי החברות פנו לממשלה וביקשו "מנעו אפליה של חברות התעופה הישראליות" מאחר שהטיסות של החברות מהאמירויות לישראל נמשכות כסדרן

מנכ"ל אל על אביגל שורק, מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס ומנכ"ל ארקיע גדי טפר פנו במכתב משותף לראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד ושרת התחבורה מרב מיכאלי בנוגע למשבר התעופתי של ישראל מול דובאי.


משבר התעופה נובע מכך שישראל ואיחוד האמירויות לא הגיעו להסכמות ביניהן על הסדרי אבטחה בכל הקשור לטיסות ישראליות בשדה התעופה בדובאי. כתוצאה מכך אגף ביטחון התעופה במשרד התחבורה והשב"כ הודיעו כי החל מיום ראשון יצומצמו מספר הטיסות לדובאי משיקולי אבטחה מכשש טיסות ביום לכל החברות לשלוש בלבד. כמו כן, החל מה-8 במרץ, טיסות ישראליות לא יוכלו לנחות ולהמריא לדובאי אלא רק לאבו דאבי.

2 צפייה בגלריה
שדה התעופה דובאי
שדה התעופה דובאי
שדה התעופה בדובאי
(צילום: שאטרסטוק)

"התרגשנו עם החתימה על הסכמי אברהם והאפשרויות שהם בישרו", כתבו שלושת המנכ"לים לממשלה. "בעיקר בהבאת המוני ישראלים לאמירויות וטיסה מעל סעודיה שתאפשר הגעה למזרח הרחוק ואף לאוסטרליה, בזמן מהיר ונוח לתייר הישראלי. לצערנו נראה כי קיים פער גדול בין תקוותינו למציאות. מזה זמן רב אנו חווים קשיים ביכולת להוציא לפועל את לוח הטיסות של החברות הישראליות לדובאי".
עוד כתבו, כי "בשיחות עם גורמים רשמיים עלתה האופציה שהחברות הישראליות יטוסו לאבו דאבי בעוד החברות מדובאי יוסיפו לפעול כרגיל. מצב זה אינו מתקבל על הדעת. פתרון הביניים לפיו חברות ישראליות יבצעו שלוש טיסות יומיות מדובאי גורם לחברות התעופה הישראליות לבטל מאות טיסות בעבורן נמכרו כבר כרטיסי טיסה. מנגד חברות התעופה האמירתיות יוכלו לעמוד בלוח הטיסות שלהן".

2 צפייה בגלריה
מטוסי אל על עומדים
מטוסי אל על עומדים
מטוסי אל על
(צילום: תומר הדר)

לפי המנכ"לים, מצב זה מהווה אפליה של החברות הישראליות ו"כשלון נחרץ וכניעה לתכתיבי גופים מסחריים, המשפיעים כנראה יותר מהן, על גיבוש מדיניות החוץ של ממשלותיהן".
החברות דורשות מהממשלה להחזיר את הגלגל לאחור ולהגיע להסדר עם האמירויות בו כל הטיסות ימשיכו כסדרן, או לחילופין לקבע מצב שבו גם חברות התעופה הזרות יאלצו לטוס לאבו דאבי ולא לדובאי.
מלשכת שרת התחבורה נמסר כי "הם ייענו על ידי הגורמים המקצועיים". בשלב זה, טרם התקבלה תגובת משרד החוץ .