סגור
אוסנת מארק חברת כנסת ב ליכוד
אוסנת מארק (צילום: עטא עוויסאת)

אוסנת מארק: מוותרת על תפקיד מנכ"לית משרד המדע

חברת הכנסת לשעבר הודיעה לשר המדע אופיר אקוניס כי היא מוותרת על המועמדות לתפקיד. לפי גורמים המעורים בפרטים, היא לא עברה את דרישות הסף של ועדת המינויים בנציבות שירות המדינה. מינויה של מארק היה מפתיע, מאחר שלא הייתה לה כל נגיעה לתחום העיסוק של המשרד

חברת הכנסת לשעבר מהליכוד אסנת מארק הודיעה כי היא מוותרת על מועמדותה לתפקיד מנכ"לית משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה. גורמים המעורים בפרטים אמרו כי מארק לא עברה את דרישות הסף של ועדת המינויים בנציבות שירות המדינה.
השר אופיר אקוניס (הליכוד) אמר בתגובה להודעתה של מארק: "צר לי על בחירתה, האמנתי באמונה שלמה שאוסנת תבצע את התפקיד במקצועיות ומסירות ותתרום תרומה גדולה למשרד, אך אני מכבד את החלטתה ומאחל לה מכל הלב הצלחה בכל דרך שתבחר".
בשבוע שעבר הודיע שר המדע כי מארק בת ה-55 היא בחירתו לאיוש התפקיד. היא כיהנה כחברת כנסת מטעם הליכוד בכנסות ה-20, ה-21 וה-23 - במשך פחות משנתיים במצטבר. לקראת הבחירות לכנסת ה-25, הכנסת הנוכחית, התמודדה בפריימריז בליכוד והגיעה למקום ה-59 בלבד ברשימה.
המינוי הפתיע מאוד, שכן למארק אין כל נגיעה לתחום העיסוק של המשרד: חדשנות, מדע וטכנולוגיה. בסביבתו של אקוניס הסבירו את היעדר הנגיעה של מארק לענייני מדע בטענה ש"מנכ"ל משרד הוא מנהל של אנשי מקצוע, שהם עובדי המשרד". על עצם המינוי לא יצאה הודעה מטעם המשרד, ורק לאחר מכן נמסר מלשכתו של השר: "אנחנו בטוחים שחברת הכנסת לשעבר מארק תבצע את תפקיד המנהלת הכללית של המשרד באופן המיטבי והמקצועי ביותר, לטובת כל אזרחי ישראל".
בניגוד למארק, לקודמתה בתפקיד הילה חדד-חמלניק, היה קשר לנושאים מדעיים. בתפקידה הקודם הייתה סמנכ"לית חדשנות ואסטרטגיה בחברת נתיבי ישראל. לפני כן כיהנה כראש מינהלת מיזמי תשתיות לאומיות במשרד התחבורה, ובצוות הפיתוח של מערכות 'כיפת ברזל' ו'חץ 3' במפא"ת. היא מחזיקה ב-4 תארים, בהם הנדסת חלל ואווירונאוטיקה בהצטיינות מהטכניון, תואר שני בלימודי דיפלומטיה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני נוסף במדיניות ציבורית וממשל מהאוניברסיטה העברית בירושלים.