סגור
משרדי נאוטק
משרדי נאוטק. תובעים 40 מיליון שקל מהמתחרים (צילום: משה קצב)

תביעה: ניסיון המיזוג הפך למהלך השתלטות על עסקי החברה

חברת המכשור הרפואי נאוטק תובעת את המתחרה גאמידור, בטענה שנחשפה למידע סודי במגעים על מיזוג ביניהן שלא הושלם, וניצלה אותו כדי להשתלט על עסקיה. גאמידור: "מדובר בהשמצות. נגיב בבית המשפט"

תביעה שהוגשה השבוע לבית המשפט המחוזי בתל אביב מגוללת סיפור של השתלטות עסקית לכאורה על חברת המכשור הרפואי נאוטק, שהתרחשה במסגרת מגעים על מיזוג בין נאוטק לחברה אחרת.
התובעת היא חברת נאוטק מכפר סבא, שפועלת בתחום האוטומציה, המכשור ומוצרים מתכלים לניסויים בעולם האקדמי. אודי עוז, מייסד החברה שהוקמה ב־1999, טוען כי מפעל חייו נגדע בשל מה שהוא מכנה "פעילות בריונית" של חברה מתחרה – גאמידור דיאגנוסטיקה, שבבעלות נתן וילפנד, ושל משה כהן, שהיה מנכ"ל נאוטק, וג'נסיס השקעות שסייעו לה להשתלט על עסקיו. עוז ונאוטק תובעים 40 מיליון שקל מגאמידור ו־וילפנד.
1 צפייה בגלריה
מייסד נאוטק אודי עוז
מייסד נאוטק אודי עוז
מייסד נאוטק אודי עוז. "מפעל חיי נגדע"
(צילום: משה קצב )
גאמידור עוסקת גם היא בתחום המכשור הרפואי ושיווק והפצה של ציוד ושירותים למעבדות רפואיות ומכוני מחקר. פעילותה המרכזית של נאוטק היתה מכירת מערכות של החברה השוויצרית טקאן גרופ (TECAN), שנחשבת לחברה מובילה בעולם בייצור ציוד למעבדות רפואיות.
לפי התביעה, גאמידור ניהלה מו"מ לרכוש את נאוטק תמורת כ־50 מיליון שקל, כשאת המו"מ מטעמה הוביל וילפנד ואחד השותפים למגעים היה כהן – שהיה אז מנכ"ל נאוטק.
בינואר 2023 נכנס כהן לתפקיד מנכ"ל גאמידור, לאחר שבאוקטובר 2022 הודיע על סיום עבודתו בנאוטק. בתביעה טוענים עוז ונאוטק, כי בתקופה שבין ההודעה על סיום עבודתו ועד לעזיבה הוא העתיק להחסן נייד קבצים רבים שנוגעים לפעילות העסקית של נאוטק.עוד נטען, כי כהן הודיע כי אחרי 12 שנות עבודה בנאוטק ברצונו לצאת לחופשה ארוכה וכי אין בכוונתו לעבוד בתחום הפעילות של החברה. עוד טוענים בנאוטק, כי כהן לקח איתו לגאמידור שלושה מעובדי נאוטק.
לפי התביעה, ג'נסיס, שבבעלות שמואל בונה, היא חברת ייעוץ למיזוגים ורכישות, וליוותה את גאמידור במו"מ לרכישת נאוטק. בונה, טוענת נאוטק, סייע לגאמידור ו־וילפנד לגזול את פעילותה העסקית של נאוטק באופן חסר תום לב ובניגוד להתחייבויותיהם בהסכם הסודיות.
העסקה בין הצדדים החלה להתגלגל בסוף 2022, כשעוז החליט למכור את נאוטק. גאמידור גילתה עניין ברכישה ועוז החתים את וילפנד וגאמידור על הסכם סודיות. בסיוע ג'נסיס החברה התחילה לבדוק את נאוטק ונחשפה לכל נתוניה הכספיים. עוז טוען שגאמידור נחשפה לכל סודותיה הכספיים העסקיים של נאוטק, תוצאות כספיות ותחזיות לשנים הבאות. עוז טוען שהאמין שמטרתה של גאמידור היא לרכוש את נאוטק והנחה את משרד ראיית החשבון KPMG לספק לגאמידור את הנתונים שדרשה.
לפי התביעה, ב־25 בינואר חשף עוז בפני גאמידור כי אף על פי שנאוטק מפיצה את מוצרי טקאן 23 שנה בארץ, הסכם ההפצה שלה אינו כולל תניית בלעדיות. כלומר טקאן יכולה להתקשר עם מפיצים אחרים. לפי התביעה, למחרת הפסיקו ויליפנד וגאמידור את המו"מ, כשווילפינד מודיע לעוז כי "התנאים המסחריים הללו אינם מתאימים לנו ואנחנו מפסיקים את המו"מ".
עוז טוען באמצעות עו"ד שמואל קסוטו, רונן בוך וקורל בן אבי ממשרד שמואל קסוטו, כי לא דובר כלל במו"מ על התנאים המסחריים, אבל זו היתה רק תחילת הסאגה מבחינתו משום שב־23 במרץ נדהם לקבל טלפון מטקאן, שבו הודיעה החברה השוויצרית כי היא מפסיקה את ההסכם עם נאוטק וכי חתמה על הסכם נציגות עם גאמידור.
מגאמידור נמסר בתגובה: "נעיין ונשיב לכלל הטענות בבית המשפט. נציין שמעיון ראשוני התביעה אינה אלא ניסיון להלך אימים על החברה באמצעות טענות סרק, תוך השמצות והכפשות, ופגיעה בשמם הטוב של החברה ושל עובדיה באופן אישי. הכל יידון כאמור בבית המשפט״.